Ik voel me vaak ook zo nutteloos als ik weer zit te niksen op de bank..heb nu maar de stap gezet naar fysio, as vrijdag eerste keer. Beebje drukt ook onwijs op mijn bekken
Hey meiden! Hier nog een Zuid-Hollander Ik ben 25 jaar, een zoontje van 21 maanden en zwanger, heel pril Kom graag meekletsen!
@Mamatje89 ooh kan zoooo'n zeer doen heh die bekken. Ik ben het echt zat af en toe die pijn elke dag, kan er soms nieteens van bewegen en weet me geen houding meer aan te nemen XD. Ik ben nu 2x naar de fysio geweest, maar voor mij heeft het niet geholpen eigenlijk. Ga dus ook pas weer in januari want dan ben ik ervoor verzekerd en nu moet ik het zelf betalen haha. Hou wel de oefeningen elke dag bij... wie weet. Heb vandaag mn glucose test gehad dus nu afwachten wat er uit komt. Bij mn volgende controle gaan ze beginnen met centimeters bijhouden en kijken of ie goed groeit enz. Ben benieuwd!
Ik heb nu een bekkenband te leen en moet kijken of ik m koop of niet..helaas worden die dingen niet vergoed. Ik kreeg geen echte oefeningen meer omdat ik best ver zwanger ben zei ze. Dus wel een tip hoe uit bed te rollen of om te draaien voel me net een aangespoelde potvis ofzo hihi. Ja duur grapje als het niet vergoed wordt hoor pff. Weet je al wat meer over je glucose test? hoe gaat het met de rest van de meiden?
@mamatje89 oooh echt, bij mij werd die band juist afgeraden omdat je spieren dan niksmeer zelf doen ofzo iets. Zou hem iig niet de hele dag dragen dan. Die oefeningen stellen ook niks voor hoor, moet op bed liggen en me hakken in t matras duwen en dat 20x, en me knieen naar buiten duwen zegmaar en dan zo 20sec liggen. Het moeten ook geen staande oefeningen zijn dat zou me ook nietmeer lukken hahaha. Glucosetest was niet goed, moet mezelf nu elke dag prikken om me glucose te meten en speciaal eten enz, minder koolhydraten vooral. Maarja er zit 1 voordeel aan: meer echo's (om maar even positief te blijven heh)
ja dat heb ik idd gelezen maar ik heb m voor als ik bijv ga wandelen of iets actiefs wil doen wat normaal dus veel pijn doet. ach ben blij dat ik niet dagelijks oefeningen hoef te doen nu haha niet mijn ding dat bijhouden vervelend van je glucose test! mijne was eerst ook afwijkend maar mn 2e gelukkig niet dus het komt misschien wel goed!
Die bekken pijn au.. bij mij begon t bij 28 weken onwijs zeer te doen en ik moest elke ochtend een aardig stuk van en naar de bushalte lopen om naar school te gaan vreselijk. Hier gaat het goed, lekker druk. Jullie al sint/kerst plannen? Gezellig, welkom mikjez!
Wij vieren 6dec sinterklaas omdat mijn vader zelf zwarte piet is de 5e haha. Kleine snapt het eigenlijk niet maar voor het idee Met kerst gaan we bij mijn ouders eten en 2e kerstdag bij schoonouders..tenzij ik ineens aan het bevallen ben maar denk het niet! Wat zijn jullie plannen?? vandaag weer controle gehad bij de vk en gelukkig is mn bloeddruk nu goed. Vorige week moest ik ineens extra op controle ervoor, dus ben blij dat het voor nu goed zit. Verder een aantal afspraken ingepland omdat het razend druk is rond alle feestdagen (en natuurlijk minder dagen open)
Wij hebben (nog) geen kleine kinderen meer in de familie, we doen een soort spel met sinterklaas, is wel grappig. Met kerst ben ik 1 dag bij mijn ouders, en 1 dag bij mijn opa en oma. Heb ook al afgesproken dat er met oud en nieuw 1 persoon in de familie nuchter blijft, voor het geval dat haha. Ik had gister weer controle, was allemaal goed. M'n bloeddruk was ook weer normaal dus dat was fijn, afgelopen keren was ie elke x erg laag en was ik vaak duizelig. Vrijdag moet ik naar de gyn voor de glucose en krijg ik ook een echo. Kan niet wachten is alweer 8 weken geleden dat ik hem heb gezien haha.
Wij vieren alleen sinterklaas in de familie als er gelovige kinderen zijn maar die zijn er op het moment niet. Maar uiteraard hebben we wel wat cadeaus voor hem (opa's en oma's ook). Eerste kerstdag bij de familie bij mijn moeder en 2 kerstdag bij schoonfam. Ik mis mijn kleine man, die slaapt 2 dagen bij mijn moeder omdat er hier een verbouwing is en ik gewoon moet werken.. Hij heeft nog nooit ergens geslapen
Wat is het stilletjes hier! Hoe gaat het met jullie? en de zwangeren onder ons? Wij hebben ook sinterklaas gevierd, ik vind het toch altijd een erg leuk feest En hoe gaan jullie kerst vieren?
Wij waren druk met de verjaardag van ons boefje! Ik reageer later weer..hopelijk heeft iedereen een leuke sinterklaas gehad
Hoi! Ik kom ook graag meekletsen Gezellig! Wij zijn met 1e kerst bij mijn familie en 2e kerst bij schoonfamilie ... heel burgerlijk
1e kerstdag mijn fam uitgebreid eten, tweede kerstdag brunchen met schoonfam (zo dom ik vind avondeten bij kerst horen ) maar goed nu gaan we met zn 3e gourmetten. Gisteren jarig geweest en gevierd. Ik hoor weer zoveel zwangere om me heen, ik wil ook!
Welkom goldsword! zonnebloem nog gefeliciteerd en nog de beste wensen voor iedereen. Ik ben inmiddels bevallen trouwens, op 24dec.
Gefeliciteerd! ! In het andere mama's topic uit rotterdam e.o. hebben we trouwens een groepsapp aangemaakt. Wie het leuk lijkt om mee te kletsen, stuur me een pb dan voeg ik je toe!
hoi ik zag toevallig dit topic staan Ik kom ook uit Zuid Holland Heb een dochter van 3 en de tweede komt volgende week
misscandy dankjewel! leuk een groepsapp het lijkt me leuk om een x af te spreken met de kindjes..alleen kan ik zelf helaas niet naar rdam komen dat is erg jammer! Danielle gezellig dat je mee komt kletsen. spannend de laatste loodjes succes