Flesvoeding

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Fibi, 21 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fibi

Fibi Bekend lid

9 mrt 2007
    762
    0
    0
    Telefoniste / Receptioniste
    Drenthe
    Even een vraagje, ik ga straks na de bevalling flesvoeding geven en nu zie ik op de diverse "uitzetlijsten" hier op het internet zoveel verschillende richtlijnen staan aan wat je aan flesjes en speentjes nodig bent.

Iemand hier ervaring mee? Hoeveel flesjes (van hoeveel ml) en speentjes en benodigdheden ben je nu écht nodig?

Alvast bedankt voor de reacties! ;)

2. cimbomlu

cimbomlu Fanatiek lid

13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    Ik weet het niet precies, ben ook maar ergens begonnen, maar ik heb alvast wat verschillende speentjes voor pasgeborenen (2 van Kruidvat, 2 van Prenatal, 2 van Difrax) en ook wat verschillende flesjes (2 Difrax en een 3 gewone) ingeslagen. Ik heb begrepen dat je soms een beetje moet zoeken wat het beste is voor de kleine, vandaar dat ik niet teveel heb aangeschaft. De flessen zijn dacht ik iets van 120 ml.
    De winkels zijn vaak genoeg open, dan stuur ik manlief of moeder wel erheen om een andere of meer te kopen, als het nodig mocht zijn.

3. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Bij mij op de kraamzorglijst stond: 6 flessen.
    Ik heb nu 4 grote flessen ( 250ml.) en 6 kleine flessen, 125ml.
    Dat moet voldoende zijn, aangezien ik zelf dit al vrij veel vind.

Spenen moet je even zien, want niet iedere baby wil uit dezelfde speensoort drinken..
    Zelf heb ik 3 verschillende soorten gehaald, ( 1 stuk per soort), zodat ik kan zien welke mijnbaby straks wel wil nemen, en welke niet.

4. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Wij hebben 3 kleine flesjes (170cc) en 1 grote (300cc of zo)
    Ik kolf 4 voedingen per dag en de 5e is kv. Meer flesjes heb ik nu niet nodig.

5. JoyceD

JoyceD Fanatiek lid

6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    De fobspeentjes zou ik er van ieder merk 1 kopen .
    Niet iedere baby neemt zomaar iedere fobspeen .
    Ik heb een neefje dat alleen maar de difrax fobspeen wilde .
    Mijn eigen dochtertjes wilde allebei alleen maar de bibispeen .

Flessenpenen is ook een beetje uitzoeken .
    Ook daar zou ik van elk merk 1 nemen .
    Die meiden van mij wilde die van dodi bv echt niet hebben .
    De andere merken ging ze veel van spugen , behalve die van kruidvat eigen merk .

Flesjes heb je er niet zo veel van nodig .
    In het begin heb je er niet meer dan 2 nodig .
    En dan nog de kleintjes van 110 cc want de kleine begint met 10 cc de eerste dag en dat word dan met 10 cc per dag opgevoerd .
    Op een gegeven moment stoppen ze bij een bepaald aantal cc en daar zullen ze dan een tijdje op blijven hangen .
    Je kunt voor de zekerheid 1 of 2 grote halen van 250 cc , maar mijn ervaring is dat dat niet echt nodig is .
    En dan waarom maar 2 flesjes ?
    Nou 1 om mee te voeden en 1 als reserve voor als je geen tijd hebt om meteen na de voeding de fles te steriliseren .
    Zo heb ik het altijd gedaan en heeft goed gewerkt .
    Tegen de tijd dat ze een maand of 2/3 zijn ga je vanzelf meer flesjes halen .

Groetjes Joyce

6. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Ik heb alleen grote flessen, die kleintjes gebruik je maar heel kort en dat past ook prima in een grote.

Ik heb 2 difrax optiflessen en 2 S-flessen. In het begin ook alleen de maat S speen gebruikt diie al op de fles zit. Pas sinds vorige week heb ik grotere spenen gehaald omdat Jarissa extra dikke voeding krijgt.

Ik gebruik een fles rustig meerdere keren per dag. Gewoon goed omspoelen na het voeden met een goede flessenborstel. En dan 1 keer per dag steriliseren. In mijn magnetronsterilisator passen 4 flessen, meer wil ik er dus niet want dan moet ik een keer extra steriliseren.

7. Fibi

Fibi Bekend lid

9 mrt 2007
    762
    0
    0
    Telefoniste / Receptioniste
    Drenthe
    Hé bedankt voor jullie reacties / ervaringen meiden. Daar kun je wel wat mee. Had er nog niet eens bij stil gestaan dat het verschil in spenen ook heel belangrijk is. Kan je nagaan, die ervaring mis ik dus nog, hahahaah. Zal in ieder geval een paar verschillende spenen dan in huis halen. Ik had op mijn lijst staan 6 flessen van 120 en 6 flessen van 250 ml en dan ook nog de spenen, en dat leek mij al zoveel toe. En inderdaad... een fles is natuurlijk zo extra gehaald! ;)

8. moontjejl

moontjejl Bekend lid

15 jun 2006
    665
    0
    0
    groepsleidster babygroep
    Vroeger maakte ze de flessen voor de hele dag klaar.Dat mogen ze niet meer, vandaar dat je aan 1 fles al genoeg zou hebben.

9. Hester

Hester Niet meer actief

Hmm, ik moet ook nog flessen kopen :oops:
    Goede tips!

10. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ik heb 2 kleintjes en 2 grote. De kleintjes gebruik ik nu niet meer, dus heb er 2 in gebruik en das genoeg! Spoel ze om met koud water na de voeding en zet ze achterin de koelkast. 1x per dag uitkoken.

Deel Deze Pagina