nog een mama uit drenthe, zuidwolde. we wonen hier nog niet zo lang. komen uit de randstad. maar tot nu toe bevalt het hier prima. lekker veel ruimte en geen drukte! heb al twee lieve jongens en zijn nu begonnen voor een derde.
lynn gefeliciteerd met je nieuwe baan, kraamhulp?? thuishuis in rolde doet minimaal 2 dagdelen of 1 hele dag.
Wat grappig! Mijn dochter zit op rozerood. (2e deur bij binnenkomst) Gaby, nee joh, geen kraamhulp. Dat zou wel heel wat anders zijn. Planbureau bij de kraamzorg. Dus ik plan alle kraamverzorgenden in. Enne, eindelijk parttime. (ong. 2 dagen per week) Ideaal. hoe is het bij jou? Al wat gehoord?
Dat is balen. Dat is zo'n ontzettend leuke plek. En thuishuis Julia? (zit aan het kanaal geloof ik) Zij heeft jaren bij Koala gewerkt. Anders weet ik het ook niet. Over een jaartje mag Anne in ieder geval naar de psz. En je mag haar ook een half dagje hier brengen hoor, als je tijd voor jezelf wilt.
LizaB: Heeey super bedankt voor alle info! Wegens drukte (tentamens, 3 weken lang ) geen tijd gehad om eerder even te antwoorden. We gaan morgen even kijken bij de Jagershof maar we zitten inderdaad een beetje met die mogelijke sluiting in ons hoofd. Verder hebben we contact gehad met een Kideo kinderdagverblijf maar deze zijn niet helemaal flexibel dus dat wordt het hem denk ik niet. De thuishuizen zitten allemaal hartstikke vol, erg jammer. Pfff, vind het zo moeilijk om een fijn plekje te vinden voor hem. Ik heb zoveel eisen en dan moet het ook nog eens flexibel zijn. Liz01: Welkom! Waar zwem je in Assen? Ik zwem met mijn zoontje bij de Smelt, iedere donderdag, maar hij vindt het steeds minder leuk (en ik vind het zelf ook een beetje saai worden) dus ik denk dat wij voortaan maar lekker voor onszelf gaan zwemmen. Oh bedenk me net dat de Smelt tegenwoordig de Bonte Wever heet he? Daar dus!
Ik ben ook een beetje op zoek naar een opvang. Ik ben thuisblijfmoeder, maar wil graag dat mijn zoontje 3 uur per week ergens anders heengaat zodat hij eraan kan wennen als hij straks naar de psz gaat. Ook is hij eraan toe om dat te doen en vind ik het wel goed voor hem. Maar vind maar eens een plekje waar hij maar 3 uur heen mag. De Jagershof zat ik ook al aan te denken inderdaad maar als iemand nog andere tips heeft.
Aska kun je inderdaad ook informeren, daar hebben ze ook flexibele opvang. Wel moet je alles zelf meenemen (warm eten, fruit, brood enz.) en je betaald volgens mij net zoveel met flexibele opvang als een kdv waar je maar ze zelf fruithapjes maken ed.
Mijn zoontje gaat sinds een maandje ook naar de Jagershof. Hij heeft het daar hartstikke naar zijn zin. Hij gaat er nu 2 dagdelen heen. Ze zijn heel flexibel. Alleen idd dat idiote gedoe met de gemeente, ik wou dat dat eens opgelost werd. Blijf het belachelijk vinden dat de gemeente Assen zich vasthoud aan een bestemmingsplan dat dateert uit 1972!! Maar verder is het er heel leuk hoor!! Wij zwemmen op de donderdagmorgen trouwens bij Rob Sports.. Ook erg leuk!!!
@Linn (zie dat ik elke keer je naam fout schrijf stom stom, sorry) aan het kanaal heb ik nog niet gekeken, zal eens even googelen. en babyzemmen (zoek grootbadpak) en ballorig smorgens lijkt me voor anne ook erg leuk, en met fenna spelen is voor haar natuurlijk ook erg leuk. ja volgend jaar mag ze naar peuterica, lijkt me erg leuk voor haar. werk je vaste dagen?? of is het wisselend? en bij welk kraambureau?? ik heb hier nog een zak staan voor jou (deel kraampaket) kom 1 deze dagen wel even langs. oja heb je nog intresse in een paar oude wij bladen??
@ All: Vanavond in de late editie van Hart van Nederland, op sbs6, komt er een item over de Jagershof in Assen. Dit ivm het aandurende gesteggel met de Gemeente Assen, die zich vast blijft houden aan een bestemmingsplan van 38 jaar oud. En alle bezwaarschriften zo van tafel veegt. Er valt niet met de Gemeente Assen te praten, dus misschien dat het helpt als de landelijke media er zich mee gaat bemoeien!! De Gemeente Assen heeft namelijk in eerste instantie toestemming gegeven om daar een kleinschalig KDV te zetten, maar toen het bijna af kwam, kwamen ze met dat bestemmingsplan op de proppen.. Nou ja. Voor de mensen die het interessant vinden!!
Meisje1982: ik ben in het Scheper in Emmen bevallen en ik vond het echt prima daar. Voldoende aandacht, leuke vk en gyn. Zou het zo weer doen! Op het priklab kunnen ze soms idd erg treuzelen en er werken een paar.....die kunnen absoluut niet prikken (heb er helaas ervaring mee). Ik weer zelf in het Scheper, ben dus misschien een beetje bevooroordeeld, maar mn zusje en vriendinnen die er bevallen zijn hebben ook geen klagen gehad. Haddassa: jij bent dus ook bij dr Tuinhoff onder behandeling geweest in het Scheper voor het mmm-gebeuren? Ik ook ,ik vind het zo'n schat van een vrouw. Daar mag menig arts een voorbeeld aan nemen.
Voor degene die nog goede opvang zoekt in Assen, het KDV waar mijn dochter heen gaat is onlangs genomineerd voor beste KDV van het jaar! Samen met 2 andere KDV gaan ze strijden voor deze titel. Het betreft de antroposofische opvang Koala. Cat
Dus hier zijn nog meer mensen die bij Rob Sports zwemmen, wat leuk! Jammer dat jullie op de donderdag lessen, ik ben er zelf op de dinsdagmorgen met mijn dochter. Jammer genoeg ben ik al weer een tijdje niet geweest omdat zij steeds zo verkouden is (en ik ook trouwens). Deze week bijvoorbeeld heb ik weer af moeten zeggen, echt balen! Cat
He, ik kwam hier ff lezen omdat ik zelf uit Assen kom, (maar woon er al dik 10 jaar niet meer). Maar zag dat MvLiam flexibele opvang zoekt? Wij hebben iemand gevonden, (gastouder), via www.flexmoeders.nl Ideaal, stonden een boel plekken op die 24/7 opvang doen en we konden zelf contact leggen en uitzoeken... Bevalt tot op de dag van vandaag erg goed, en onze gastouder is heeeeeel erg flexibel. Heel fijn!
hallo, hier nog een mama uit drenthe (assen). wat leuk dat hier ook een topic van is. heb een dochtertje van bijna 4 mnd. Zij gaat naar kdv pinokkio, een kleine vestiging. Ze vindt het er erg leuk! volgens mij hebben ze daar ook flexibele opvang (had gelezen dat iemand dat zocht). groetjes
Sorry voor mijn late reactie.... Ik ben hier even inet meer geweest en lees je vraag een mij nu net pas... ja ik ben idd. bij dr. Tuinhof onder behandeling geweest en vind haar ook erg aardig. Maar ook bij dr. Pelinck, tevens ook mijn gyn. nu. Zij heeft mijn behandeling afgesloten en begeleid nu ook mijn zwangerschap.... als er 1 dokter een oskar verdient, nou dan is zij het! Wat een geweldig mens is dat, zo vriendelijk en altijd lachen....! Super!
Liz/Rozemarijke: Bedankt voor de reactie! Wegens een hele vervelende ervaring met een gastouder hebben wij ervoor gekozen dat we Liam naar een KDV willen brengen. Iets meer controle, en dat vinden we na alles wat er gebeurd is erg belangrijk. Wat leuk dat hier meer moeders zwemmen met de kleintjes. Ik zwom in de Smelt met Liam maar hij vind het niet zo leuk geloof ik. Het is ook een beetje saai om eerlijk te zijn dus ik kan er niet zo heel erg mee zitten. Liam is een mannetje dat rond wil rennen, overal aan wil zitten en zich uit wil leven. Ik zat er dus aan te denken om op baby/peutergym te gaan maar ik kan niets vinden in de buurt van Assen. Erg jammer.
Hahaha, jij zegt ook nog steeds: de Smelt? Ik krijg de naam: de Bonte Wever er niet in, ik blijf ook maar eigenwijs De Smelt zeggen. Ik had ook naar peutergym gekeken, maar er is idd niks helaas Gelukkig is er wel een ballorig, wordt hier erg gewaardeerd
Hahaha nee ik vertik het om de Bonte Wever te zeggen hoor. Ik vind het zo'n stomme naam, het blijft voor mij gewoon de Smelt! Ja Ballorig wordt hier ook zeker gewaardeerd maar het leek mij ook wel leuk om in een iets kleiner, vast groepje iets te doen (oid). En om hem nu al op voetbal te doen lijkt me iets te vroeg
Wayne is ook een kindje wat graag mag rennen! Ik zorg op donderdagmorgen dan ook altijd dat ik optijd bij het zwembad ben (Rob Sports) zodat hij daar in de kantine, even zijn gang kan gaan. Mag ook allemaal daar trouwens. Hij banjert daar lekker rond, stapt es het kantoor in en zegt dan HAAAAI. En na ongeveer een 10 minuten/kwartiertje, tegen kwart voor 10, gaan we naar de kleedkamer om de zwembroek aan te trekken.. Voor ons werkt het prima zo. Ballorig is leuk 1 nadeel, je moet als volwassene ook op handen en knieen de ballenbak in en uit. En als ik iets niet kan, is het op mijn knieen liggen/zitten. Dan heb ik in no-time blauwe knieƫn. En blauw.. Maar misschien is het leuk om eens een keertje af te spreken met wat meiden en kindjes daar!!