Meer babies die avond/nacht nog wat omdraaien?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MissyZuilen, 21 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Mijn zoontje heeft een beetje een verkeerd slaapritme vd avond/nacht.
    Dit is zijn ritme:

19.00 uur flesje
    20.15 - 23.00 uur diepe slaap
    23.00 uur wakker maken voor ze laatste fles
    23.30 - 04.45 uur diepe slaap
    04.45 uur flesje, krijgen hem dan niet meer stil met speen
    05.30 - 07.00 uur HELE ONRUSTIGE SLAAP.

En we krijgen hem dus echt amper in slaap na ze nachtvoeding van 04.45 uur en ALS hij dan al slaapt, is het hooguit 1 a 1,5 uur. Hij denkt dus waarschijnlijk dat dan al de volgende dag begonnen is, omdat hij na de fles van 19.00 uur al de diepe slaap in gaat.
    Ook hebben we geprobeerd hem dan niet wakker te maken voor de fles van 23.00 uur, maar dan komt hij dus zelf om 01.00 uur en weer om 05.00 uur en hebben we nog hetzelfde probleem dat hij dus na die fles niet wilt slapen of maar heel onrustig en kort..

Wie heeft hier ervaring mee? En komt dit vanzelf goed, dat ze t leren om dan ook nog diep te slapen?
    Of komt dit pas goed als ze de nachtvoeding gaan overslaan?

Want worden er zelf nu een beetje radeloos van, omdat wijzelf na de nachtvoeding wel nog even 2 a 2,5 uur willen slapen.

2. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Owja en hij slaapt altijd na ze ochtendfles van 08.00 uur heel verrot.. Echt maar 45 minuten aan één stuk door en begint dan alweer te huilen. Maar is wel nog gewoon moe, want huilt met ze oogjes dicht en zodra we hem dan eruit halen slaapt hij op onze schoot.
    En hetzelfde probleem na ze fles van 15.00 uur.. :(

3. buts

buts Lid

29 sep 2008
    89
    0
    0
    hier hetzelfde, weet ook niet wat te doen, doe hem na ons avond eten in bad, dan de fles, dan naar bed, en is ie echt aan toe dan... proberen hem wat langer wakker te houden, resultaat, kind over de zeik, en geen minuut later de volgende dag... cb zei ook al dat ie te vroeg aan de nacht wil beginnen, als het aan beeb ligt namelijk al om 18 uur...maar hoe het te veranderen/ aant te pakken, wisten ze ook niet...
    dus ik volg nauwlettend wat hier op geantwoord wordt...
    succes!

4. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Nou CB zei tegen mij dat t vanzelf hoort goed te komen zodra ze gaan doorslapen.
    Want dan komen ze pas weer in de ochtend na hun avondfles..
    En ze zij dat t alleen maar beter was eigenlijk op lange termijn dat onze beebs nu al leren te slapen na de fles van 19.00/20.00 uur, omdat dat de volgende stap is met t doorslapen. Want dan moet de fles van 23.00 uur eraf en moeten ze leren slapen vanaf 19.00/20.00 uur tot de volgende ochtend..

Maar er zijn dus gelukkig meer die er last van hebben. Wat heb jij allemaal al geprobeerd dan?

5. buts

buts Lid

29 sep 2008
    89
    0
    0
    nou die van hier slaapt al van de 15 weken 13 weken door, dus daar ligt het niet aan... helaas...het is pas sinds kort dat ie snachts weer wakker wordt...
    wij proberen beeb steeds iets langer wakker te houden, maar das niet leuk, doen hem in badje uitgebreid, vindi ie leuk... en zowaar deze morgen werd ie om 6 uur wakker en sliep na de fles tot half 9!
    we doen dit nu een week: 4 uur wakker, speen
    5 uur wakker speen
    tussen 5 en 6 dan toch de fles, accepteert speen niet meer
    dan weer naar bed, leuk of niet leuk
    overdag zodra moe op bed leuk of niet leuk, ik laat hem niet huilen, als ik hoor dat ie niet in slaap valt haal ik hem eruit en begin opnieuw met wachten tot moe
    rond 17 uur begint ie moe te worden, heeft geeen mopperuurtje meer, wil gewoon naar bed, dan gaan we dus ff kletsen, wij eten, dan hij in bad en dan de fles, en dan naar bed, vaak tussen 19 en 19.30.
    plusminus 23 uur wakker maken voor een fles en dan bedoel ik niet letterlijk wakker maken, ben er inmiddels op geattendeerd dat een beeb slapend kan drinken... en dat werkt, gewoon uit bed halen, luier verschonen, in gedimde omgeving fles erin en terug.
    hij werd dus eerst ook om 4 uur wakker voor een fles en inmiddels hebben we dat alweer opgerekt naar 6 uur!

maar het belangrijkste vind ik: wij eten en slapen wanneer wij dat willen, zoveel en zolang als wij dat willen,
    waarom moet een baby dan op gezette tijden precies de hoeveelheid drinken dat wij willen dat ze doen? en hetzelfde wat slapen betreft?

deze instelling heb ik sinds kort, honger is honger en moe is moe. en ik pas me wel aan.
    het probleem bij ons was meer dat beeb na de eerste fles nog maar kort slaapt en dan echt wakker is en dus zaten we om half 6 sochtends te spelen met een baby,.,, en dat hebben we dus inmiddels wel kunnen oprekken naar een beter tijdstip...

6. lindavg

lindavg Fanatiek lid

25 feb 2007
    1.458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Kan je hem niet laten slapen tot ie wakker wordt voor de eerste ochtendfles zeg maar.
    Dus niet om 4:45 wakker maken maar wachten tot ie zelf komt.

Zie dat je kindje bijna 2 maanden is.
    Amy liet ik zelf komen voor een fles en ze was dan gewoon goed wakker en alert.

7. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Ik maak hem nooit zelf wakker om 04.45 uur voor de fles.
    Dan komt hij zelf voor ze fles..
    Dus daar ligt 't niet aan.

8. buts

buts Lid

29 sep 2008
    89
    0
    0
    hoe is het nu? al wat verbetering?

9. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Mijn dochter heeft sinds een paar dagen na de voeding van rond 18 00 uur,dat ze er 6 uur tussen laat..daarna om de 3 uur en smorgens is ze ook al vroeg wakker (rond 6 uur)
    als ze die 6 uur ertussen nou vanaf 0:00 uur in liet gaan he,...;)

heb haar wel eens wakker gemaakt voor de voeding van 21:00/22:00 maar dan verschuift ze het niet helaas ;)

10. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    Wij hebben toen de fles van 23.00 naar voren verschoven. Dan hoef je hem waarschijnlijk niet uit zo'n diepe slaap te halen. Hier werkte dat goed. Misschien een ideetje?

Deel Deze Pagina