Hallo! Sinds gisteren hebben we besloten om voor de 2e te gaan! Het kriebelde al wel steeds en nu gaan we er dan echt voor. We hebben al een zoontje van 14 maanden en willen er graag nog een klein wondertje bij! Moet deze week nog ongesteld worden van de pil en dan ga ik de komende 1,5 maand even kijken hoe mn cyclus weer gaat en `starten` we vanaf Januari! Dan zit er zo wie zo 2 jaar tussen, want Justin word in september 2 jaar. Vind het wel onwijs spannend allemaal weer! En ook wel weer raar omdat het waarschijnlijk de laatste keer zal zijn... De vorige zwangerschap was heerlijk en de bevalling ging snel en nu is dat ook weer allemaal afwachten en hoe zal Justin een broertje of zusje vinden...spannend spannend! Zijn er nog meer meiden die binnen nu en Januari gaan beginnen aan de tweede? groetjes Ramona
Hoi Ramona, Ook wij gaan binnenkort voor een 2e. Onze dochter is nu 9 maanden. Ben deze maand begonnen met foliumzuur. Vanaf volgende maand willen we er weer voor gaan. Vind het weer net zo spannend als voor de eerste. Heb tussendoor geen pil geslikt, dus weet al wel redelijk hoe mijn cyclus is, al is het nog steeds wat onregelmatig Groetjes Wallie
hoi ramona... hier komen ook dezelfde spanningen weer terug!! we hebben dochtertje van bijna 1,5 en bij mij was het al een aantal maanden aan het kriebelen, maar manlief vond het eigenlijk nog wel prima zo... nu heeft hij me van het weekend verrast... en is hij er ook weer helemaal klaar voor! Ik heb tussendoor ook geen pil geslikt! en voel mijn eisprong ook elke maand!! de eisprong was net geweest in de ochtend, en mijn mannetje kwam s'avonds met de verassing!! dus we gaan eind november van start!! zooooo spannend en zoooo leuk weer!! kan wel de hele dag stralen... laat staan als het straks echt zo ver is.... jullie ook veel plezier met de voorpret, en hoop dat het snel raak mag zijn voor jullie! liefs
Hoi Wallie en Proudmother! Jullie ook succes te komende tijd! Laat af en toe eens weten hoe het gaat, zou ik leuk vinden! En dat we maar alle drie snel zwanger mogen worden van de 2e! groetjes Ramona
@Ramona: Kun je nog tot januari wachten trouwens? Ik heb ook gezegd deze maand nog niet (ivm foliumzuur), maar merk wel dat ik dat toch best lastig vind. Mijn man helemaal, want van hem had ik al veel eerder mogen besluiten dat ik een 2e wilde
Yep hier nog 1 Hier is het net andersom, ik moest geduld hebben totdat mijn man er zeker van was! Vind het ook net weer zo spannend als de eerste keer!
@wallie Nou grappig dat je het zegt want ik had het net met mn man erover we gaan gewoon deze maand al beginnen! haha Alleen December slaan we over want anders word het straks rond dezelfde geboortedatum als mn zoontje. Dus dan gaan we januari gewoon weer verder. Ik denk ook niet dat het deze maand al raak zal zijn....maar ja kan wel natuurlijk!
hallo, Ik ben al wel een paar maanden geleden gestopt met de pil maar we gaan nu echt voor nummer 2. ik vind het ook weer net zo spannend als bij de eerste. We hebben op de 2de 2 jaar gewacht dus ben erg benieuwd hoe het deze keer gaat lopen. Ik heb er ook echt weer zin in. Zie wel op tegen de wacht weken tot mijn nod en de onzekerheid van de eerste 12 weken. maar dat hoort natuurlijk bij het zwanger worden en zijn. verheug me vooral op het voelen van het kleintje en jezelf zo speciaal voelen en dat andere dat ook vinden.. ik vind het zo bijzonder.. Ik weet nog niet of het de laatste zwangerschap zal zijn. ik wil graag 3 kindjes en mijn man heeft altijd geroepen 2 maar zei 1 week geleden dat 3 hem toch ook wel leuk leek. al moeten we natuurlijk maar zo gezegend zijn om weer zwanger te mogen worden..
Jolan, Ik denk/hoop dat het ook voor ons niet de laatste zwangerschap is. Maar je weet natuurlijk nooit hoe het allemaal gaat. Zowel mijn man als ik willen het liefst 3 of misschien zelfs wel 4 kinderen (maar daar twijfel ik dan weer over..)
Ik zou er ook best 3 willen, maar ja daar moet je dan ook wel weer de ruimte voor hebben...mn man wil er eigenlijk maar 2 maar daar valt vast nog wel over te praten ! Eerst maar eens zwanger worden van de 2e en kijken hoe dat allemaal weer gaat!
ramona, ja natuurlijk eerst maar eens zwanger worden van de 2de maar ik denk dat je er wel anders in gaat als je weet dat het zeker je laatste zwangerschap is als dat je weet dat het er hierna misschien nog wel een keer van mag komen.. hoe lang zijn jullie bezig geweest voor de eerste?
Hoi Jolan, Ja dat is waar daarom ga ik ervan uit dat dit de laatste keer zal zijn en ga er dus weer net als de vorige keer super van genieten. Mocht de derde er wel ooit gaan komen dan is het een extra kadootje om het toch weer mee te maken, maar zoals we het nu zien zijn we dan wel met zn viertjes compleet! Wel een gek idee dat dit dan de laatste keer word om alles mee te maken! Bij de eerste keer was het de achtste maand raak, dus dat heeft nog wel even geduurd! Maar ja toen was het helemaal allemaal nieuw enzo, wie weet duurt het weer zolang of juist dit keer niet. Is volgens mij ook geen pijl op te trekken! En bij jullie? groetjes Ramona
he dames er is al een topic "joehoe we gaan voor een tweede" mischien leuk om daar mee te komen kletsen!!!
Bij ons was het bij de eerste al in de 2e ronde raak. Wel heel erg snel dus. Ga er maar van uit dat het niet weer zo snel gaat. @Cindy, ik zal een keer in dat topic komen kijken, maar volgens mij was het er al heel erg druk...
haha ja dat klopt ach wat ik klets ook gewoon hier mee.... Ik ben nu 26 en wij gaan ook voor een tweede, ik ben nu eindelijk eens ongesteld geworden na het stoppen met de bv en pil dus voor ons wordt dit ronde 1!! Bij de eerste zijn we gelijk zwanger geraakt in deze ronde dus nu vindt ik het natuurlijk erg spannend en hoop dat het nu weer zo snel mag gaan!! Raar he hoe je het nu minstens zo spannend vindt als bij de eerste! Je zou denken dat je nu ervarender bent en niet elke maand gaat testen maar je bent net weer zo onzeker haha. Ik heb na het stoppen een keer bruinverlies gehad en het was natuurlijk gewoon een reactie op het stoppen met de anticonceptie, maar toch weer een gedachte van zou het kunnen zijn dat ik al zwanger ben, 3x getest want ik werd maar niet ongesteld! Nu ben ik dus ECHT ongesteld helaas want ik had het niet gemist, maar nu heb ik een cyclus en weet ik ongeveer wanneer de vruchtbare dagen zijn en wanneer ik eventueel kan testen enz...dus ik ben erg lij met mijn menstruatie....vreemd hahaha
Ja raar is dat he Cindy, ben er nu volgens mij nog meer mee bezig dan de vorige keer. Al was ik toen ook druk bezig met het voorbereiden van het huwelijk, dus dat scheelt misschien. Hoe oud is je dochter? Of heb ik daar overheen gelezen?
Mijn dochter is van 30 september vorig jaar dus nu net 1 jaar geworden!!! Ik vindt het ook wel leuk als er niet zoveel leeftijdsverschil tussenzit, maar het begon te kribelen toen ze 8 maanden was ongeveer. Dacht dat het nog de hormonen waren zeg maar haha maar het bleef kriebelen. Ik was dus gestopt met de bv en de minipil en zou dus een menstruatie afwachten en dan de microgynon slikken maar dat wilde ik helemaal niet! We wisten dat we graag een tweede kindje wilden dus ja waarom nu niet!! Ja ik kan nu niet wachten tot de menstruatie over is en we echt ervoor kunnen gaan. Hiervoor had ik geen idee of ik überhaupt een eisprong had en wat mijn lichaam allemaal deed. Maar mijn geduld is net weer zo slecht als bij mijn eerste kindje...pffff.....