happy newyear vanuit het ziekenhuis :(

Discussie in 'Prematuur' gestart door miffy11, 2 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miffy11

miffy11 Niet meer actief

ten eerste: gelukkig nieuwjaar allemaal!!!!!

nu wat minder vrolijk:

was vorige week helemaal dolgelukkig, ik was de grens voorbij dat Mijn oudste geboren was (33.1) tot ik donderdag ochtend wakker werd met licht bloedverlies. toch maar langs het zh gegaan voor controle, werd aan ctg app gelegd, en de weeen begonnen!
    heel de dag onderzoeken gehad, weeen gelukkig niet doorgezet, maar wel 2 cm ontsluiting en bmhals was van 37 naar 25 gegaan.
    lig nu met bedrust in het ziekenhuis, heb geen bloedverlies of weeen meer, alleen rugpijn van de hele dag liggen.

erg frustrerend, ben de hele dag aan het wachten, maar ben niet belangrijk genoeg voor de gyn ofzo? gisteren zou er om 11 uur iemand komen om de gang van zaken te bespreken, uiteindelijk is er om 18.00 een assistent gestuurd dat ze vandaag verder wilden kijken. zou vanmorgen een echo, inwendig onderzoek enzo krijgen, daar ben ik ook nog steeds op aan het wachten.
    erg vervelend, ik wil gewoon weten waar ik aan toe ben. zit wel met een dochter van 16 maanden thuis, nu hebben we mijn schoonvader maar ingeschakeld, daar gaat ze aankomende week logeren, maar vind het wel raar dat daar geen rekening mee gehouden kan worden, dat ik wil weten hoe en wat, zodat ik opvang kan regelen.
    word er zo moe van dat er ´zo´ iemand langs komt, en nu al vanaf donderdag middag geen gyn meer heb gezien.

sorry voor dit gezeur, natuurlijk ben ik erg blij dat beeb nog binnen zit, maar word wel ff helemaal gek hier. voor hetzelfde geld mocht ik gisteren al naar huis, maar word er niet de moeite genomen om dit te vertellen.

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Jij ook een gelukkig nieuwjaar! En ik hoop dat je baby nog wel een paar weekjes lekker in je buik mag blijven. Ik begrijp helemaal dat je het allemaal niet bepaald gaaf vindt daar. Je zit ook net in een ongelukkige periode (al zou dat natuurlijk niet uit moeten maken).
    Heel veel sterkte daar en hopelijk horen we over een paar weken een mooi, soepel bevallingsverhaal!

3. miffy11

miffy11 Niet meer actief

ja, dat zou fijn zijn he?

net verpleegster mens gesproken, of er al meer bekend is wanneer ik onderhand mijn onderzoek krijg: ja het is druk, weet het ook niet.

ben verdomme nu al vanaf 11 uur gisterenochtend aan het wachten op een echo en een inwendig onderzoek. ben het echt beu nu.

4. ciaransmummy

ciaransmummy Actief lid

1 dec 2009
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    nou alles voor de baby toch?? Hoewel het ziekenhuis echt verschrikkelijk kAN ZIJN

gelukkif nieuwjaar en ik hoop dat de baby nog ff blijft Zitten

5. miffy11

miffy11 Niet meer actief

zeker! alles voor de baby! daarom lig ik hier ook nog..
    word er wel dood ziek van dat ik gewoon aan het lijntje word gehouden hier. als ik al vanaf gisterenochtend 11 uur aan het wachten ben tot ik een gyn te spreken krijg en ik wat meer te horen krijg en nog steeds te horen krijg nu, er komt misschien vanavond wel iemand langs maar dat weet ik ook niet zeker, nou ik had het net even niet meer. blijf rustig, omdat ik wel moet (en ik de mensen hier nog wel nodig heb..) maar voel me echt zwaar waardeloos behandeld hier.
    het enige wat ik heb gehad is nog zon ctg vanmorgen, maar er is ook niemand die me even wil vertellen of die uitslag uberhaupt wel goed was of dat er iets is.

edit: terwijl ik op verzenden druk kreeg ik te horen dat er zo een gyn langs komt. ben benieuwd!! zou het echt waar zijn of begin ik te hallucineren?

6. josie

josie Bekend lid

28 sep 2007
    685
    0
    0
    Oh Miffy,

Wat ontzettend vervelend voor je dat in het ziekenhuis ligt. Ik hoop erg voor je dat de bevalling nog een paar weekjes op zich laat wachten.
    Hou je taai en probeer je rustig te houden daar (is makkelijker gezegd dan gedaan).

Veel sterkte en natuurlijk een heel gelukkig nieuwjaar.

Liefs, Josie

7. MamavanMischa

MamavanMischa Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    He meid,

Wat een begin van het nieuwe jaar... Een jaar geleden (4 januari) braken bij mij met 32 +5 wk de vliezen in het ziekenhuis, terwijl ik aan de ctg lag voor controle. Gek he, de feestdagen zijn bij jou waarschijnlijk al helemaal naar de achtergrond verdwenen en lijken inmiddels zeker al een maand geleden?

Dit is precies waar ik ook een beetje bang voor ben, dat ik in het ziekenhuis terecht kom en iemand anders voor Mischa moet zorgen, die 5 januari 1 wordt.

Bij ons maken ze er ook een rommeltje van... Mijn baarmoederhals is al sinds de 20-weken echo niet meer gemeten! En toen ik daar naar vroeg bij het maken van een volgende afspraak zei de mevrouw achter de balie tegen me dat ik toch niet dacht dat ik iedere keer een echo zou krijgen..? Had dus wel gemoeten en nu heb ik hem volgende week. Dat is 9 weken na de vorige!! (moes ook even mijn ei kwijt... ;)) Het is dat je aan de andere kant van het land woont, anders zou ik haast denken dat dit hetzelfde ziekenhuis was.

Succes, ik hoop dat de gyn goed nieuws voor je heeft. Of in elk geval eens die controles bij je gaat doen..!

8. miffy11

miffy11 Niet meer actief

er is net inderdaad iemand langs geweest, en wel om me te vertellen dat:

er misschien vanavond nog iemand komt, maar misschien ook morgen.

dat kan je toch niet menen? weer een dag langer wachten? en moeten ze echt daarom uitgebreid gaan aankondigen dat er zo iemand bij me komt (jeej!) die me dus uiteindelijk verteld dat er misschien nog wel iemand komt maar misschien ook niet..

en dat te bedenken dat ik om de hoek woon van een ander ziekenhuis, maar voor deze had gekozen omdat ik dacht dat ide beter was..

@ mamavanmischa:

feestdagen? welke feestdagen? ik weet dat iedereen happy new year zegt, dus er zal wel iets gebeurd zijn de laatste dagen?!

ook schandalig dat ze dat opmeten van de bmmond niet steeds doen bij je, zijn ze hier ook al paar keer vergeten tijdens normale controles en nu dus helemaal. (terwijl ik dus al van 37 naar 25 was gegaan. zou zeggen dat ze dat dan even in de gaten willen houden..)

9. MamavanMischa

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Dat meen je niet!!! Ze denken natuurlijk die ligt hier wel goed...

Kun je een beetje slapen daar? Ik weet nog dat ik na mijn bevalling serieus twee nachten niet geslapen heb en de nachten daarna maar een heel klein beetje. Ik ging gebroken naar huis...

10. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Als ik jou was zou ik een aantal dingen proberen:
    1 je ziektekostenverzekering, wie weet kunnen zij iets? Hmm alleen lastig dat het nu weekeinde is dus dan zijn ze vaak natuurlijk niet aan het werk.
    2 het andere ziekenhuis bellen of zij plek hebben?
    3: nu een officiele klacht indienen!
    4: "naai" je man op, laat hem zoooo vervelend worden dat ze wel een gyn sturen.
    5: elke 5 min op het belletje drukken, zijn ze niet blij mee van de verpleging, en tja... het is voor hun kostbare tijd, maar het is voor jou ook kostbare tijd!

Weet niet of dit wel te doen is hoor, (en of ik het in jouw situatie zou durven)....
    Maar het is wel belachelijk hoe ze nu met je omgaan "omdat het druk is'... amehoela!

11. MamavanMischa

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Zou ik mee oppassen, voor hetzelfde geld lig je hier nog een poos en moeten zij voor je zorgen na je bevalling...

Maar je hebt wel gelijk dat het compleet belachelijk is!

12. miffy11

miffy11 Niet meer actief

ik probeer zelf ook rustig te blijven, omdat ik natuurlijk straks wel afhankelijk ben van hun, en omdat ik rustig moet blijven ivm de baby, maar als ik morgen middag nog steeds niemand heb gezien gaat mijn vriend wel een praten ja.
    die kan over het algemeen ook wat rustiger blijven, die heeft niet zo veel last van hormonen :)

heb nog steeds niemand gezien trouwens, dus zal vanavond wel geen onderzoeken meer krijgen ben ik bang..

13. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

hoi Miffy, sneu dat je in het ziekenhuis ligt. en vooral ook vervelend omdat je thuis een kleine hebt. Het is ook iets waar ik zelf voor vrees bij een 2e zwangerschap.
    Aan de andere kant wel fijn dat je op de juiste plek bent mocht je nu al moeten bevallen. Tenminste..Ik neem aan dat ze wel bij je komen als je klachten hebt? harde buiken oid?

Ik zie dat je over 2 dagen 34 weken bent, dat is wel mooi de goede richting op.

zou het niet zo zijn dat ze het gewoon niet weten en je ter observatie willen houden om te kijken hoe het vordert?

groetjes en sterkte

14. patriesja

patriesja Fanatiek lid

26 jul 2007
    2.183
    0
    36
    Jeetje meid, wat een gedoe allemaal!
    Ik hoop dat je snel naar huis mag en dat de beeb maar nog lekker lang in je buik blijft zitten!
    Sterkte ermee!
    X

15. miffy11

miffy11 Niet meer actief

in principe is dat wel de reden waarom ik hier lig, maar ze observeren dus helemaal niet. heb echt het idee als ik naar huis zou gaan en volgende week weer terug kom, ze niet eens merken dat ik weg was. vroeg vanmorgen om 10 uur om wat appelsap, ze kwamen het om 17.00 brengen!!!
    al die controles die ik zou moeten krijgen zijn allemaal ter observatie, maar ik krijg helemaal niks.
    heb er geen problemen mee als ze tegen me zouden zeggen: we weten niet wat we met je aan moeten, maar nu word ik gewoon glashard voorgelogen.
    ga niet tegen mij zeggen dat ze het te druk hebben om mij een echo te geven, als ik iedere keer als ik op de gang loop zie dat ze met zn 5en in een kamertje op de bank (!!!) zitten te kletsen..

16. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

nou ja zeg, dat is wel naar.
    welk ziekenhuis is het?
    heb je er zelf al iets van gezegd tegen het personeel oid? dat wat je nu tegen ons zegt? Sterkte

17. miffy11

miffy11 Niet meer actief

ben wel steeds meer aan het doorgeven dat ik het niet prettig vind zoals het gaat nu, misschien dat vriend zo maar even gaat praten.
    lig nu wel aan ctg app, maar verder nog steeds niks gedaan.
    kreeg wel te horen dat het waarschijnlijk vanmiddag word ipv vanmorgen dat ik gezien word door gyn.. verrassend!

tsja, het is weekend, en de dienstdoende gyn doet ook verloskamers, bevallingen gaan voor, dat begrijp ik. maar kom op, 5 minuutjes is alles wat ik vraag..

18. suuz09

suuz09 Bekend lid

14 jan 2009
    712
    272
    63
    Wat een nare situatie, ik hoop dat je baby nog lekker een paar weekjes bij je in je buik blijft.

Ik heb ook met premature weeën in het ziekenhuis gelegen en heb helaas dezelfde ervaring als jij. In het weekend is het helemaal erg. Op een gegeven moment was ik zo overstuur dat ik alleen nog maar kon huilen en toen kan ineens wel iemand komen.

Ik hoop dat ze morgen een duidelijk antwoord voor je hebben, is er dan ook ronde? Want dan komt meestal de gyn of assisten gyn aan je bed en kun je je vragen stellen.

Sterkte!!

Liefs Suzanne

19. mona23

mona23 Niet meer actief

mag je wel gewoon lopen? Toen ik met 33+4 opgenomen werd met weeën moest ik strikte bedrust houden.
    Ik zou eisen dat ik NU duidelijkheid wil over hoe er verder gehandelt wordt.
    Ik weet dat ze vanaf 34 weken niet meer remmen.
    Heel veel sterkte een hoop dat de beeb nog eventjes lekker bij jou blijft.
    ps. mijn zoon is met precies 34 weken( toen er dus niet meer werd geremd) geboren. Inmiddels bijna 6 maanden en een super vrolijk manneke

20. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Wat een rare situatie!
    Ik kan me goed voorstellen dat je er helemaal doorheen zit hoor.
    Mijn ervaring is ook dat het ziekenhuis veel te lang wacht met onderzoeken en echo's.
    Maar waarom moet je nu precies in het ziekenhuis blijven? Zelfs dat weet je dus niet eens?

Ik hoop dat er snel iemand duidelijkheid komt geven!

Deel Deze Pagina