ik had ook een topic bij baby en dreumes geopend, maar misschien heb ik hier meer kans van slagen.. ik ben op zoek naar mamma's met kindjes met Sensorische integratieproblemen. Wij lopen tegen allerlei dingen aan en zou graag dingen willen delen met andere mamma's. Voorbeelden van de dingen waar we tegen aanlopen: - eeuwige schoenen probleem: Thomas vindt niet alle schoenen lekker zitten. Het heeft heel veel strijd en tijd geduurd voordat hij als baby uberhaupt slofjes aan wilde. Nu draagt hij wel gewoon schoenen, maar bijvoorbeeld laarsjes zijn een groot probleem. En dat is nu juist zo prettig met al die sneeuw bijvoorbeeld Hij wil ze nu wel aan (na flink aandringen), maar hij wil er niet op staan. Zelfde met waterschoentjes (hoe doe je het anders op een kiezelstandje..) etc etc. - nagels knippen: altijd een drama.. grote paniek en hij wordt nu wat groter dus ik kan hem dan nauwelijks in mn eentje houden.. - tanden poesten: zelfde drama nog steeds - nieuwe dingen, bijv zwembad: wil er niet in, drama. Wil alleen aan het randje van het pierebadje emt wat bekertjes spelen om er vervolgens niet meer bij weg te slaan te zijn... - zelf eten: blijft moeilijk voor hem. Met vrokjes zijn we gestopt, want hij raakte compleet in de war. Met een lepel gaat het redelijk, maar blijft moeilijk. - taal: hij begrijpt alles, maar zegt nog niet echte woordjes. brabbelt wel veel, maar met name klanken achterin. zoals je ziet, veel dagelijks dingen die steeds maar weer een strijd zijn... Ik hoop ergens 'lotgenoten' te vinden en aangezien premature kindjes vaak SI-problemen hebben, probeer ik eht ook even hier. Oh ja, Thomas is met 31 weken en 5 dagen geboren en is nu net 2 (kalenderleeftijd) alvast bedankt voor welke reactie dan ook!
Hoi hoi, Jeetje wat herkenbaar! Ik wist niet dat je het zo noemde maar alles wat je omschrijft heeft ons (ex) premature mannetje ook. Hij is heel snel overprikkeld, niet alleen met geluiden en licht, maar ook met kleding. Bepaalde stofjes wil hij niet op zijn huidje. Insmeren na het badje was heel lang echt een ramp. Tanden poetsen gaat nog steeds heel moeizaam. Eten is hier ook heel lastig. Alles moet met dezelfde lepel en van stukjes raakt hij helemaal in paniek en gaat hij spugen. Hij valt er soms bijna flauw van. Poeh, ik ben er echt even stil van. Dacht dat mijn zoontje de enige was die hier last van heeft. De omgeving snapt vaak ook niet dat ik met prikkels heel beschermend ben naar hem toe. Best veel onbegrip dus soms. Ik lees graag met je mee. Heeft jouw kindje ook veel last met eten? Moet even naar mijn zoontjes toe (even poepbroek verschonen) Liefs, josie
hoi josie hier gaat het eten redelijk. Stukjes zijn niet favoriet, maar gaan wel (mits niet te groot). Maar ja, krijg die maar eens op je lepel.. We hebben nu besloten de stukjes weer wat kleiner te doen, om zo het scheppen en zelf eten eerst te oefenen als dat goed gaat, doen we de stukjes weer wat groter. Want eerst deden we de grotere stukjes (Nl eten) met een vrok en bijv pasta met een lepel. raakte hij helemaal van in de war, dus nu alles even met een lepel en proberen zelf te scheppen. Hij kan wel goed kauwen, maar is soms lui en slikt dan echt grote stukken in 1 keer door! Praat je zoontje wel al? Hier nog niet, dus vanaf januari logopedie (met SI aantekening) Oh ja en douchen lukt ook nog steeds niet. Hij durft nu wel alleen in bad (als ik er naast sta bedoel ik dan he),maar meestal ga ik nog steeds samen met hem, of gezellig met zn 3-tjes! Omgevign snapt er zeker helemaal niks van. Ik word er soms ook echt verdrietig van dat hij de dingen die alle andere kindjes ehel leuk vinden, niet leuk kan vinden, omdat die SI-problemen hem zo belemmeren. Vandaag ook in de sneeuw: hij moet dan van mij alarsjes aan, maar hij wil er dus niet op staan; grote huilbuien... dan maar alleen in het sleetje zitten.... Anderen snappen er niks van dat mijn kind niet ' meedoet' met dit soort dingen: in de sneeuw, in plassen stampen etc etc. zandbak gaat nu gooed trouwens...
Hoi hoi, Wat is het toch lastig he, als je telkens je kind moet "verdedigen" dat hij bepaalde dingen nog niet kan of wil. Bij ons is dat net zo. Mijn zoontje is thuis best heel ontspannen en vermaakt zich goed, maar heeft heel veel moeite met ergens op bezoek gaan: andere geluiden, lichten, etc. We gaan dus ook niet zo vaak met hem ergens heen. Ik vind dat zelf niet eens zo erg hoor, het komt vanzelf wel. Hij is ook nog maar klein, maar het onbegrip daarover.... Verjaardagen gaat gewoon niet en nu met de kerstdagen weer hetzelfde gezeur. Mijn zoontje raakt dan in paniek, gaat helemaal overstrekken en ligt dan als een strijkplank in je armen. Zo zielig. Wij blijven dan ook gewoon thuis met kerst. De kerstboom gaat dit jaar wel goed gelukkig, vorig jaar nog niet. Douchen gaat bij ons ook niet, en alleen in bad ook niet. Maar mijn oudste en jongste gaan dus altijd samen in bad en dat vinden ze beiden heel leuk gelukkig. Mijn zoontje praat ook nog niet veel. Hij zegt papa en mama en verder iets wat op hallo lijkt en sinds een paar dagen "slapen". Niet heel duidelijk uitgesproken hoor. Hij brabbelt wel, maar dan echt onverstaanbaar. Bij ons staat het probleem met eten echt op de voorgrond nu: zo gauw hij een stukje niet in een keer goed wegkrijgt raakt hij zo in paniek dat hij letterlijk flauwvalt. En als dat even te vaak gebeurd stopt hij met eten en weigert echt alles. Het is echt een dun lijntje tussen toch stukjes blijven proberen en zorgen dat hij plezier houdt in eten en voldoende binnen krijgt. Ik ga even ontbijten met ze, volgens mij worden ze net wakker Groetjes, Josie
wij gaan wel gewoon overal heen met Thomas, hoewel in het verleden ook wel 'gedoseerd'... Mara nu trekt hij het allemaal stukken beter, mede dankzij het KDV moet ik zeggen. Als hij het op een verjaardag druk vindt gaat ie zelf op een rustiger plekje spelen. douchen en nagels knippen dus wel grote paniek... Als je tips hebt... wat vaag van dat flauwvallen.... Misschien ook een een (pre)logopedist consulteren daarvoor? Daar kunnen ze ook heel veel tips voor geven volgens mij. Kauwt hij wel? Ik heb het letterlijk voor gedaan hoe je moet kauwen en het ook zo benoemd. Nu weet hij wat hij moet doen als ik zeg 'kauwen'.
zie dat je zwanger bent.. wat spannend. gefeliciteerd. ik wist niet dat dit probleem bestond. nagelsknippen is bij maan ook een ramp, doe het vaak tijdens een fles. en mama een nageltje en dan maan een nagel.. tandenpoetsen gaat steeds beter, maar in het begin en soms nog in de houdgreep.. misschien hebben ze tips in het VU
he mj: dank je voor je felicitaties! Zeker heel spannend... ben nu nog meer bezig met het halen van de 12 weken, maar daarna zal ook de onzekerheid en de angst voor weer een vroeggeboorte ook wel komen vrees ik.... w.b. die SI: nagels gaan hier ietsje beter als ik ze echt lang laat groeien voordat ik ze afknip, maar ja, das geen gezicht he...? Maar meestal wacht ik dus zo lang mogelijk...
hai mary, even off topic.. gister in het VU geweest. we krijgen de 22ste nog een psych onderzoek. maar alles was helemaal goed gister.. niks meer aan de meiden te zien. en ze hoeven geen woordjes voor te doen