wipstoeltje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sim, 9 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sim

sim Niet meer actief

ik las van de week dat je een wipstoeltje pas mag gebruiken vanaf 6 maand :confused: ik heb elijah er dagelijks in. als ik m liggend in de box leg vind ie niet zo lang leuk! met het stoeltje en een babygym vind ie geweldig..

wie gebruikt m ook al zo vroeg?

2. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Ik gebruikte het wipstoeltje al van de eerste maand, het is er eentje van chicco en het staat op de verpakking vanaf 0maand.

3. sim

sim Niet meer actief

nou ik snap eerlijk gezegd ook niet van die winkel waar ik m gekocht heb, dat ze dan deze adviseren, ik heb duidelijk gezegd dat ik m direct wou gebruiken. hij is wel lekker ondersteunend en hij zit er zeg maar niet in, hij is rond ondersteund. van titaniumbaby trouwens...

4. jessicad

jessicad Actief lid

2 nov 2006
    344
    0
    0
    Volgens mij mag de wipstoel al gewoon hoor, gewoon niet te lang net als bij de maxicosi. Ik zet Inge ook af en toe in de wipstoel, vindt ze prachtig. En op het kinderdagverblijf zit ze er ook regelmatig in, want dan kan ze alles goed zien en dat vindt ze geweldig.
    Ik zou het gewoon niet te lang doen ivm het ruggetje en de gefixeerde houding, wat niet zo goed is voor de motorische ontwikkeling, maar even kan best hoor.

5. Lina

Lina Fanatiek lid

23 aug 2005
    1.089
    0
    0
    Ik heb Glenn er ook al vroeg ingelegd. In het begin wél helemaal plat. Ik heb ook een Chicco. Die kan je in elke gewenste hoogte zetten. Reuze handig.

6. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Het mag wel vanaf de geboorte maar niet te lang en zo plat mogelijk. Kan hij niet vrij plat dan nog ff wachten. Voor de ontwikkeling is het wel belangrijk dat ze ook gewoon op de grond of in de box plat liggen.

7. sim

sim Niet meer actief

ja precies! ik moet zeggen dat ik m wel gauw er even in zet, maar je hebt gelijk voor de ontwikkeling is plat liggen natuurlijk ook goed.

maar is het slecht ik denk dat ik m een paar keer per dag zo'n twintig minuutjes er in heb...

8. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Ik heb Lynn ook al vanaf week 1 in een wippertje gehad.
    Ook een chicco hier en in het begin de verkleiner er in gehad zodat haar hoofdje goed ondersteund werd,

Het kan geen kwaad hoor om je kindje af en toe in een wippertje te zetten. Lynn sliep er zelfs wel eens in.

Maar het is ook goed om af te wisselen voor de ontwikkeling. In zo'n wippertje liggen ze toch aardig klem en op de grond of box kunnen ze meer hun lijf ontdekken.

9. missmariska01

missmariska01 Fanatiek lid

ik gebruikte dat wipstoeltje ook vanaf de eerste maand..

10. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Iman lag ook vanaf het begin in het wippertje... Gewoon op de platste stand.

11. Tanja

Tanja Lid

19 nov 2006
    58
    0
    0
    Fielwork Executive
    Noordwijk
    ik gebruik de wipstoel ook vanaf de 1e maand, Milan vind het geweldig,
    ik heb er eentje van chicco en daar zit een extra steun in die je er later uit kan halen. En inderdaad op de verpakking staat dat je de stoel vanaf 0 kan gebruiken....
    en in deze wipstoel zit net als in de maxicosi, riepmjes.
    Volgens mij kan het geen kwaad om je kindje vanaf maand 0 er al af & toe in te leggen hoor.....

12. safian78

safian78 Actief lid

26 jan 2006
    428
    0
    0
    ik gebruik hem ook al regelmatig, na elke voeding gaat hij even in de wipstoel, vind hij prachtig, beter dan de box, ik heb een van prenatal, kan je ook in elke hoogte verstellen!

13. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Ik heb hem ook direct na de geboorte al gebruikt, je mag hem dan alleen plat gebruiken. Langzaam is hij steeds iets hoger gegaan. 6 maanden... dan had ik er helemaal niks aan gehad, want Joey is nu 8 maanden en hij staat al sinds hij 7 maanden is. Hij wilde met 6,5 maand echt niet meer in het wippertje zitten...

14. sim

sim Niet meer actief

zo dat is lekker snel! wat heb je dan eigenlijk maar kort wat aan al die dingen he? die kinderwagen bak, wipper, etc als je dat zo bekijkt. je fantaseert er in je zwangerschap langer over als dat je er in werkelijkheid mee doet :)

15. shanka

shanka Actief lid

28 apr 2006
    256
    0
    0
    almere
    desmond zat er al vanaf dag 1 in wel in ligstand hij vind hem helemaal super hij wou in het begin ook alleen maar daarin slapen en was ook geen probleem

16. sim

sim Niet meer actief

nee precies, elijah sliep er ook in hoor, zo lekker knus, net of ze op schoot liggen :)

17. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Met 6 mnd deed ik hem naar zolder, want toen ging hij ermee over de kop.
    Dat is echt voor hele kleintjes hoor, even wiebelen en ze slapen.
    Volgens mij zijn ze vanaf 6 mnd er te oud voor.
    Of ze moeten rustig blijven zitten.

Deel Deze Pagina