darmkrampjes

Discussie in 'Verzorging' gestart door WesDaan, 1 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Hallo!

Mijn mannetje heeft erg veel last van darmkrampjes!
    Op advies van het CB en apotheek heb ik inflacol gehaald.
    HOe lang duurt het voordat dit werkt?
    Of werkt dit direct?

2. Roba77

Roba77 Fanatiek lid

11 jul 2006
    1.079
    0
    0
    Ik heb maar 1 tip, ga naar de osteopaat. Wij hebben toendertijd ook van alles geprobeerd op aanraden vh cb. En zijn toen een keer op aanraden van een vriendin (cb vind de osteopaat niks) naar de osteopaat gegaan. Je zag het mannetje gewoon bekomen. En ze voelen alleen maar, dus geen enge dingen of zo. Ze massseerde zijn buikje, je hoorde hem scheetjes laten. Hij bekwam er gewoon helemaal op. Wij zijn 2 of 3 x met hem geweest en hij heeft nooit meer problemen gehad met ontlasting/darmen. Ik had zoiets baadt het niet schaadt het niet, maar ik raad het iedereen aan. Wel een speciale voor babies/kinderen zoeken.

3. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik heb 4 weken infacol gebruikt bij Gijs.. niet t gewenste resultaat ( of ik had er een andere verwachting van..)

Ben vorige week donderdag overgestapt van Nutrilon Standaard op Kruitvat Extra Care ( na overleg CB, had gemaild over Nutrilon Omneo, maar kruidvat is stukken goedkoper:p zag ik toe ik bij kruidvat was..) en heb zelf t idee dat ons kereltje sinds dinsdag veeeeel minder last van de krampjes heeft.

nu is t huilen meer vlak voor hij in slaap valt..(vechten tegen slaap)

4. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Heb er goede ervaring mee en hier werkt het vrij snel.
    Ik gebruik het alleen als ik iets heb gegeten zoals bloemkool want dan is het ellende tot en met.
    Ik probeer wel op mijn eten te letten maar soms is het niet anders.

Weet niet of je fles of borst geeft maar bij fles voeding zou ik inderdaad die van de kruidvat aanraden.
    Die is echt alleen bij moeilijke ontlasting en darmkrampen.
    Je heb ook die voeding die ook bij spugen helpt maar door de johannesbroodpitmeel wordt dit erg dik.

Bij borstvoeding kan ik alleen maar zeggen, het wordt echt minder na 6 weken en let op wat je zelf eet en drinkt.
    Probeer tussendoor te boeren want dat scheeld ook weer lucht.

Mijn dochter lag echt na elke voeding krom van de pijn in haar buik en na 6 a 7 weken is dit bijna niet meer aan de orde.
    Alleen als ze scheetjes moet laten of moet poepen gaat ze heel hard huilen, trappen met haar voeten en trekt ze de kleding van mijn lijf of de haren uit mijn hoofd.
    Is ze het dan kwijt dan is het ook weer over.

5. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Ik geef FV maar hij heeft juist niet het probleem dat hij niet kan poepen, het is eerder te zacht als dat het te hard is.
    Ik heb een tijdje dat infacol gebruikt en het hielp goed, en eigenlijk heeft hij er nu nog nauwelijks last van.
    Soms na zijn voeding dat hij even last heeft van zijn buik, en wat windjes laat maar het is gelukkig al stukken minder.

Deel Deze Pagina