Zwanger en solliciteren

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door agnes78, 28 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. agnes78

agnes78 Fanatiek lid

12 okt 2007
    1.460
    0
    0
    Ik zit met het volgende:
    Ik heb nu 2 banen, wat best wel slopend is. Dus ik ben op zoek naar een leuke nieuwe baan met genoeg uren. Dus ik heb gesolliciteerd. Ik ben nu ongeveer 10 weken, dus je kan het nog niet zien. Is het verstandig om het te vertellen tijdens je sollicitatie of niet. Ik zit een beetje in tweestrijd. Aan de ene kant loop je het risico dat ze je niet aannemen, aan de andere kant wil ik ook geen gedoe achteraf omdat ik het niet verteld heb.
    Wat zouden jullie doen? En ik weet dat ze je niet mogen ontslaan omdat je zwanger bent, maar mogen ze het als reden aangeven dat ze je afwijzen bij een gesprek?

2. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Nee ze mogen je absoluut niet afwijzen omdat je zwanger bent. Maar dat zou wel heel goed een reden voor hen kunnen zijn maar denk niet dat ze daar eerlijk voor uitkomen dan. Moeilijk. Ik zou het zelf wel zeggen, ook al mogen ze er niet naar vragen. Zou geen zin hebben in gedoe achteraf.

3. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Ik zou het wel zeggen. Tegen de tijd dat je aangenomen bent, en je bent begonnen kun je het wel zien, en dan moet je nog door je proeftijd heen.

mocht het nu niet lukken met je nieuwe baan, dan heb je altijd nog 2 banen. Zijn die te zwaar, heb je in ieder geval recht op ziekengeld.

4. agnes78

agnes78 Fanatiek lid

12 okt 2007
    1.460
    0
    0
    Het probleem is dat die 2 banen tijdelijk zijn. Ik moet een contractverlenging krijgen en ben bang dat dat niet gaat lukken met een buik van 6 maanden tegen die tijd , als het goed blijft gaan met de zwangerschap natuurlijk..

5. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    mocht het niet lukken met de nieuwe baan, en je krijgt geen contractverlenging, is de beste optie om ziek uit dienst te gaan wegens zwangerschapsklachten.

Niet helemaal netjes, maar dan val je onder de zwuitkering van het UWV in plaats van dat je WW aan moet vragen. Bespaart je een hoop ellende/ergenis. Plus dat je geen sollicitatieplicht hebt, en die heb je bij de ww (ook al ben je 6 maanden zwanger) wel.

Deel Deze Pagina