https://nos-nl.cdn.ampproject.org/c/s/nos.nl/googleamp/artikel/2243208-hoogste-britse-rechter-verbiedt-ongelukkig-getrouwde-vrouw-te-scheiden.html
En je kunt het die rechters niet eens kwalijk nemen. Die doen namelijk precies wat ze horen te doen: de wet toepassen zoals die is en aan de hand daarvan recht spreken. Zelfs als recht in dit geval krom is. Goed signaal om stappen te gaan zetten om die wet aan te passen.
Absurd... En heel triest voor deze vrouw. Nou moet ze volhouden tot 2020 en dan heeft ze dus wel kans om te kunnen scheiden als ik het goed begreep. Die man is ook een lamzak door zo tegen te werken. De enige manier om hem terug te pakken is door vol te houden en ondertussen proberen je leven te leiden.
Ik vind dit stuk vooral zorgwekkend: Advocaten vrezen dat door deze uitspraak in de toekomst harder bewijs voor wangedrag moet worden geleverd. Partners die uit elkaar willen zouden zo genoodzaakt worden om met modder te gooien en schadelijke beschuldigingen te doen om de rechters maar genoeg grond te geven om de scheiding uit te spreken. Nu is dat in dit geval niet aan de orde, maar er zouden maar kleine kinderen zijn die hier tussen komen te staan. Ik hoop dat er iets veranderd.