Mama's wonend in Duitsland

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Hopmarjanneke, 11 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Op zich waren we natuurlijk ook al oom en tante van neefjes en nichtjes van mn vriend zn kant... maar ik ben zelf nog niet "echt" tante van mn eigen familie. En ja... wanneer je maar 1 zusje hebt :D

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hopmarjanneke....lijkt wel een soap :D

Mamasuus...klinkt weer als een gezellige dag.

Hier hebben we bijna vakantie. De kids zijn nu met een tweede week bezig. Kwebbelman moet deze week en volgende week nog werken en ik straks nog een late, vrijdag 1 nachtje en dan volgende weeknog 2 vroege diensten en dan heerlijk 3 weken vakantie.
    Heb er echt zin in. Helemaal met dit druilweer.

3. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Hallo Dames!

Aangezien we nu echt hier in Duitsland wonen en ik ook nog eens zwanger ben, denk ik dat ik inmiddels wat beter bij jullie clubje pas dan een tijd gelden.

Ik zal me ff opnieuw voorstellen.

Ik ben LieseLeentje en ik ben 31 jaar vriendlief (vanaf hier voortaan aangeduid als manlief) is 32 jaar.

Wij wonen sinds 1 november vorig jaar in Lage Duitsland. We hebben dit huis bijna 4 jaar geleden terug gevonden via de Nederlandse kant van Funda. Aangezien wij altijd wel een echt renovatie/opknap huis wilden is onze droom dus werkelijkheid geworden op 1 januari 2008.

Na 3 jaar flink opknappen in de weekenden en vakanties met behulp van de ouders en souders (mijn ouders hebben de andere helft van het huis gekocht) en broer was het eindelijk af genoeg en zijn we officieel verhuisd rond 1 november.

Vandaag, tot onze grote geluk, is het ook nog eens beloond met eindelijk een positieve zwangerschapstest. Dit hadden wij na 4 jaar niet meer verwacht maar natuurlijk nog wel gehoopt!!

Dus dames alle tips en truucs en leuke adresjes voor babyspulletjes zijn welkom!!

4. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    P.s. Is het hier ook gebruikelijk dat je je eerst bij de huisarts meld? of moet ik direct ergens anders naartoe?

Zoals ik al zei, we hadden dit niet meer verwacht en dus ook nog niks op voorbereid.

5. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    @lieseleentje, gefeliciteerd met je zwangerschap en welkom trug.
    wet niet of er meer lage`s zijn in dld (komt ja vaker voor hier) maar als het die is dat ik denk dan is het niet ver van hier hihi. je hoeft je HA niet te informeren maar het kan wel handig Zijn want die kan je miss wel namen geven en nummers van een FA (frauenarts) de eerste keer ben ik gelijk naar een FA gegaan was toen ook al 6 mnd zwanger. de tweede keer was ik een andere FA nodig want die van mij was voor zichzelf gegaan een ardig eind verder weg dus ton ben ik eerst naar me HA gegaan en die heeft mee een nummer gegeven van een nederlandse FA die hier werkt. zij is nu nog mijn FA heel prettig om zulke dingen in je eigen taal te kunnen doen. als je dr naam en plek wilt weten dan stuur je maar een Pb weet namelijk niet waar je vanuit lage heen gaat normaal.ken dr wel mensen maar daar nooit over gehad hihihi.

was dr hier ook niet een uit berlijn??? mijn man doet namelijk aan hardlopen en we willen dan volgend jaar naar de halve marathon van berlijn. lekker een weekendje samen weg hij hardlopen ik lekker op een terasje haha. miss dat je tips hebt??

hier bijna ferien van de kiga. als madam dan weer naar school moet heeft manlief pas vakantie haha lekekr geregeld dus. maar we gaan dus ook gewoon wat later op vakantie kan nu nog kindergarten is niet zo erg om buiten de vakntie te gaan dat word volgend jaar als ze naar de grundschule gaat wel anders.

6. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Dank je wel!

Ik heb je ge-pbt mama suus.

Er zijn idd. meerdere Lages in Duitsland, ik woon in de Lage vlak over de grens bij Ootmarsum. IN Dld ligt het in de buurt van Neuenhaus, Grasdorf, Nordhorn.

Waar wonen jullie?

De HA hebben we in Neuenhaus maar Nordhorn ofzo zal ook geen probleem zijn.

7. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    ok zie dat ik je de goeie gegeven heb wonen daar idd ook in de buurt. tis een aardige vrouw ze zit dus in nordhorn in het marienkrankenhaus. bevallen zal je dan waarschijnlijk in het nieuwe euregio gebouw. erg mooi is die geworden en ze hebben er hele mooie verloskamers. zelf ben ik twee keer in die met de jaccuzi bevallen heb dr bijna de hele weeen tijd ingezeten echt heerlijk. echt aanrader. ook heb je een met hele mooie relaxe lampen ed haha daar ben ik ook nog ff geweest toen na de tweede me baarmoeder niet wilde samentrekken en ze me dus nog in de gaten wilde houden. ken ook nog een hele lieve leuke hebamme uit nordhorn als je haar gegevens ook nog wilt dan zeg je het maar.

hebamme ben je dus nodig na je bevalling die doet je kontroles dus ong net als de ned vk. maar dan komt ze wat vaker omdat je hier meestal geen recht hebt om kraamhulp. dat licht beetje aan je verz. ook kun je de hebamme als je zwanger bent om raad vragen. en ook tot 12 wk erna. geloof ik. vaak komt ze ook langer die van mij is iets van 4 wk geweest omdat het met bv niet wilde vlotten.

8. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Aaaaahhh Ik moet het even van de daken schreeuwen, kom net terug van de frau artz in Neuenhaus en ik heb al een echo gehad!! Er was al een klein frummeltje te zien en een kloppend hartje!! alles klopte met de termijn. Wij zaten al op een hoge wolk en die is nu nog groter geworden. Ik ben zo happy de peppie!!! Maar dat mag ook wel na 4 jaar.

9. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    zo super hoor en zo lekker snel ook dan he....

10. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Ja de echo had ik echt niet verwacht, ze wilde toch checken of ik niet 4 weken verder was omdat mijn laatste cyclus en menstruatie langer duurde. :)

Ik vind dat ik trouwens nog best wat standaard echo's krijg namelijk bij 9 en 12 weken, 19 en 22 weken. en 32 weken. was dat bij jullie ook zo?

De assistente zei nog tegen me dat ik een grote kans heb dat als ik over 4 weken weer kom, ik weer een echo krijg, en dat zou dan die van 9 weken zijn. Manlief gaat dus ook maandag gelijk die dag vrij vragen en ik weet wel zeker dat het hem nog lukt ook. :D

11. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    jahoor is normaal. ik heb zelfs elke keer gehad haha. heb dus heel veel fotos van de kleintjes. bij ons meisje was dit volgens mij omdat ik toen nog voor duitse begrippen privat verz was. bij onze jongen deed ze het gewoon. je moet trouwens ook elke keer met je billen bloot dat je daar ook rek mee houd zeg maar. elke keer word je kompleet van onderen onderzocht steeds gecheckt op schimmel en ph waarde en altijd ff voelen zeg maar. dit had ik tenminste bij alle artsen die ik gehad heb. en ook elke keer plasje inleveren die je daar moet doen. en wegen en bloeddruk. ook een aantal keer bloed afnemen

12. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Elke keer alles controleren. :$

De eerste keer ben ik niet gewogen en geen bloeddruk en heeft ze ook niet gevoeld of wat dan ook. Ben ik wel blij om vind dat gefrut down there maar niks. :)

Ah ja in elk geval bedankt voor de waarschuwing mama suus. Helaas heb ik geen foto's mee gekregen, ze drukte wel wat af maar die gingen het dossier in. Hopelijk de volgende keer wel, zouden we allebei wel leuk vinden. Ik heb ook een vorm van een privat verzekering aangezien ik door omstandigheden niet werk op dit moment.

13. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    tis idd lastig mar je went eraan hoor haha eerst wist ik et oook niet maar toen ik er dus achter kwam zorgde ik altijd dat ik jurkje oid aanhad zodat ik niet helemaal het idee ad dat ik naar in me naakie rondhuppelde hahaha.

miss de eerste keer nu niet omdat je nog niet zo ver bent maar zover ik weet is het normaal dat je elke keer gecheckt word. heb je ook al een mutterpas dan? en vanalles ingevuld? want in de mutterpas vullen ze namelijk steeds alles in ook gewicht id en hoe ver je baarmoeder gegroeit is ed denk dat je dat dann miss pas de volgende keer krijgt met de 9 wk.

14. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Mutterpas heb ik nog niet. Heb wel een aantal dingen staan op mn afspraken kaart die ik moet meenemen de volgende keer. lang leve vertaal programma's want dit is weer zulke specifieke nieuwe taal voor mij, ik begreep er helemaal niks van.

Waar zijn de andere dames trouwens?

15. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    mutterpas komt dan vast de volgende keer daar schrijven ze alles in. de andere dames zijn denk ik druk haha tis hier nooit zo druk met kletsen we zijn ook al een paar keer gesloten omdat er niet zoveel actie was. moet eerlijk zeggen dat ik er normaal ook niet zovaak ben had toevallig de laptop van manlief hier omdat ik weekendje berlijn moest plannen volgende wk word het voor mij ook weer minder dus hahaha.

maar het is gelukt weekend berlijn is geboekt. manlief is ingeschreven voor de halve marathon en we hebben een hotel. nu nog een keer de trein regelen. maar daarvoor ga ik wel ff naar een DB punt want via internet snap ik dr ook niks van. maar ben neit de enige volgens mij haha duitsers snappen dr zelf ook niks van...... met sparvoordeel ed.

16. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Ja ik wacht het allemaal gewoon af wat er gebeuren gaat.

Leuk voor je een weekend Berlijn! Veel plezier en geniet er van!

17. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Ha Lieseleentje, van harte gefeliciteerd zeg met jullie kleine wondertje! Kan me voorstellen dat jullie ver boven "cloud nine" zweven! Super zeg en dat na vier jaar!

Ja hier ook veel echo's en aanverwante zaken gehad. Iedere keer weer. OP zich hier niet iedere keer controle op schimmeltjes, maar wel of mn baarmoedermond nog steeds dicht was.... dus ja, iedere keer met de billetjes bloot.

18. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Dames .... is er interesse voor kortingsbonnen van Pampers? Ik heb vandaag net weer een zwikkie van die bonnen gekregen en omdat ik zelf alleen maar de Babydreamluiers van Rossmann gebruik.... dacht ik bied ze hier maar eens aan.

19. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Oh ja, ik had vandaag U4 met Dominique.... ik heb dus gewoon een LANG kind!
    Ze is vandaag precies 14 weken oud en 6100 gram zwaar.... en meet dus maar liefst 68 :$ cm.
    Deze dame gaat haar zus dus achterna.... hoop alleen dat ze qua gewicht een beetje "achter" gaat blijven. Mariëlla is eigenlijk ietskes te zwaar. Zij was bij de controle (3 dagen voor 2e verjaardag) 98 cm groot en 17,5 kilo zwaar. Het lag allemaal wel in verhouding, maar mochten wel een beetje gaan uitkijken met de suikers enzo.
    Naja nu vier maanden verder en weegt ze 18,2, durf even niet te zeggen hoe lang ze nu is.

20. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Sollie, de Duitse "Pampers-bonnen" zijn al vergeven. Wel heb ik nog kortingsbonnen van "Lekker in het leven" (geldig tot 31-08)
    Maar is denk ik alleen "handig" voor de dames die in de buurt van de NLe grens wonen.

Deel Deze Pagina