terug naar nachtvoeding

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Ikzelf, 30 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ikzelf

Ikzelf Bekend lid

1 nov 2010
    995
    35
    28
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik heb weer een vraag.
    Mijn dochter die vandaag 3 maanden oud geworden komt ineens weer in de nacht voor voeding. Vanaf 8 weken sliep ze door tot een uur of 8.
    Maar het gekke is dat ze nu steevast een half uur eerder komt.
    Het begon om 5 uur, toen half 5 en nu om 4 uur.
    Iemand enig idee waar dit mee te maken heeft?
    Is dit een groeispurt oid? En gaat ze er ook wel weer 8 uur van maken?
    Ja wanneer ze er aan toe is, dat begrijp ik maar kan ik dat wel verwachten?

Groetjes

2. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Volgens mij zijn er rond de drie maanden weer regeldagen.
    Over een paar dagen zou het zomaar weer anders kunnen zijn en slaapt ze misschien weer door.

3. Gigi85

Gigi85 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.138
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook sinds deze week weer nachtvoedingen, , onze kindjes zijn ongeveer even oud. Heb dus geen tips helaas, hoop dat ze snel weer doorslaapt! Moet namelijk volgende week weer werken :(

4. kissi

kissi Actief lid

13 jul 2011
    271
    0
    0
  5. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    zal blijkbaar dan toch aan de leeftijd liggen want mijn dochter is vandaag 3 maanden en komt ook ineens weer voor een nachtvoeding

6. Ikzelf

Ikzelf Bekend lid

1 nov 2010
    995
    35
    28
    NULL
    NULL
    He dan zit het hem echt in de leeftijd lijkt het.
    Is het bij jullie ook zo dat de kleine dan wel minder goed drunkt san anders?
    En hoe gaan jullie hiermee om? Is wel zwaar, helemaal als je weer werkt natuurlijk.
    Hopen voor jou gigi85 dat jouw kleine snel weer doorslaapt, voordat je moet werken.

7. firsttimemom

firsttimemom Fanatiek lid

26 sep 2012
    1.184
    0
    0
    Borstgevoede kindjes kunnen 's nachts blijven komen zolang ze BV krijgen... Nadeel van BV, maar weegt voor mij niet op tegen de voordelen! ;)

Hier slaapt onze dame ongeveer 3 nachten per week "door". Ik geniet er van, want ik maak me geen illusies, het kan goed zijn dat ze straks weer meer 's nachts wil drinken.

Maak het jezelf zo makkelijk mogelijk. Baby op je kamer, grote luier zodat je niet hoeft te verschonen, en de beste tip, maar het moeilijkst van allemaal... Laat het los en ga er in mee! ;)

8. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Mooi gezegd.

Mijn kleine man van 6 maanden komt ook nog 1 tot 3 keer per nacht. Er zitten ook nachten tussen dat hij wel doorslaapt.

9. Corry

Corry Bekend lid

14 aug 2012
    622
    0
    0
    tsja die van ons komt ook 1-3 keer per nacht. sinds mijn zwangerschap geen 1 nacht meer doorgeslapen. Maar ik probeer er snachts van te genieten. hij slaapt bij ons op de kamer, en ik leg hem lekker bij me in bed. hij is wel makkelijk hoor want als hij gedronken heeft en ik leg hem terug dan slaapt hij eigenlijk meteen weer door.
    Probeer ervan te genieten, er zullen vast tijden komen dat je hierna terug verlangd denk ik dan maar ;)

10. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Mijn jongste dochter sliep meeste nachten door tussen 8-12 wkn, maar daarna was het weer over ;)... Dat hoor je veel, dat kindjes die doorslapen weer om voedingen gaan vragen vanaf 3 maanden.

Eerst 1 nachtvoeding, toen werden het er 2, en tussen 4-6 maanden om de 2 uur, zelfs een paar weken om het uur... Inmiddels ben ik alweer blij met de 1-2 nachtvoedingen die het nu zijn, ha ha :p. Wanneer ze weer gaat doorslapen? Geen idee, we zullen wel zien. Ze gaan het toch pas doen als ze er aan toe zijn. En ook daarna zul je periodes hebben dat het weer slechter gaat (dromen, nachtmerries, verwerken prikkels, nat bed etc.).

Go with the flow! En succes.

11. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    Ik maak me er ook niet druk in. Ze ligt bij me op de slaapkamer. Idd grote pamper zodat ik haar niet hoef te verschonen. Ik pak haar bij e in bed. Leg haar aan en doe het ligt weer uit. Soms slaap ik niet soms slaap ik wel. Mijn ervaring is idd dat het gewoon het makkelijkste is als je mee gaat in de flow van je kindje

12. Xellepel

Xellepel Bekend lid

28 aug 2013
    803
    0
    0
    Ons zoontje slaapt vanaf 8 weken door. Rond de 3 maanden had hij enkele nachtvoedingen nodig en nu hij 4,5 maanden is, kwam hij vannacht ook weer.
    Ik heb het boek "oei ik groei " en daar beschrijven ze de sprongetjes met 12 weken (3 mnd) en 19 weken (4,5 mnd) waar bij ze soms weer om nachtvoedingen vragen. Dat klopt hier dus precies.

13. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    hai :)
    mijn dochter sliep met 1 jaar voor het eerst door 's nachts, daarvoor altijd 1 of 2 nachtvoedingen gehad. dit ter relativering ;)
    het kan aan mij liggen, maar ik heb er eigenlijk nooit echt last van gehad. misschien omdat ik het ook niet als 'zwaar' beschouwde voor mezelf. maar misschien ook omdat ik gewoon niet veel slaap nodig heb. hoe dan ook, ook met werken vond ik het heel goed te doen. nu slaapt ze door en merk ik echt geen verschil.

rond drie maanden kwam mijn dochter wel vaker voor een voeding, met name 's nachts. dit heeft hier 2 weken geduurd, daarna werd het vanzelf weer minder.

succes weer!

Deel Deze Pagina