Ze wil gewoon niet op d'r buik

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mijkeltje, 12 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Heb ik weer... 'n Dochter die als ze op d'r buik ligt mij woest ligt aan te staren en vervolgens vertikt om ook maar wát te doen. Als ze naar haar gevoel te lang ligt gaat ze 'mopperen' en als je dan nog niets doet ontaardt dat in gillen. 'k Heb niet 't idee dat ze pijn heeft, ze vindt er gewoon geen drol aan...

Maar ja, 'ze' zeggen toch dat 'n baby regelmatig op de buik moet liggen, om de nekspieren te oefenen.. Alleen die van mij vertikt 't dus ook maar íets te doen als ze op d'r buik gelegd wordt. Ja, als ze dus boos wordt, dan gaat ze van zich af liggen meppen en doen, maar om nou op die manier je spieren te trainen lijkt me ook geen pretje...

Rolletje onder d'r armen werkt niet, wordt ze alsnog giftig...

Ze kan trouwens wel behoorlijk goed d'r hoofd recht houden als ik 'r vast heb, dus 't is ook weer niet zo dat ze geen kracht in d'r nek heeft oid...

2. cindybaby71

cindybaby71 Niet meer actief

hahaha moest er wel om lachen hoor :D

ik heb hier ook zo een die niet op haar buik wil :$ krijst ze alles bij elkaar,maar ik maak me er verder niet druk om hoor ,ze is wel sterk en kan haar hoofd heel goed omhoog houden;) dus het komt wel goed hoor;)

3. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Ja, precies, dat zie ik bij Hanne ook. Sterk als 'n beer, maar ze vindt het gewoon niets..

Ik sta erbij, kijk ernaar, koetel met d'r, maar deze mamma vindt het zelf ook bepaald niet leuk als ze er zo boos van wordt.
    En die kleine dame hééft er een kop opzitten hoor! Ze is normaal heel rustig en lief, maar als haar iets niet zint, berg je maar!

4. veertje

veertje Fanatiek lid

Stijn wou ook nooit op zijn buik dus ook weinig gedaan en hij is nu 3 en zijn nek is perfect :D

Lisa wil echt alleen maar op haar buik:D

5. anira

anira Actief lid

23 nov 2008
    191
    0
    0
    Justin wilde ook nooit op zijn buik liggen in de box of zo.
    Ik heb toen eerst met hem geoefend op het aankleedkussen 's morgens hij het aankleden, iederen keer als hij zn kleren aanhad even op de buik gedraait en tegen hem geklest.
    Op een gegeven moment werd dat steeds langer tot hij het zat was en daarna ben ik het ook gaan doen in de box.
    Eerst erbij blijven zitten kletsen, ging dat een possje goed dan ging ik even weg om iets te pakken en weer terug te komen.
    Zo raakte hij gewent om op de buik te liggen.
    Toen hij eenmaal zelf van rug naar buik kon rollen vond hij het helemaal geweldig. Vaak als ik hem dan op de rug legde draaide bij zelf snel op zn buik.
    Nu is het nog steeds zo, hij ligt even op de rug en gaat daarna snel op de buik. Dat is nu favorite.
    Zou me er niet te druk om maken hoor, komt vanzelf wel dat ze er toch de lol van in gaan zien.

6. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Aaron vond en vindt er ook nog steeds geen klap aan.
    Hij rolt ook niet vaak naar zijn buik en als hij dat al doet dan wordt het een en al frustratie omdat nog niet lukt wat hij wil (kruipen).
    Ik heb Aaron echt niet elke dag op zijn buik gelegd en doe ik nog niet. Af en toe vindt hij het wel okee om zo te liggen en te spelen, maar dan is 2 minuten voor zijn doen al lang ;).

7. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Heel herkenbaar. Kyra wilde nooit op haar buik. Die legde haar hoofd neer en vertikte ook maar iets te doen of zette het op een krijsen. Nu doet ze niks anders als op haar buik spelen :D Maaaaar..ik heb wel fysio gehad voor haar. De fysio deed dan bepaalde oefeningen met haar om haar te leren op haar buik te liggen en om haar sterker te maken. Ik vind 2 maanden nog te jong om al naar een fysio te gaan. Ze is immers nog wel heel jong, dus maak je nog niet al te druk erom. Mocht ze nou over 2 maanden bijv. het nog niet willen, dan zou je eventueel (in overleg met je CB) kunnen kijken of je dat misschien wil.

Blijf in ieder geval oefenen en wat hier al gezegd werd: doe het als ze net wakker is op de commode. Als ze moe zijn willen ze het ook niet ;)

8. suze238

suze238 Actief lid

9 mrt 2009
    296
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    spijkenisse
    wat anira zegt idd! Gewoon beginnen met korte tijd en steeds beetje uitbouwem, wel blijven doen, gewoon elke dag heel eventjes, desnoods bij elke verschoning maar dat hoeft natuurljk niet per se. Zodat ze er toch aan went.. dikke kans dat wanneer ze nooit op haar buik ligt dat ze dat blijft weigeren dan krijg je (niet altijd hoor maar vaak!) een billenschuiver!

9. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Gewoon steeds blijven proberen tot ze het niet meer leuk vindt, en dan weer terug. Als ze straks zelf kan rollen zal ze ook gemakkelijker op haar buik gaan liggen. Het is belangrijk om te oefenen, maar niet tegen beter weten in hoor!

Julia heeft het pas goed geleerd toen ze ook echt iets kon op haar buik. Toen ze met 3/4 maanden kon draaien, lag ze veel op haar buik en leerde ze snel om ook op haar buik liggend te spelen. Nu ligt ze bijna alleen maar op haar buik te spelen en gaat ze misschien mede daardoor snel tijgeren en begint ze nu te kruipen.

Komt wel goed hoor!

10. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Haha, mijn oudste wilde wél graag op d'r buik, maar was me toch 'n hardnekkige billenschuiver; hield er zelfs een scheve voet aan over!! (Is ondertussen mooi recht hoor) En ik maar stimuleren tot kruipen, madam vertikte het!

En proberen tot ze 't niet meer leuk vindt.. Tsja, ze vindt het vanaf de eerste seconde al niet leuk.. Net zoals tegen haar babbelen; ik kan lullen als brugman, 'k heb 't idee dat ze alleen maar bozer wordt dan...

Ik leg haar -boos of niet- in elk geval elke dag wel even op d'r buik, in de hoop dat ze ineens 't licht ziet en ineens denkt 'joh, dit is ge-wel-dig'...

Ze kán d'r hoofd trouwens wel goed optillen (voor 'n bijna 12 weken oude baby dan), want ik heb 't haar zien doen.

Ze lijkt gewoon op zowel mijn man als mijzelf.. Wij hebben ook allebei de neiging heel wars te reageren op dingen die we onaangenaam vinden... (Maar ja, wij zijn oud genoeg om te realiseren dat sommige dingen nou eenmaal móeten.. Maar ik heb bijvoorbeeld zelfs de neiging, als ik Dora op TV hoor zeggen 'en jij moet helpen', te zeggen: 'ik moet helemaal niets!')

Maar goed, ik hou 't in de gaten en blijf 't voorzichtig proberen...

11. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    sommige vinden het gewoon niet leuk en laten dat merken ook. maar toch is het nodig voor de ontwikkeling. moet je er niet stiekem om lachen als ze ontzettend boos wordt met een blik die kan doden. ik zou helemaal dubbel liggen denk ik. je ziet ze soms bijna denken nee hé, heb je haar weer! wat moet ze nu weer...neeeneeeneee.

12. Boefjesmamma

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Gouda
    Was het nou alleen maar een blik die kon doden, hier eerst gemopperd, dan harder gemopper, dan huilen en dan krijsen.

13. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ja ik ken het. mijn oudste had er ook een handje van. dat hoofd op laatst zowat roodpaars zo kwaad was ze.

14. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Haha, zou me er niet zo druk om maken hoor. Onze dochter wilde ook niet, ze begon meteen te gillen als we haar op haar buikje legden. Ze lag dus echt alleen op de commode met afdrogen heeeeel even op haar buikje. Met 3 maanden kon ze zich ineens van rug naar buik draaien en sindsien doet ze niet anders. Als ik haar op haar rug neerleg draait ze zich meteen om.

Zou me er nu nog niet te druk om maken hoor, gewoon af en toe proberen inderdaad.

15. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Ella is natuurlijk nog jong, maar momenteel krijst ze de boel bij elkaar als ik haar op haar buik leg. Behalve als ze bij mij ligt, niets heerlijkers dan op mama's buik te liggen. :D Dan kan ze ineens wél op haar buik en haar hoofdje tillen.

Als ik haar vastneem kan ze haar hoofdje ook wel effe rechthouden, dus kracht heeft ze wel.

16. cindybaby71

cindybaby71 Niet meer actief

ach dames komt wel hoor :D mijn zoon heeft bv nooit gekropen,:$was een ramp toen volgens het cb hahaha nu is hij bijna 17 en kruipt nog niet hihihi nee grapje hoor:p hij heeft er niks aan overgehouden en is nu een gezonde jongeman hoor :$;)

17. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    jesse vond er eerst ook niks aan en ik heb gewoon doorgezet. eerst een halve minuut en dan steeds langer hij vind het nog niet super leuk omdat hij ook op de buik slaapt dus dan denkt ie dat ie moet slapen haha. maar het is al wel beter en kijkt dan ook als een ijdel man de kamer rond haha

18. Boefjesmamma

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Gouda
    Ik heb beeld :D

19. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0

Whahahaha, ik denk dat je raar op zou kijken als hij nú ineens zou gaan kruipen!!!

20. misstiana

misstiana Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.565
    0
    0
    gewoon blijven rpoberen. bijv op verschoningskussen. Het hoeft ook niet te lang he

Deel Deze Pagina