Ik ben 10 dagen geleden bevallen van een prachtige tweede zoon. Ik voel me opzich prima, ben alleen nog moe. Mn man heeft nu 2 weken vrij. heerlijk. Maar nu hoorde ik gister ineens van mn zwager dat zijn dochter van 9 maanden hier morgen de hele dag komt. Mn schoonzus heeft blijkbaar mn man gevraagd om op te passen En hij heeft ook nog ja gezegd.. Ten eerste vind ik het niet leuk omdat er helemaal niks aan mij is gevraagd. Ze zal wel denken, oh *mijn man* is vrij, die kan wel even oppassen.. En ten tweede heb ik er helemaal geen behoefte aan!! Ik ben moe en vind het gewoon nog best pittig met 2 kids nu. Mn oudste zoontje moet er ook erg aan wennen. (Is af en toe erg dwars en huilt om alles) En dan komt mn nichtje (die niet bepaald makkelijk is) hier ook nog een hele dag + dat we morgenochtend en morgenmiddag visite krijgen. Is het raar dat ik hier pissig om ben??
Nee ik vindt dit helemaal niet raar. Ik zou het ook niet fijn vinden. Het zou niet eens in me opkomen om zoiets te vragen. Wat zegt je partner er over dan?
Nee dat dacht ik ook. Ik zou niet eens aan een pas bevallende vrouw durven te vragen of ze kon oppassen. Of aan de man ervan. Ik heb het idee dat mn man vind dat ik me aanstel ofzo :/ Hij zegt dat hij haar wel bezig houd etc. En dat hij zn zus wilde helpen. Hij houd totaal geen rekening met mij
Nouja zeg, het zou niet in me op komen om iemand in een kraamperiode te vragen om op te passen! En inderdaad, je man heeft toegezegd dus die lost het maar op en hij zorgt maar dat jij je er niet aan stoort. Wat een grapjas, die vriend van jou
Dit! Ik zou dan ook niets maar ook niets voor nichtje doen... O en kraambezoek mag hij ook doen toch. Bedoel kraamvrouw ligt op bed/bank te genieten van het pasyeboren wondertje
als het morgen lekker weer is stuur je hun gewoon met zijn drieeen op pad! dan zal je vriend je dit niet nog eens flikken.
Neen, niet raar dat je pissig bent. Zou dat ook zijn. Vooral omdat ze het niet eerst met jou besproken hebben. Maar zou vooral pissig zijn op mijn man.... hij had beter moeten weten en het eerst even aan jou voorleggen....
Oei, hier zou het huis te klein zijn. Ik zou tegen mijn man zeggen dat ie ze maar op moet bellen on te zeggen dat het niet kan en hem een andere oppas laten regelen. Is ie nou helemaal... En gefeliciteerd met je zoon, hoop voor je dat het snel went met 2 kinderen en dat de oudste ook snel z'n draai vindt.
Vind het best brutaal om zoiets te vragen in de kraamperiode. Maar goed, je man heeft al ja gezegd...mag hij het verder oplossen.
Ik zou het persoonlijk niet aan iemand vragen dus dat vind ik wel bijzonder. Maar hier zou ze wel welkom zijn. Je bent met zijn tweeën, geen drama toch om er eentje bij te hebben? Ik vind zulke dingen juist gezellig.
Hoe is het verder gegaan? Ik zou ook pissig zijn hoor. Mijn man vertrok na een week al voor een week naar het buitenland toen de tweede geboren was en ik nog aan het herstellen was van complicaties. Hij had ook helemaal niet door dat het echt niet ging.
Ze is uit eindelijk nog wel gekomen. Zoontje had net die dag een regeldag. Erg fijn. Haha.. We zijn lekker naar boven gegaan en daar hele middag gelegen Heb het mn man nog wel goed duidelijk gemaakt dat ik het echt niet leuk vond. Snapte hij uiteindelijk ook wel. Hij had het er nog met zn zus over gehad en die kwam de dag erna met een taart en bloemen aanzetten Dat was dan wel weer lief
Belachelijk gewoon... *zucht* Moet er ook niet aan denken! Ik heb een bonusdochter (2) waar ik ook voorlopig nog even helemaal geen behoefte aan heb..(niet om haar, maar omdat ik nog steeds aan het bijkomen ben van een heftige bevalling plus enorm ijzertekort..) Gelukkig snappen opa en oma dit..die vallen dus in..plus de opvang.. Pas als ik denk het weer aan te kunnen is ze meer dan welkom.. Maar haar moeder is ook erg makkelijk en denkt dat de hele wereld alleen maar om haar en haar wereldje draait.. Jammer dat dit soort mensen bestaan he..? dikke plaat voor de kop.. Zolang het voor hun maar goed uitkomt.. makkelijk..