Mammografie - positieve ervaringen gezocht

Discussie in 'De lounge' gestart door Betty Barclay, 6 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Nou, dat weet ik wel zeker Betty, dat er dan allang een andere methode was geweest.

Ik heb er trouwens ook weleens eentje gehad, en vond het niet enorm pijnlijk. En ik heb ook cup B.

2. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Hier ook iemand met een A cup. Ik zag er ook behoorlijk tegenop en ook tegen die straling.

Het wordt inderdaad behoorlijk geklemd en steeds als je denkt: "Nou kan het echt niet strakker meer" gaat het toch nog een beetje strakker en dan stopt het.

Gewoon ademhalen en proberen te ontspannen, het viel mij achteraf best mee. En ik moest ook nog een keer terug voor een foto op een andere manier omdat ze in mijn rechterborst iets niet goed konden zien. Dus nog meer straling erop.

En daarna kreeg ik ook nog een echo voor de zekerheid. Gelukkig was het allemaal goed.

3. Sanyi

Sanyi Fanatiek lid

19 mrt 2012
    1.042
    3
    38
    Dit zei mijn huisarts ook :)

4. Huis van Puck

Huis van Puck Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.415
    52
    48
    Hier onlangs een mammografie gehad en ik ben heel erg gevoelig en heb een lage pijngrens. Het is eerder ongemakkelijk dan pijnlijk. Op t moment dat je denkt;, stop nu maar' , dan is t klaar. Het valt echt wel mee! Succes!

5. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Hier ook cup a soms b en ja ze worden plat gedrukt, maar pijn nee dat niet. Wel mocht ik ook voor de echo omdat ze wat zagen, uiteindelijk bleek dat een cyste te zijn met vloeistof en geen kwaardaardige cellen erin.

6. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Hier meerdere keren voor een mammografie geweest. Het is een vervelend onderzoek, maar het is zeker goed te doen. Op internet lees je vooral horrorverhalen, goede ervaringen worden over het algemeen niet geplaatst. ;) Succes!

7. Mithay

Mithay Actief lid

10 feb 2016
    156
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had voor mijn mammografie ook horrorverhalen gehoord en begon al te huilen toen ik binnen kwam, zo bang was ik.

De verpleegkundige gaf me aan om rustig Door te blijven ademen.
    Het was echt zo gebeurd! Op het moment dat ik dacht: okay.. Dit voelt echt niet prettig, was het voorbij!

Succes, jou lukt het ook!

8. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Hier viel het enorm mee! Heb ook cup B dus het was een beetje trekken en duwen om ze er fatsoenlijk onder te krijgen, maar ze hielden keurig op als ik piepte dat hij wel strak genoeg zat. Had er nogal tegenop gezien maar het was veel minder erg dan verwacht gelukkig.

9. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Nou, ben net geweest!
    Dit was een klassiek geval van je veel te veel druk maken om niks. Ik durf hier te bekennen dat het echt een eitje was. Heb geem mm pijn gevoeld en ze was heel lief. Ik mocht zitten ipv staan en ze draaide heel langzaam met de hand dat ding naar beneden en dan mocht ik aangeven wanneer het te strak werd. Maar dat gebeurde eigenlijk niet dus de foto's lukte perfect.

Gelijk aansluitend een echo gehad en de radioloog zei dat hij zich geen zorgen maakte. Klassiek geval van nieuwe cyste. Mooi zwart rondje in beeld.
    Moet nog wel volgende week terug voor een consult bij de arts (die stond al gepland) maar ik verwacht eigenlijk niet dat die ineens iets anders gaat zeggen. Hoewel er natuurlijk altijd zo'n klein duiveltje in je achterhoofd blijft dat denkt: ja maar, je weet maar nooit...

Bedankt voor jullie opbeurende woorden en het delen van jullie ervaringen. Zonder dat had ik vast afgebeld vandaag en was ik niet trots geweest op mezelf

10. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Fijn te horen dat het meeviel!! En dat het "gewoon" een cyste is.

11. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Fijn te horen en super goed dat je bent gegaan.

12. McDsee

McDsee Niet meer actief

Wat goed van je dat je gegaan bent, wat super dat het een eitje was en wat fijn dat de uitslag reuze meevalt! Gefeliciteerd.

13. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Wat goed, Betty! Fjoe....

14. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Fijn dat het je mee gevallen is!

15. Eefje00

Eefje00 Fanatiek lid

27 okt 2014
    1.555
    666
    113
    Fijn dat het meeviel!

16. Juffrouwminoes

Juffrouwminoes Fanatiek lid

21 jan 2016
    1.416
    770
    113
    Fijn om te horen dat het mee viel.

Maar even een gekke vraag kan iedereen zo'n onderzoek laten doen ?

Deel Deze Pagina