Hallo dames, ik dacht ik zal even een update doen over mn moeder. Ze is nog steeds in het ziekenhuis inmiddels van de stroke unit naar een interne afdeling. Ze hebben d.m.v. wat onderzoeken uitgesloten dat het een herseninfarct geweest is. Wel gaan ze nog een echo van haar nek maken om daar een blokkade uit te sluiten. Erg vlot gaat het niet en dat terwijl ze dat een mogelijke levens bedreigende situatie noemden... Ook heeft ze een fietstest en looptest gehad voor haar hart en die zijn beiden mislukt. Mijn moeder heeft een afsluiting in een ader en in een bypass, van diezelfde afsluiting, zitten en kan daarom slecht lopen en fietsen. Wel hebben we er vanmiddag op gestaan dat die testen opnieuw gedaan worden, want wij vinden dat haar bloedruk te hoog blijft en haar hartslag te laag. Voor de rest weinig nieuws, alle afdelingen werken een beetje langs elkaar heen op dit moment met als gevolg dat ze haar halen voor een looptest en vervolgens dus gehaald word voor die nekecho, terwijl ze dus al weg is. We hoorden al van diverse andere patienten en hun familie dat die hetzelfde hebben op dit moment, vermoedelijk vanwege de verbouwingen. Voor de rest kunnen we weinig op dit moment.
Thx voor het meedenken mama suus, maar ik denk niet dat mijn vader dat nu nog wil regelen. We hebben niet het vermoeden dat ze voor het weekend nog naar huis komt maar misschien wel erna. Vandaag was er weer een arts geweest en morgen gaat ze dan eindelijk de nekecho krijgen. De loop en fiets test voor haar hart, willen ze naar aanleiding van een echo van het hart, echt opnieuw doen. Mijn vader heeft aangegeven dat, dat vanwege haar conditie en ziekte erg lastig gaat worden. Hierover gaan ze met een aantal collega's over in conclaaf kijken wat ze er op kunnen verzinnen. Toevallig was ik dit keer niet bij het gesprek. Mijn vader heeft het officieel nog niet gezegd maar ik heb tussen de regels doorgelezen, bij mijn moeder sávanonds, dat er toch iets niet goed zit met haar hart. Ook al waren nog niet alle uitslagen officieel binnen. Kan het morgen pas na vragen, hij is gelijk door gegaan naar de nachtdienst. Zit nu toch stiekem wel een beetje in de zenuwen maar hou me sterk totdat echt alle uitslagen binnen zijn officieel.
Lieseleentje, heftig zeg dat van je moeder. Is er inmiddels al meer nieuws? Wij zijn even een paar weken offline geweest ivm verhuizing etc. Maar sinds afgelopen vrijdag weer telefoon en internet, dus nu weer een aantal zaken te regelen via inet etc. Morgen weer aan het werk, na een vakantie van 2,5 week. Naja vakantie.... het was vooral veel uitpakken, opruimen etc. Maar we hebben nu een heerlijk plekkie voor de meiden, kunnen ze gewoon laten lopen zonder angst voor grote ongelukken. We wonen nu aan een doodlopend straatje (wij zijn laatste huis) en wanneer we doorsteken bij de buren, dan zitten we in de polder. Ideaal om de honden uit te laten.
idd lieseleentje hoest nou met je ma? hier ook druk haha alleen dan met dingen regelen hihihi. mmanlief was 3 wk weg en dan is het best druk in je uppie. de kleine man had dit weekend nog verjaardag en nu is madam ineens weer ziek heeft hoge korts
Hallo! Toen ik zat te googlen voor mijn dilemma kwam ik hier terecht... Mijn dilemma: ik ben zwanger van de derde, en 2 keer naar een nederlandse vk en gyn geweest, nu twijfel ik... Nordhorn is dichterbij, maar ik ben een beetje huiverig door de taal, ik versta prima duits, maar of zij mij verstaan op het moment supreme... Ik las hier dat iemand een nederlandse arts wist??
hai marrit, allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap. ik weet idd een nederlandse frauenarts ze is echt heel vriendelijk wel een streng uiterlijk, maar erg fijn dat je alles gewoon in je eigen taaltje kunt doen. in ieder geval mwet de controles. ze zit nog in oude ziekenhuis in artsenhaus is frau dokter greve. staat volgens mij wle in telefoonboek bij het ziekenhuis gedeelte en anders kan ik je dr nummer wel ff opzoeken. het is trouwens dan geen garantie dat je een nederlandse bij je bed hebt staan op het moment. ik had mazzel dat ik eht de eerste keer wel had want woonde hier toen nog maar 4 mnd haha. dus dan weet je nog neit zo goed hoe en wat. maar ze kunnen hier allemaal echt wel wat nederlands ook en verstaanbaar maken is echt niet zo moielijk op dat moment. denk dat het lastiger word als je bijv turks spreekt en die bevallen er ook gewoon. zelf ben ik echt super tevreden over nordhorn, de verloskamers zijn erg mooi. ben 2 keer in die met een jaccuzi bevallen echt super hihihi. lekker lang in een heerlijk warm bed gezeten echt een aanrader. ook hebben ze nog een kamer met sfeerllicht ook die is mooi daar ben ik na bevalling van tweede nog een tijdje geweest omdat mijn bloeden neit goed stopte. je mag erna 3 dagen in ziekenhuis blijven maar het hoeft niet zo ben ik bij tweede dag erna naar huis gegaan. bij eerste kon hetn iet omdat ze opstart problemen had en ik mocht toen ook gewoon 5 dagen blijven net als zij dat was ook erg fijn. ik mocht eigenlijk al naar huis maar omdat ik bij dr wilde blijven mocht dit ook.. als je nog vragen hebt stel ze gerust.
hallo Maritt en welkom! Ik heb een frauenartz in Neuenhaus, ook niet zo ver weg, Zij is wel Duits maar verstaat en begrijpt veel Nederlands. Dr. Dagmar Bosink und Dr. Ursula Simon | Gemeinschaftspraxis fr Frauenheilkunde und Geburtshilfe Hier een update van mijn moeder. Co artsen of artsen in opleiding zouden echt eens moeten leren, om niet gelijk woorden als levensbedrijgend en dodelijk in de mond te nemen, terwijl ze niet weten waar ze over praten. Ze heeft een angio MRI gehad. Een MRI met contrastvloeistof. Haar hart heeft een klein plekje ader verkalking maar niks levensbedreigend en doen ze ook niks aan. Wel gaan en hebben ze inmiddels de verstopte bypass in haar been vervngen voor een nieuwe bypass met een nep ader. (de verstopping zou je een medische misser van het AMC kunnen noemen. Tevens hebben ze tot vorig jaar beweerd dat er niks aan te doen is, omdat een eigen ader niet zo best is en een nieuwe nep ader niet kan) Het was even heel hectisch hier met een aantal fam in het ziekenhuis en alles wat bij mijn moder in ene in een sneltrein vaart gaat. Er is idd een miscommunicatie geweest tussen 2 artsen in hetziekenhuis in Nordhorn, maar dat is inmiddels helemaal rechtgetrokken. Het gaat stukje bij beetje beter met haar en vandaag mag ze al wiebelen op de bedrand en morgen de eerste stappen zetten. Met een beetje mazzel komt ze maandag al weer naar huis. Ook nog een leuk nieuwtje! We hebben onze trouwdatum gepland en toevallig hadden ze in Denekamp een plekje op de "tromgeroffel" Maandag ochtend op 28 november 2011! We gaan toch voor de gratis mogelijkheid aangezien we het stiekem na 11 jaar en een ukkie op komst toch meer voor het papiertje en het gemak doen. Plus het geld geef ik liever uit aan ons ukje. Zo lange laptekst, prettig weekend dames en ik ga nu op naar mijn mams.
ooh lieseleentje das al snel meid gefeliciteerd!!!!! en gelijkk heb je hoor lekker geld aan je kleintje uitgeven en dan als die er is kun je altijd nog lekekr met zn drietjes op reis toch!!!! waarom een groot feest voor mensen die je toh neit zo vaak ziet. fijn dat het nu beter gaat met je ma, pff tis ook echt in alle ziekenhuizen hetzelfde he die omunicatie tussen artsen... zo lastig zeg. hier ook weer lekker druk bezig madam was deze wk ziek had ineens weer 40 gr koorts pff dus een abtje en gaat nu alweer beter. alleen jammer dat ze 1 zwemles gemist heeft. ze gaat tegenwoordig naar denekamp voor dr les want vond die in dld echt slecht. vind dat dus ook geen aanrader is zonde van je 70 euro haha. nu dus lekker voor de Adiploma. nou zal eens ff hout uitladen voor de kachel
Ik hoop dat je dochter snel weer beter is en lekker dr A mag gaan halen! Hier gaat alles lekker en mijn mams komt vrijdag naar huis. Duurde iets langer want ze gaan haar opnieuw inregelen in het zhuis met de bloedverdunners. Als ze thuis is moet ze eerst aansterken en dan gaan trainen via fysiotherapie. Oh ja mama suus zou ik van jou dat nummer van de hebamme mogen hebben. |Die was ik helemaal vergeten door alle drukte hier. oeps.
lieseleentje fijn zeg dat ze dan toch weer naar huis mag. ik zou het nummer morgen ff voor je zoeken heb het nu mega druk hier hihihi kom alleen ff heel gauw kijken. heb straks bakavond en madma is nu weer ant zwemmen , heb nu ok de kleine man ziek pff zelfde als zus. ben zondag nog naar lingen gereden naar de weekend arts pff alsof we niks beters hebben te doen hahaha. maar ook met hem gaat het al wat beter. al krijgy ie ook nog kiezen dus kwijlt verschikkelijk
lieseleentje was je niet vergeten hoor zal je ff een pb doen met dr nummer en adres is gewoon te vinden op internet trouwens hihih wist ik niet.
Dank jullie wel voor de reacties! Wat leuk dat jullie gaan trouwen Lieseleentje, gefeliciteerd! Wij zijn ook op maandag in denekamp getrouwd! Fijn dat je moeder weer naar huis mag!
dames, een vraagje aan jullie: - wij willen graag goed geinformeerd worden over het wonen in duitsland, de voor en nadelen. nu zijn we op internet bij iemand terecht gekomen en wil aan jullie vragen of er iemand bekend mee is, het gaat om peter sijsling. Hoop dat jullie me wat meer kunnen vertellen omdat het je vooraf geld kost geloof ik
waar moet je idd geld voor betalen? heb zoiets nog nooit gehoord je kunt zelf echt veel vinden hoor op internet bijv. deze linm dus. en dr zijn er nog veel meer. zou niet voor informatie betalen das echt raar. Euregio weet niet welk gebied je heen wilt maar bij euregio hebben ze echt hele goeie nederlandstalige mensen die je alle info kunnen geven
Geeft niks suus, ik was zelf 2dagen weg. dingen regelen voor de bruiloft (papierwerk) en shoppen ervoor ook zijn wij heerlijk verwend door schoonouders met spulletjes voor de baby die ik zelf mocht uitkiezen. Wat een schatten zijn het toch. Butterfly, ik heb nog nooit gehoord van die man en ook geen geld betaald voor info. Wel is er in mei 2010 een aantal regelgevingen gewijzigd die nog bar slecht op internet staan, tevens zijn sommige duitse instanties erg slecht op de hoogte van sommige international wetgevingen voor de eu is onze ervaring. Misschien is het handiger om je vragen gewoon hier te posten. Wij zijn hier inmiddels een jaar en leren nog steeds bij. Het zou wel leuk zijn als er meer dames blijven kletsen hier!