Wat mij hier opvalt

Discussie in 'De lounge' gestart door -, 3 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Is dat de meeste meiden die graag een kindje willen en op dit forum zitten tussen de 17 en 23 jaar oud zijn.
    ik zelf ben 21 en wil heel graag een kindje.
    In mijn omgeving hoor ik dan vaak dat mensen je wel heel jong vinden en of je niet eerst van je leven kan gaan genieten.
    Nu vraag ik me af; meiden hoe reageren anderen op je als je vertelt dat je jong moeder wilt worden of als je jong moeder bent?

2. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Er wordt nogal eens gevraagd of het een 'ongelukje' was, gezien mijn opleiding en leeftijd. Dat was het echter absoluut niet. Wij hebben hier bewust voor gekozen.

Mijn moeder zei het laatst nog: vroeger kreeg iedereen op deze leeftijd kinderen. Zij heeft nooit opmerkingen gehad terwijl ik bij haar op dezelfde leeftijd ben geboren.

Er zitten ook voordelen aan jong moeder zijn. Net als dat er weer andere voordelen zitten aan iets oudere moeders. Ik vind dat iedereen zijn eigen keuze mag maken, en vragen als: 'was het een ongelukje' vind ik ronduit brutaal.

3. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Degene die weten dat ik bezig ben om zwanger te worden zijn zelf ook allemaal al moeder en die vinden het super leuk en de anderen vinden het ook leuk en hopen dat het snel lukt... mijn moeder wil ook graag oma worden en mijn schoonvader zit ook al te hinten.. tegenwoordig maakt leeftijd toch niet zoveel uit? Mijn oma was 18 toen ze mijn vader kreeg..
    xxx

4. peeetje

peeetje Fanatiek lid

3 jan 2006
    2.805
    0
    0
    rotterdam
    ik vind leeftijd niet belangrijk.
    en er werd tegen mij ook altijd gevraagt of het een ongelukje was en met mijn verleden kon ik hier heeeel boos om worden!!

het is wat mensen zelf willen.
    wij wouden graag 2 kinderen voor mijn man`s 30ste helaas niet gered dus dan maar een nieuwe streef 2 kids voor mijn 30ste.

p.s ik was 19 toen ik voor het eerst zw. raakte helaas werd het een mk. maar toen kreeg ik ook alleen maar reacties van beter maar want je bent nog zo jong!

5. samantha1986

samantha1986 Fanatiek lid

21 mrt 2006
    1.632
    0
    0
    hutje op de hei
    wij hebben nog helemaal niemand van de familie het verteld
    ze weten dus ook niet dat we bezig zijn
    en ik vind het helemaal erg om te zeggen "was het een ongelukje"
    maar wij kiezen er bewust voor omdat we het heel graag willen

en daar heeft niemand wat over te zeggen vind ik

liefs samantha

6. kimkivits

kimkivits Fanatiek lid

28 jun 2006
    2.209
    0
    0
    Eigen zaak, fotografe
    eindhoven
    hey leandra,

ik heb dus dezelfde vraag als jou. ik ben zelf ook redelijk jong. wordt aankomende maand 22. mijn vriend is 28 dus die is wel al wat ouder. ik heb altijd kinderen gewild en ik vind ook echt dat ik er klaar voor ben. ik ben wel bang voor wat andere mensen ervan vinden maar weet in elk geval dat mijn familie en beste vrienden het heel leuk voor me vinden.

7. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Als je zelf klaar voelt voor kindjes en je hebt een stabiele relatie en het is financieel haalbaar, zou ik me niks aantrekken wat anderen ervan vinden.
    Ik zelf ben ook nog behoorlijk jong en heb nog geen enkel moment spijt gehad van m'n keuze om vroeg aan kindjes te beginnen.
    De reactie's van de omgeving vielen al bij al mee.

Liefs kathy

8. djara

djara Fanatiek lid

12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    ik heb ook vaak de vraag gehad of het een ongelukje was, en of we er wel klaar voor waren, maar wij waren (en zijn) er helemaal klaar voor, en het ouderschap bevalt ons goed.

9. Niet meer actief

Het maakt mij idd ook niet uit wat anderen ervan vinden.Ik beslis zelf wat ik met mijn leven doet.Maar de meeste mensen reageren wel negatief.Mijn ouders gelukkig niet maar me schoonouders wel.Mijn vriend is trouwens 29

10. samantha1986

samantha1986 Fanatiek lid

21 mrt 2006
    1.632
    0
    0
    hutje op de hei
    ik word over een maand 20 en mijn vriend is in juni 21 geworden

11. desi23

desi23 Bekend lid

1 jul 2006
    670
    0
    0
    verpleegkundige
    zaandam
    er wordt inderdaad dat vaak gedacht als je jong zwanger raakt dat het een ongelukje is!wat ik echt een belachelijke opmerking vind!

maar viel mij ook op dat er veel jonge meiden zwanger proberen te raken, wel heel leuk zoveel leeftijdsgenoten bij elkaar!

iedereen succes!en trek je nooit wat van andere aan wat die te zeuren hebben!

groetjes dees

12. patrien

patrien Niet meer actief

je beslist toch zelf wanneer je zwanger wordt, daar heeft leeftijd geen rol in vind ik.
    ik zal dan ook geen "rare" opmerkingen maken als iemand in mijn omgeving die (jong) zwanger is.
    ik denk dan altijd maar ze zijn er aan toe en willen dit ander doe je denk ik wel een abortus

13. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik ben dan "iets ouder" dan de andere die hier gereageerd hebben. Ik ben 24 en als de kleine komt bijna 25. En bijna iedereen die we het vertelden vroeg of het wel gepland was. Heeeel irritant vond ik dat.

En dat terwijl mijn vriend (29) en ik al 8 jaar samen zijn en al 7 jaar samenwonen.

14. Niet meer actief

Kijk dat bedoel ik dus.Terwijl je dan een hele stabiele basis hebt. Terwijl als je 6 jaar ouder was geweest en 2 jaar bij elkaar had je deze vragen niet gehad.Dit hoor ik ook van veel mensen in mijn werk.

15. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Bij mij is dat ook zo, wij zijn ook al 7 jaar samen en wonen 3 jaar samen. We zijn vorig jaar getrouwd. En dan toch vragen ze zich nog af of het gepland was. Nou, JA DUS!

16. kimkivits

kimkivits Fanatiek lid

28 jun 2006
    2.209
    0
    0
    Eigen zaak, fotografe
    eindhoven
    nou meiden wel leuk al die reacties. dat geeft me toch een beetje hoop en zelfvertrouwen!

en idd als je van elkaar houdt, er klaar voor bent wat maakt het dan uit? leon en ik zijn bijna 2 jaar samen en wonen anderhalf jaar samen dus we kennen elkaar door en door.

het enige wat in de weg staat is dat het al eenjaar rommelt bij de schoonfamilie dus dat kan wel problemen opleveren. daar zit mijn vriend ook heel erg mee en ik ook. ik maak me daar ook vaak zorgen over.

17. Niet meer actief

Ja meis dat snap ik.Ik hoop ook wanneer je dan een kleine krijgt dat alles weer goed komt!!!

18. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Bij mij werd er ook gevraag of gepland was. Nou ja we wilde na dat we met vak was stoppen met de pil en nu is het alleen maar maanden eerder wat ons niet uitmaakt.

Ik heb wel soms het gevoel of ik op de strafbank zit op school als je bij de VK gaat want de vrouwen om me heen zijn allemaal al snel 10 jaar ouder en kijken ze je echt zo aan van wat doe jij hier haha.

Mijn VK heeft al een keer gezegd toen ik op controle kwam van eindelijk iemand van een normale leeftijd zwanger haha scheinbaar zijn er een hop vrouwen in de praktijk van boven de 35

19. kimkivits

kimkivits Fanatiek lid

28 jun 2006
    2.209
    0
    0
    Eigen zaak, fotografe
    eindhoven
    ja want de meeste vrouwen van nu willen eerst carriere maken en dingen doen die je alleen doet zonder kids. ik snap dat wel maar ik denk dat ik dat ook kan met kids. en met kids gaat er een hele nieuwe wereld voor je open en ga je andere leuke dingen doen.

en hoe eerder je begint hoe beter het is voor jou maar ook voor je kleine, toch?

20. Niet meer actief

Dat vind ik nou ook!

Deel Deze Pagina