Afbouwen Forlax Junior

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Charlie007, 13 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Hee meiden,

Onze dochter van 4 1/2 zit sinds een maand of 5 aan 2 zakjes Forlax junior. Uit het niets begonnen er problemen met poepen en hield ze alles dagen op (misschien vanwege school). Ze had regelmatig pijn bij het poepen, kreeg 2 klisma's maar toen het niet beter ging zijn we naar de poeppoli geweest. Er zijn geen medische oorzaken gevonden verder en toen ging het eigenlijk wel weer, maar wel met de medicijnen dus.

Nu hebben we het er niet meer over, ze gaat gewoon goed. Sommige dagen minder maar dan de volgende dag gaat ze weer even meer zeg maar.

Maar hoe en wanneer bouwen we dit af? We hebben laatst de ene dag 1 zakje gegeven en de volgende 2 x zeg maar, na een week liep ze weer een beetje vast dus nu weer terug naar 2.

Hoe komen we hier dan ooit van af?? :$ Ik begrijp ook wel dat het geen kwaad kan dat ze dit langer gebruiken maar wanneer beslis je dan af te bouwen? Na een half jaar of een jaar? Doe jullie dat in overleg met de KA? want we hebben verder geen vervolgafspraak gehad.

Wie heeft er ervaring mee en is het dan misschien beter om 2 x per dag een half zakje te geven tijdens het afbouwen?

Alvast bedankt,

Charlie

2. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Mijn dochter gebruikt pas sinds kort forlax junior. Ik moet 2 zakjes geven maar ben met 1 begonnen en dat lijkt goed te gaan.
    Zoals je het deed zou ik het ook doen, om de dag 1 of 2 zakjes.
    Ik zou niet een zakje over 2 momenten op de dag verdelen(heb zelf het advies gekregen om het 's ochtends te geven, buiten dat schijnt het behoorlijk schadelijk te zijn voor het gebit dus lijkt mij 1 x per dag beter)
    Als er geen verbetering op treed zou ik voorlopig nog op die 2 zakjes blijven en het op een later moment nog eens proberen af te bouwen.
    succes!

3. diddi

diddi Bekend lid

1 jan 2010
    590
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Wij zitten nu niet meer op forlax, maar op ander poeder (ben even de naam kwijt).
    Ik vind dat je het goed doet met het afbouwen.
    Als een dag 1 zakje en de andere dag 2 zakjes niet werkt, mischien om de 3 dagen.Bv drie dagen 2 zakjes en dan 1 dag een zakje, dit een tijdje doen, dus todat je door hebt dat het goed gaat. Daarna bv de ene dag 1 zakje en dan 2 dagen weer 2 zakjes. Dit een tijdje doen. Dus totdat je door hebt dat ze hier goed op gaat. Dan kan je daarna bv na 1 dag 1 zakje en 1 dag 2 zakjes gaan. Later naar iedere dag 1 zakje. Ik zit gewoon mee te denken hoor. Ik zit te denken hoe wij lactulose hebben afgebouwd en dat hebben wij toen ook zo in etappes gedaan. Dat ging aardig goed. De forlax hebben wij niet afgebouwd, daar kregen wij ander poeder voor.
    Ik hoop dat je een oplossing vindt!

4. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Bedankt voor jullie reacties. Moet maar even kijken hoe ik het ga doen de komende tijd en nog even met de huisarts overleggen misschien.

Ik wil zo graag weten waarom ze dan zo snel verstopping heeft, dat weten we gewoon niet. Hebben jullie die vraag dan niet? is het voedselallergie of wat dan ook? of gewoon een traag werkende darm?

Pinguin, wat erg van dat tandbederf! Ik wist dat helemaal niet en heb het net inderdaad gelezen op het internet. Waar heb jij dat vandaan?

Gelukkig poetsen we haar tanden wel goed en ze moet over 2 weken naar de tandarts...hopelijk geen gaatjes..

Charlie

5. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    @charlie bij mijn dochter komt de verstopping door een koemelkallergie.

Ik heb het ook gelezen toen ik het gegoogled heb.

Ik ga trouwens ook met haar naar een osteopaat om het los te laten maken, helpt altijd goed(maar helaas niet permanent)

6. nina3

nina3 Bekend lid

27 aug 2010
    795
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn dochter zat ook een periode muurvast toen ze net naar de basisschool ging. Mijn vermoeden was dat ze daar niet naar de wc ging maar alleen thuis en omdat ze 's ochtends dus naar school ging kon ze op haar normale tijdstip haar ontlasting niet kwijt. Dus alsmaar ophouden. Ze had in die periode ook blaasonstekingen.
    Hoe je de Forlax af moet bouwen weet ik niet , misschien sinaasappels geven,pruimen, kiwis etc. ipv. En veel drinken . Succes.

7. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    Zo wie zo heel veel drinken en fruit, groente enz. We hadden eerst Forlax, nu Movicol maar die kun je op dezelfde manier afbouwen. B.v. eerst eens een dag halveren of wat minderen en andere dag normaal en zo steeds een stapje minder als het goed gaat. Zo niet dan op het niveau blijven of ophogen. Volgens de kinderarts kijken hoe het dan gaat en bij nieuwe problemen weer beginnen. Het geeft niets om het langdurig te gebruiken.
    Hier al vanaf de geboorte darmproblemen en ze is intussen 7 jaar. Al van alles geprobeerd, chiropractor, fysio, en ook Forlax via de huisarts maar dat volgens de kinderarts te kort gebruikt en te snel ineens gestopt. Nu gebruikt ze ongeveer 1 1/2 jaar Movicol en het gaat een stuk beter. Wel heeft ze nog wel eens buikpijn maar niet meer een hele dag maar een tijdje. Wel blijft de buik een probleem. Als ze moe is, of ziek dan weet je dat het raak is en dan duurt het toch echt een aantal dagen/weken voordat het weer op het oude niveau zit.

Deel Deze Pagina