Ik ben van de zomer gestopt met de pil omdat ik steeds overal last van heb door die hormonen rotzooi. Ik ben toen na 6 weken ongesteld geworden zonder de pil. En sinds toen niet meer, ik zit nu op dag 75 alweer ik snap er niks van. Ik ben altijd normaal ongesteld geweest met de pil. En na de pil eigenlijk ook altijd wel tussen me kinderen door. Meestal de eerste keer zo 64 dagen en daarna gewoon 35 dagen. Maar nu zit ik dus al 75 dagen te wachten. Moet wel zeggen dat ik in de tijd dat ik van de pil af ben nogal gegroeid ben en dus veel te zwaar ben. Waar ik nu voor aan het afvallen ben. En ik heb aardig wat stress gehad hier in huis. Zwanger ben ik absoluut niet want hier is de laatste maanden helemaal niks gebeurd. Is dit normaal of moet ik me zorgen gaan maken??
Tijdens pilgebruik word je technisch gesproken niet ongesteld he? Het is een controlebloeding, maar je cyclus ligt door de pil volkomen plat. Dat die dus na stoppen met de pil niet direct op gang komt, is niet zo gek. Ontpillen kan lang duren en de twee dingen die je noemt, zijn beide factoren die het er niet gemakkelijker op maken. Ik zou het nog even een tijdje geven.
Ik ben zelf ook te zwaar en heb pcos. Ik weet niet of dit bij jou ook zou kunnen? Dan kun je namelijk nogal lange cyclussen hebben. (Alhoewel dat bij mij vaak wel meevalt). EDIT: wat Rozemarijke zegt zou natuurlijk ook goed kunnen, dat het van het ontpillen komt.
ik heb ook al gekeken na de symptonen maar kan me er niet echt in vinden eerlijk gezegd bij pcos maar goed ik heb er ook geen verstand van. Ik ben in oktober ongesteld geworden na 42 dagen en sinds toen niet meer. Dit was me eerste ongesteldheid zonder de pil ik had dus wel verwacht weer na 42 dagen ofzo ongesteld te worden maar dus niet....
Ik maak me geen zorgen. Ik vind het alleen raar omdat ik er nog nooit last van heb gehad dat het zo lang duurde. Maar goed sex durf ik nu dus niet aan, omdat ik niet weet hoe en wat. Ik ben druk bezig met afvallen dus een zwangerschap hoeft van mij nu niet.....het zou welkom zijn hoor maar liever niet dan wel op dit moment....
Ik zou toch even langs de huisarts gaan, voor de zekerheid. Misschien is het ontpillen, maar misschien ook niet.
er is een grote kans dat je aan het ontpillen bent mijn eerste menstruatie kwam na 39 dagen en toen daarna ook veel later ik denk dat de huisarts hier niks aan zal doen, maar vervelend is het wel oja en stress kan ook een voorbeeld zijn waardoor je niet ongesteld word
ik ben zonder pilgebruik ook altijd heel onregelmatig ongesteld geweest. soms ook wel 90 of 78 dagen. Maar toch elke keer wel ongesteld geworden
De symptomen zoals op inet genoemd herkende ik ook niet, maar toch heb ik pcos. Ik heb ook hele lange cyclussen en onregelmatig. sowieso is er iets gaande waardoor je eisprong laat komt, 2 weken na je eisprong menstrueer je namelijk... vaak heeft dat met je hormonen te maken en dan kom je toch vaak bij pcos uit.. Je zou de ha kunnen bellen en om een verwijzing vragen naar de gyn. De uitwendige echo die de ha kan laten maken in het ziekenhuis is vaak niks op te zien ( bij mij werd bij hoog en laat geroepen dat er niks aan de hand was). Ik ging voor inwendige echo en toen was het gleijk goed te zien.. PCOS
Het hoeft natuurlijk niks geks te zijn maar ga gewoon even langs je HA ipv te speculeren of het iets ernstigs kan zijn.. En sex hebben kan toch gewoon met condoom?
pcos is bij iedereen verschillend, er zijn mensen die een redelijk normale cyclus hebben en er zijn mensen zoals ik die gewoon totaal geen cyclus hebben.. Bij tijwfel gewoon naar de huisarts gaan!
hm oke ik wacht het nog eventjes af en als het er dan nog niet is dan toch maar een afspraak gaan maken met de HA. Al zou die niet zoveel doen want die is al zo laks met alles. bedankt voor jullie informatie!
ik denk dat het door je gewicht komt, omdat je veel gegroeid bent. dat heb ik ook (en mijn eieren worden niet afgewerkt) ik ben nu na 1 jaar en 3mnd vanzelf ongesteld geworden. ik heb al in een kliniek gelopen en daar dacht de arts omdat ik in een korte tij derg veel was aan gekomenn dat dat de oorzaak was. nu ben ik ong 12 kilo kwijt (van 102,6 kilo) en ik ben nu 2 keer zelf ongesteld geworden. als ik nog meer afval is de kans heel groot dat ik weer in oud ritme kom en dan ook weer zwanger kan raken (nr 1 is door de pil heen gekomen)
Me man zou zich eerst laten helpen maar aangezien het hier niet zo goed ging heb ik hem dat maar afgeraden. Nu wil ik dus wel weer aan de pil ofzo maar zolang me ongesteldheid niet komt begin ik er dus ook niet aan..... ik wil wel nog een kindje maar me man niet dus dan houd het op, plus dat het op dit moment hier niet stabiel is tussen mij en me man dus ook zeker niet slim is om aan een 4e te beginnen.
Dat dacht ik dus in eerste instantie ook misschien door me gewicht? ik ben nu druk bezig met afvallen omdat dat voor me gezondheid gewoon echt nodig is.
goed hoor!! ik ben daarom ook bezig en omdat wij voor een 2de willen. als je je verder niet ziek voelt, dan zou ik me niet te druk verder maken, gewoon je lichaam eerst het werk laten doen, en ik lees dat jullie (nu) niet voor een 4de gaan, zou ik me niet druk maken over je menstruatie
haha ik dacht dat jij ook niet meer wilde? Dat heb je me zelf verteld maar goed Ik werd ook niet ongi na stoppen met bv en pil en juist daarom ben ik met de pil begonnen! Ik ga niet edere maand bang zijn misschien zwanger te zijn en sex heb je toch! Wat is er zo erg aan om nu met de pil te beginnen dan weet je tenminste dat je niet zwanger wordt (buiten de 1% kans die er nog is dan)