Ha dames, Hoewel ik lang niet zo kunstzinnig en creatief ben als enkele van jullie vind ik het wel erg leuk om ((tegelijkertijd) met zoon) te knutselen. Ik heb nu een 'outletkerstpakket' binnengekregen, ofwel allemaal restjes van vorig seizoen voor een prikkie. Er zaten een heleboel super bruikbare dingen in, zoals pijpenragers in kerstkleuren, verf, klei, oogjes, een bolletje roze garen, van die piepschuim balletjes en 'wortels' om sneeuwpoppen te maken, maar ook een hoop losse zakjes (zonder gebruiksaanwijzing). Nu is mijn vraag: hebben jullie tips wat je hiermee zou kunnen maken? Het leukste zou zijn als het iets is wat ik samen met zoon zou kunnen maken, maar ook prima als het iets moeilijker is, dan kan hij ondertussen aan een eigen 'project' werken
Met de spulletjes van knutselen 2, zie ik een rendier voor me. De oogjes voorop en de gouden pijpenrager als gewei boven op een glazen potje plakken. Ik denk dat ik het grootste deel van de andere spulletjes zou gebruiken voor een kersrboom. Uit papier of vilt een kerstboom voor hem knippen en dan zelf laten versieren.
Leuke ideeen! Een rendier zie ik er nu ook wel in en de kerstboom kan hij idd mooi zelf doen! Of misschien een paar mooie versiersels voor in de echte kerstboom.
Leuk! Misschien combineren met wat eigen spul? Ik maakt met zoon van ijslolly stokjes ( action) een fotolijstje. Met spul uit het eerste zakje om te versieren. Slingers maken hij kan kralen rijgen en andere dingen waar een gaatje in zit. Grote zak zou leuk zijn om een grote kerstsok te maken . Hanger met kralen van pijpen ragers is zeker leuk. Een hartje maken met een mooi lintje voor in de boom. Van vilt figuren knippen. Als je een restje wol heb een pompom maken. Wiebelogen er op. Eventueel een gewei. Ik zie vooral spullen om zelf te doen omdat hij nog maar 3 is. Wat wel super leuk is als je zoutdeeg maakt en dat hij dan met de losse spulletjes het in de klei kan stoppen. Misschien heb je wel wat kerst koekjes vormen. Met een rietje een gaatje maken. Die losse dingen en kralen in de klei duwen. Bij poppetjes de ragers gebruiken als armen en benen. Nu heb ik zin om te knutselen
Een kerstsok is ook een goede! Daar wacht ik wel even mee tot het bijna tijd is voor cadeautjes Zoutdeeg heb ik nooit eerder gemaakt maar dat lijkt me ook erg leuk.
Ik denk dat ik de gekleurde stokjes en sommige van de pijpenragers ga combineren met parelklei (heet dat zo?) (en dan over een steen of kastanje oid) en dan zo figuren ervan maken. Dat kan hij ook zelf. En ook van vilt een paar leuke dieren zoals rendieren knippen. Er zat ook een houten mini slee in het pakket, dus die kunnen de rendieren dan mooi trekken We hebben vanochtend een kerstboom van filt gemaakt, die is nog niet helemaal af. Ook hebben twee van zijn knuffels een Zweedse kerstjurk gekregen
Dat is schattig!! Iemand natuurlijk ook mini kerstsokken maken voor zijn knuffels mocht je nu minder stof over hebben