Mijn kleine is nooit een makkelijke slaper geweest, wou alleen maar bij mij liggen, in slaap gewandeld worden met een draagdoek, maar 's nachts sliep hij wel in ze bed. Sinds 2 weken mag ik hem overdag ook in ze bedje leggen, maar hij slaapt dan maar een kwartier/half uur. Ik ben soms nog langer bezig met hem in slaap te lopen dan dat hij daadwerkelijk slaapt. Want wanneer hij bij mij ligt slaapt hij zo 2 uur achter elkaar. Iemand de goude tip? -laten huilen tot hij in slaap valt ga ik niet doen, -wakker in bed leggen en steeds troosten met speen duurt meestal 1.5 uur/2 uur en dan is hij oververmoeid. Hij is erg druk in ze slaap (beentjes omhoog en zwemmen met ze armen) Iemand ervaring mee?
Ik ben nog geen mama dus durf je vraag niet te beantwoorden maar is inbakeren nog een optie? Mijn neefje werd daar heel rustog van. Maar geen idee hoe oud die toen was en hoe oud jouw kindje is.
Inbakeren mag niet meer volgens mij omdat hij al om kan draaien (gooit ze benen telkens de lucht in en kiepert dan zo om) Hij is 4.5 maand
Dag Bella, deze pagina heeft mij heel erg geholpen om het slapen van mijn zl te herkennen en er wat mee te doen. Baby's slapen heel anders dan volwassenen en ik werd daar erg onzeker van. Misschien heb jij ook wat aan de info. Hazeslaapjes - Slaapproblemen en oplossingen - Slaapbabyslaap.nl
Misschien op de buik laten slapen? Dafne doet dat sinds ze bijna 4 weken is. Kan ook echt niet op dr rug slapen.
Ja op de buik proberen...had ik hier ook veel eerder moeten doen. Sinds zoontje zelf kon draaien slaapt hij alleen maar op zijn buik. Nu 2 jaar en doet niet anders. En anders de 5-10-15 min methode hanteren.Misschien is het verlatingsangst? Dan laat je weten dat je er bent maar dat het ook tijd is om te slapen.
Wat bij mijn zoontje hielp was op tijd naar bed.. echt na max 1,5 uur wakker weer laten slapen. Zodra hij te lang wakker was ging hij moeizaam slapen. Vervolgens deed hij slaapjes van 45 min. Maar dat was genoeg voor hem. Soms dus 2 kleine slaapjes tussen de voedingen. Inmiddels slaapt hij 2x een uur in de ochtend, smiddags 1,5 tot 2 uur en in de namiddag/avond ook nog een uur. Nu leg ik hem op bed en hij slaapt binnen 5 min. Dus het eigenlijk vanzelf goed gekomen. Alleen het moment van naar bed brengen bleek erg belangrijk te zijn. Te vroeg of te laat leverde problemen op