Joepie.... we krijgen een lekkere meevaller met het Kindergeld!!!! We gingen uit van een nabetaling vanaf september 2010, en nu krijgen we alsnog ook vanaf juni 2009 nabetaald!!!! Dat kunnen we goed gebruiken na een verhuizing en nu een kapotte auto
Ik ben ook benieuwd naar je vragen, met elkaar weten we denk ik wel wat! Wat heb je gekocht voor de baby, Lieseleentje? Babyshoppen is altijd leuk! (eh... shoppen is gewoon altijd leuk, haha)
http://www.zwangerschapspagina.nl/members/23809-albums8172-picture45838.html Geen idee of dit gaat werken, maar bovenstaande link zijn de spulletjes. En onderstaande link een sneak peak van de as babykamer. http://www.zwangerschapspagina.nl/members/23809-albums8156-picture45702.html ------------------------------------------------------------ Lekker meevallertje Marjanneke! Wat extras is altijd lekker zeker aangezien auto's altijd stuk gaan wanneer je het niet hebt.
wow marjanneke das een lekkere meevaller zeg. altijd van van bijna 2 jaar kindergeld das niet mis zeg.
Ben zo vrij hier even in te breken. Ik vroeg me namelijk af of jullie bekend zijn met barnsteen babykettinkjes. Volgens een artikel dat ik las werkt dat goed tegen tandpijn en wordt het in Duitsland veel gebruikt. Het zou in alle Duitse apotheken verkrijgbaar zijn. Ben benieuwd of jullie het inderdaad kennen.
Ik ken het wel, zou zelf niet zo snel een ketting kopen. Ik heb een barnsteen onder het matrasje, voor mij een veiliger gevoel...
Nee, idd dat kettingidee staat me ook niet aan. Ik dacht aan een steentje met een veiligheidsspeld (wel zo'n goeie ouderwetse dan) vast aan de romper. Ik dacht tenminste dat er huidcontact moet zijn maar blijkbaar kan het ook onder het matras.
Mij is verteld dat het wel zou werken... Je zou hem ook bij het slapen af kunnen doen (en dan bijvoorbeeld onder het matras leggen), en als je erbij bent als ketting omdoen? Ik heb ze trouwens hier in Dld nog niet gezien, maar ook nooit naar gezocht...
hier heb ik er ook een die hebben ze overdag gewoon om gehad en als ze gingen slapen deed ik hem onder de matras hoes dus niet tever weg. je hebt ze ook bij babywalz en daruit kun je ook in nederland bestellen. zelf heb ik hem ook gewoon in nederland gekocht hihihi in giethoorn bij een steenwinkeltje
Heel erg bedankt mama Suus! Die van babywalz hebben een magneetsluiting dus gaat vanzelf open als eraan getrokken wordt.
Dames ik heb even jullie mening nodig. Wij hebben al een aantal weken de naam voor onze knul in gedachte, alleen merkte ik van de week in ene de afkorting op zoals dat dan op post enzo zou komen te staan. Ik ga de namen uiteraard hier niet melden maar de afkortingen zou dan S.S. Achternaam worden. Wat denken jullie? is dat hier in Duitsland een "not done" Of denken jullie dat dat wel mee valt? De achternaam van mijn (as) man is namelijk wel een Duitse naam. maar de beide voornamen weer typisch Nederlands.
@LieseLeentje: in een eerder topic hier waren de meesten van mening dat het 'not done' is. Dat was dan wel in Nl neem ik aan. Als je googled op initialen -ss kom je er topics over tegen. Succes met je keuze!
nou zal ik je ik eens wat vertellen, ik ben ook ss en heb er nog nooit van van gehoord hoor. en als het alleen je voornaam met achternaam is.... hoe vaak worden je initialen nou zo gebruikt het is meestal voorletters met komplete achternaam. zelf heb ik dus ss en dan pas me achternaam. maar goed als jullie gek zijn op die namen gewoon doen hoor. vind het persoonlijk echt te overdreven dat mensen daar over zouden vallen. ken hier ook zat mannen die bijv adolf heten. daar doen ze toch ook niet moeilijk over..........
Adolf ben ik hier eerlijk gezegd nog niet tegen gekomen. Wel had ik gehoord dat die naam sinds een tijd weer goedgekeurd is, juist om het verleden, het verleden te laten zijn. S.S. als voorletters in Nederland zou ik niet 2 keer overna gedacht hebben maar nu twijfel ik dus enorm...
zou dr echt niet teveel over nadenken hoor. het kan echt wel. als je die namen geweldig vind is het toch goed.
Lastig Lieseleentje, misschien eens navraag doen bij het Standesamt of de Bürgerservice hoe zij er mee om gaan mbt geboorte-aangiftes. Wij kregen vooraf de tip om bij de naam van onze jongste voor de zekerheid een duidelijke meisjesnaam als tweede naam achter de hand te houden. De naam Dominique kun je twee kanten mee op. Uiteindelijk is het gewoon geaccepteerd zonder een tweede naam. Joepie, we hebben eindelijk een andere auto!!!! We moesten nog steeds een vervanger hebben, nu we met zn vieren zijn is het lastig weggaan met een driezitsauto Maar sinds zaterdag zijn we de trotse bezitters van een Skoda Ocatavia Combi, automaat ook nog! Dominique is gisteren weer goedgekeurd door de KA, ze is met 27 weken oud inmiddels al 75 centimeters lang en exact 9 kilo zwaar. En sinds gisteren haar eerste enting rijker!