Onze vrienden hebben geen kinderen en houden er ook niet van. Elk jaar als we mn zoontjes en dochters verjaardag vieren (tegelijk er zit 2 weken tussen hun verjaardagen) bellen ze af,laten ze niets van zich horen of zie je gewoon dat ze er geen hol aan vinden. ik heb dan ook besloten om alleen opa`s oma`s, mijn broer en vrouw en de overburen met hun 2 kindjes uit te nodigen. nu wordt het dan wel een rustige verjaardag. Hoe is dat bij jullie? Ik ben soms best jaloers op mensen met allemaal vrienden/neven/nichten met heel veel kinderen,lijkt mij ook zo leuk zo`n kinderfeestje Maar aan de andere kant kan hij over een jaar zn feestje met de kindjes uit zijn klas vieren.
Hier gaat het ook zo. De meeste vrienden van ons hebben geen kinderen, en er ook nog niet de levens voor. Dus die komen ook niet op de verjaardag van mijn zoontje. Maar we hebben al een drukke dag met de opa's en oma's, zus, schoonzusje en hun gezinnen (3 jongens tussen 1 en 3). Meestal ook nog onze beste vriend. Dus drukte genoeg voor ons zoontje. En schoolfeestje komen hier volgend jaar ook, maar dat doe ik ook niet samen met de familie..
Ik zit niet in zo'n situatie, maar ik weet wel dat ik altijd zin heb in de verjaardag van ons zoontje, maar achteraf ook heel blij ben als het weer over is met alle kindjes en visite. Hier een hok vol ( ruim 30 man) want bestaat uit alleen volwassenen ( ooms, tantes, opa's oma's overgrootoma's) En onze vrienden. Maar onze vrienden hebben wel kinderen en allemaal rond dezelfde leeftijd ( die van ons is wel de oudste). Maar ik kan zeggen dat het mega druk is, de eén slaat de hersens in mekaar bij de ander, overal speelgoed. Die gaat huilen en de ander mee, en ondertussen moet jij de gasten voorzien van van alles. Tuurlijk is het leuk en gezellig maar ben altijd ow zo blij als het allemaal weer achter de rug is. ( zeker nu ik zwanger ben) Maar je moet je eigen keuze maken. Vrienden niet uitnodiging vind ik nogal wat, maar als ze er idd geen hol aanvinden kunnen ze beter thuis blijven.
het is maar hoe saai je het zelf maakt Maar ik snap wel wat je bedoelt. Ik vind dat zelf niet saai eigenlijk. Bij ons komen alleen de beste vrienden op haar verjaardag, voor de anderen vieren we alleen onze verjaardagen, ik vind het juist heerlijk. Misschien is het wel leuk, als je het klein houdt met alleen naaste familie, om met zn allen dan iets leuks te doen op die dag. De dierentuin of iets dergelijks??? Dan de overburen een keertje apart.
Ik kies altijd zelf voor rustige verjaardagen. Zoals Wesdaan het beschrijft zo is het hier ook. Alleen Hier komen opa en oma, een 2 vriendin met hun zonen, buurvrouw met haar dochter, en nog een buurvrouw met haar 2 kinderen en mijn broer. Ik heb geen grote familie nl. en van de kant van de vader van mijn zoon hoor ik helemaal niks ook niet van de vader zelf. maar ik vind het wel prettig zo dat het rustig is ook voor mijn zoon zelf. Het is dan gezellig en overzichtelijk en kinderen voor mijn zoon om mee te spelen zonder dat ze elkaar de koppen in elkaar slaan haha.
Hier ook geen vrienden die al kinderen hebben. Mijn zussen hebben geen kinderen. Hier komen dus enkel onze broers/zussen, opa's en oma's meestal. Ach saai is het niet. Maar ik weet wel zeker dat diegene die komen ook graag komen en ook echt voor de kids komen.
Hier is de verjaardag van madammeke wel het drukst altijd.. blijkbaar vinden mensen een kinderverjaardag belangrijker dan de onze. Althans.. manlief viert het sowieso liever niet (wat meestal resulteert in alsnog visite met gebak maar niet al te veel) en ik ben hartje zomer jarig dus er is altijd wel iemand op vakantie. En stiekem vind ik dat ook niet zo heel erg Bij madammeke varieert het hoeveel kinderen zijn maar ook hier valt het aantal wel mee. In het drukste geval waren er 4 tegelijk geloof ik.. nouja dat vind ik wel prima. Ze kan toch niet met 10 kindjes tegelijk spelen uiteindelijk. Ik heb niet het idee dat ze het erg vind dat er vooral volwassenen zijn want ze krijgt wel van iedereen aandacht en het huis is evengoed vrij vol voor mijn gevoel. Belangrijkste vindt ze dat vrienden van ons met hun dochter blijven slapen.. daar kijkt ze ook deze verjaardag alweer naar uit Bijna net zo erg als naar school en naar de verjaardag zelf.
Aangezien wij ook nooit naar de kinder verjaardagen zijn geweest van onze vrienden (vond dit te pijnlijk omdat we eigenlijk geen kinderen konden krijgen,maar wonderen bestaan toch!!) Nodig ik onze vrienden ook niet uit. Alleen mijn allerbeste vriendin komt met haar zoontje,verder alleen opa en oma oom en tantes,we zijn dan met zo`n 12 mensen en ik vind dat voor mijn zoontje wel ze overzichtelijk. En heb zelf dan ook nog wat aan het feest dan alleen maar op en neer te rennen en aan het einde van de dag met de rotzooi te zitten. Als hij straks op de basisschool zit mag hij een feestje geven en dan zelf de vriendjes of vriendinnetjes uitkiezen die mogen komen.
Nou ik wilde dat ik het rustig kon houden eigenlijk, mijn zoontje houdt helemaal niet van drukte en raakt een beetje overstuur ervan. Maar mijn mans gezin bestaat alleen al uit 20 mensen en kinderen. Daarbij komen dan mijn familie buren en vrienden nog. Dus makkelijk 50 mensen. Waarvan ook een hoop kids. Ik kan ze niet eens kwijt allemaal. Dus ik zit nu te bedenken hoe we het gaan doen eind van de maand. Ik denk maar geen buren, en het maar een beetje kort houden.
Wij houden het juist bewust klein! Zoon is meteen van slag na grote drukte, bovendien vinden wij de kwaliteit van de gasten belangrijker dan de kwantiteit! Voor de tweede verjaardag zijn we weg geweest met alleen familie. Mijn goede vriendin kwam spontaan een dag later langs met haar zoontje.
Ik ben van mening dat een kind er niks aan heeft als het huis vol visite zit. Ja leuk, al die kadootjes maar er is weinig aandacht voor het kind zelf. Je bent zelf ook enorm druk met die visite. Ben zelf dus juist een voorstander van alleen directe familie, en mensen waar het kind een band mee heeft. Bij ons zijn dat er niet zo gek veel, en ik vind het helemaal prima.
Wij hebben wel een paar vrienden met kind of die gek op kinderen zijn. Maar toch vraag ik voor haar verjaardag alleen (nog) maar familie. Ze heeft dan wel 2 neefjes en een nichtje, maar meer hoeft van mij ook nog niet hoor. Misschien dat t bij 4 jaar anders is. De aandacht en cadeaus van opa's oma's en tantes ooms (plus lekker eten) is voor haar genoeg. Dan komen ze hier ook nog vaak apart in 3 etappes (vanwege scheiding en/of werk in weekend), dus dan is t al een hele feestweek. Saai? Denk t niet
hier is het juist altijd omgekeerd en dat is soms ook erg lastig. wij hebben altijd min 15 kinderen onder de 4 jaar. en dan min 30 volwassenen ( allemaal familie)! het is erg gezellig maar ook erg druk, speelgoed wat de kinderen krijgen moet natuurlijk gelijk gedeeld worden omdat er zoveel kinderen zijn. dus dat is vaak ruzie enzz en het is gewoon erg druk.. maar vind het ook wel gezellig hoor!!
Hier nodigen we alleen familie en hele goede vrienden uit want dan zit ik al op 30 uitnodigingen en dan komen ze gemiddeld met zijn 2-en dus eigenlijk is het over de hele dag veel te druk, Ik spreek niemand.. Dit jaar ging ik kijken of ik wat minder mensen uit kon nodigen maar dat gaat gewoon niet... Ik verlang naar een rustig feestje haha
Ik heb een enorme familie, met ook veel kleine en grotere kinderen. En wij kiezen er zélf voor om er geen enorm drukke verjaardagen van te maken. Opa, oma, paar ooms en tantes, paar neefjes en nichtjes, en een enkel vriendenstel met kind. Vind ik echt meer dan genoeg, het huis is dan vol zat, en het geeft genoeg kabaal en aandacht voor de 1e en 2e verjaardag. Bij de 3e van m´n zoontje hebben we het ietsje drukker gemaakt, maar ook geen tientallen mensen. Tegen de tijd dat je kinderen een paar vriendjes maken op het kdv, psz of op school kun je er daar 2 of 3 van vragen, met ouders. Ik zou me er dus niet druk om maken. Een leuk verjaardagsfeestje wordt niet bepaald door het aantal mensen, maar door of het leuke mensen zijn en of je er wat gezelligs en bijzonders van maakt.
Wij hebben ook altijd een rustige verjaardag. Zijn jong ouders geworden en de meeste van onze vrienden hebben geen kinderen. 3 stellen hebben wel een kindje, dus die komen dan uiteraard ook. Meestal vieren wij de kinderverjaardagen met een man of 25, waarvan dus 3 kindjes. Niet veel, maar meer kennen we er gewoon niet En iedereen die op de verjaardagen komt, kennen ze ook echt goed. Dat vind ik wel heel belangrijk. Soms zie je verjaardagen van 100 man, waarvan het kind de helft 1x per jaar ziet. Daar zou ik persoonlijk niet zo snel voor kiezen.
mja hier dankzij 2 paar gescheiden grootouders.. zit het huis al vol als enkel opa's en oma's komen Dus tja.. helaas pindakaas.