Mama's wonend in Duitsland

Discussion in 'Algemene clubs' started by Hopmarjanneke, Oct 11, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,550
    526
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Oh ja, dat geouwehoer over die "U-tjes". Heb er al over gesproken met de assistente van de KA, was nl wat verbaasd over die brief voor de U7 voor M... eerder had ik nog geen brieven oid gehad. Volgens haar was dat met die brievenschrijverij redelijk nieuw en was het net opgestart. Moest me er verder maar niet druk om maken, liep allemaal wel los. :D

2. mama suus

mama suus VIP lid

Aug 18, 2008
    7,510
    188
    63
    somewhere
    dat met die briefen is idd net vrij nieuw sinds vorig jaar volgens mij kreeg hem voor onze jongste dus voor de u6 als eerste en voor de oudste heb ik ze nooit gehad ook niet voor de laatste U met 5 jaar die ze ent gehad heeft.

zal ik me ook maar ff weer voorstellen haha als we toch bezig zijn.
    suus is de naam we wonen sinds 2006 in dld ook niedersachsen. heb 2 kids een meid van 5 en jochie van bijna 2 beiden hier geboren. (was 6 mnd zwanger van de eerste toen we gingen verhuizen.) ik werk niet dat doet me vent die is millitair.

3. cici86

cici86 Fanatiek lid

Dec 29, 2009
    1,266
    0
    0
    Germany
    hoi allemaal ben erg lang weggeweest maar morgen of maandag neem ik ff tijd om de laatsten berichten te lezen en te reageren.

erg druk weekend.
    vandaag cursus kinderehbo gehad. morgen vaderdag he en een feestje op de kindergarten.

4. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,550
    526
    113
    Female
    Duitsland
  5. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,550
    526
    113
    Female
    Duitsland
  6. pat

pat Fanatiek lid

Jul 26, 2006
    1,908
    0
    0
    Een lieve moeder zijn
    Buitenland
    Wat een schatjes...:p

7. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Wat een mooie foto's zeg.

8. pat

pat Fanatiek lid

Jul 26, 2006
    1,908
    0
    0
    Een lieve moeder zijn
    Buitenland
    Meiden ik snap er weinig van, de een zegt dat ik wel recht heb en de ander zegt van niet??
    Heb ik nu wel of geen recht op elterngeld?? Ik werk als gastouder in nederland en wou dit eigenlijk nog 1 dag in de week blijven doen na de bevalling...iemand enig idee??

9. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,550
    526
    113
    Female
    Duitsland
    Uhm ik zou het gewoon navragen bij de Elterngeldstelle. Ik meen nl dat wanneer je minder dan 30 uur p/w werkt je recht hebt op Elterngeld, maar durf dus niet te zeggen hoe het zit met minder uren in NL

10. mama suus

mama suus VIP lid

Aug 18, 2008
    7,510
    188
    63
    somewhere
    pat, gewoon idd bij elterngeld zelf navragen da weet je meteen waar je aan toe bent. het is echt zonde als je dus wel recht erop blijkt te hebben en het nu dus laat lopen want 300 euro in de mnd extra is prettig hoor.

hier vanavond onze eerste weggenbrengen haha net nog telefoon gehad van iemand waarmee we mee kunnen . is met kegelclub van vriendin . en me vent kan mee met de kegelclub van de mannnen haha hij kent er dus ook maar een van ziet het dus ook nog neit zo zitten maar goed daar went ie maar aan haha.

ben alleen de enige waarvan de kids mee mogen pff dus moet me zien in te houden tussen al die zoeperds haha. onze oudste breng ik van te voren al naar vriendin toe de kleinste gaat niet mee die gaat naar opa en oma. ben benieuwd hoe dit nou weer gaat haha.

11. mama suus

mama suus VIP lid

Aug 18, 2008
    7,510
    188
    63
    somewhere
    hopmarjanneke. wat een schatje zeg. ziet er goed uit hoor.

12. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    En heb je het zaterdag leuk gehad?

13. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,550
    526
    113
    Female
    Duitsland
    Heb vandaag met de Elterngeldstelle in Leer gebeld. Je bevallingsverlof wordt gezien als "Elterngeldtijd", dus dat wordt er wel van af getrokkewn.

14. Kris34

Kris34 Niet meer actief

Ha dames! Ook ik heb de weg weer gevonden!!
    Even snel voorstellen: ik woon sinds 2008 in München en in Augustus 2010 bevallen van een zoon. Ben inmiddels ook weer zwanger van #2 en die staat voor November op de planning. Ook ik zit thuis (elternzeit) maar ga per 1 sept weer voor 6 weken aan het werk voordat ik weer met zwangerschapsverlof ga. Maar eerst op vakantie!!

15. mama suus

mama suus VIP lid

Aug 18, 2008
    7,510
    188
    63
    somewhere
    was erg gezellig idd vorige wk zat. me man is meegeweest met de mannelijke kegelclub en die hebben echt bij elke lantaarnpaal staan zuipen haha. waren dus ook pas om een uur of 10 daar. wij daarentegen zijn met de taxii gegaan whaha de taximan lachde ons gewoon uit want is dus echt een km oid hahaha. maar jah ze wilden opvallen nou das dus ook wel gelukt. ga eind van de mnd ook een keer mee gastkegelen en miss kan ik dan straks ook bij de sekte die zich kegelclub noemmt haha ze willen me meteen al erbij maar wil toch echt nog ff zien hooe en wat. want 1 keer per mnd verplicht weg moeten met die meiden pff weet het niet hoor. aan de andere kant kom je er zo wel mooi tussen natuurlijk.

16. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,550
    526
    113
    Female
    Duitsland
    Wij hebben hier op de straat Teegruppe. Met een 11tal dames varierend van 32 tot bijna 60 jaar eens per maand op maadagavond ergens theeleuten. Onder te genot van lekker gebak een bakkie thee of koffie doen... en uiteraard afsluiten met een paar borreltjes :D
    Eens in de zoveeltijd gaan we met zn allen uiteten. We leggen nl maandelijks 2,50 in en daarvan gaan we lekker eten.
    Afgelopen dinsdag net weer gedaan.

Eind van de maand ben ik weer aan de beurt... dus zal weer wat lekkers moeten gaan fabrieken. Wordt meestel kwarktaart oid.

17. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Zijn dat echt duitse gewoontes om eens per maand wat met z'n allen te doen?
    Hier is dat niet..., maar hier hebben we dan ook bijna allemaal echte Hollanders :D
    Hier doen we spontaan leuke ideeën op in de buurt zoals een tuinfeest geven, met de kids naar een speeltuin etc. Niets moet, alles mag ;)

18. mama suus

mama suus VIP lid

Aug 18, 2008
    7,510
    188
    63
    somewhere
    heb idd wel het idee dat het echt duits is haha. ze hebben ook vaak verschillende groepen zo heb je de kegelclub en je cliqeu en dan ook nog de fam en kennissen. ooh jah en nog de nachbarschaft natuurlijk. en als je dus een feest hebt moet je ze allemaal uitnodigen. ook zo handig haha.

19. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,550
    526
    113
    Female
    Duitsland
    Zooooooo.... stiefje heeft afgelopen week haar 20 weken echo gehad!!! Alles was goed en gezond.... en we krijgen een kleinZOON!!!! (Eind november)

En daarbij...mn zusje is ook zwanger... veel sneller dan verwacht (mede ivm schildklieraandoening en iets hormonaals mbt eisprong :) ) In de vierde ronde was ze al zwanger geraakt.... dus zij is nu 12 weken!!! En in de tweede helft van januari 2012 uitgerekend.

Da's dus een redelijk heftig jaar al met al.... zelf begin mei bevallen van de tweede, eind november Beppe worden en dan eind januari nog eens Tante worden. :D

20. mama suus

mama suus VIP lid

Aug 18, 2008
    7,510
    188
    63
    somewhere
    @hopmarjanneke, zo leuk joh allemaal nieuwe titels in een hele korte tijd haha. leuk toch al die kleintjes dan kunnen ze lekker samen spelen op verjaardagen ed das altijd lek.

hier heb ik het momenteel zwaar haha gister sportfest gehad. de vereniging bestaat 50 jaar en dat word natuurlijk groots gevierd. eerst smiddags met de kids door het dorp in optocht. e savonds ben ik met stel meiide naar de tent geweest was erg gezellig e ook zwaar nu dus hahah.

Share This Page