Heel veel sterkte meis.... Bij mijn moeder is in september 2010 longkanker geconstateerd. Weet zo niet meer hoe lang het duurde voor die diagnose er was. Was toen idd ook in de weer met m'n zieke dochter... Uiteindelijk is er toen een stuk long weggehaald. Tot voor kort leek het aardig goed te gaan. Alleen is er afgelopen week weer een vlekje gevonden en daarvan moeten we nog de uitslag krijgen.... Pff, weet hoe je voelt meis met je kleintje en je moeder... Weet verder niet goed wat te zeggen dan heel veel sterkte!
tnx allemaal voor de reacties, en knuffels voor degene die die rotziekte ook hebben gehad in de familie. Ik vind het nadat ze borstkanker heeft gehad veel moeilijker om maar te denken dat het ook nog iets kleins kan zijn, dat hoopten/dachten we toen ook en tsja toen was het mis. Maar idd hopelijk gewoon een oud litteken of zoiets, dat zou echt fijn zijn. pff heb er buikpijn van. Zo maar ff douchen en dan proberen wat te slapen, morgen vroeg ziekenhuis.
Wat een rot bericht meid. dat is gewoon zenuwslopend. Het heeft geen zin om dingen te suggereren. het wachten is gewoon *****. hopelijk snel duidelijkheid en hopelijk goed nieuws. sterkte
Het kan natuurlijk vanalles zijn, maar die onzekerheid is verschrikkelijk! Misschien een longontsteking/littekenweefsel of emfyseem. Ben natuurlijk geen dokter en hoop dat het meevalt. Ik ben m'n moeder aan longkanker verloren (met vele uitzaaiingen) in de 28e week van m'n zwangerschap. Ik kan me je ongerustheid heel god voorstellen. Een moeder hoort 'gewoon' in je leven!! Sterkte!!
Heel veel sterkte.. Hoop dat het iets onschuldigs blijkt te zijn! Mijn vader is vorig jaar juli overleden aan longkanker, is vrij snel gegaan, 3 maanden na de diagnose. Maar hij was al redelijk zwak moet ik zeggen.
Meis en Umm, wat erg voor jullie beiden zeg! Ik lag net in bed maar mijn man die sliep al zowat en ik lag me boos te maken dat hij kon slapen, dus ben er maar weer uit gegaan. Mijn zoontje slaapt iig (is nu bij mijn schoonmoeder) Kan alleen maar hopen dat het mee mag vallen morgen. Mams conditie is al niet goed door de bk en beroerte en ze blijft ook maar kwakkelen steeds. Toen ze bk kreeg heb ik een klavertje vier laten tatoeeren op mijn enkel, ik hoop dat ie nog steeds geluk brengt
O jakkes, wel eng dat de borstkanker nog maar vier jaar geleden is. Een uitzaaiing zou dus nog wel kunnen. Maar daar hopen we natuurlijk niet op!!! Niet alle vlekjes hoeven kwaadaardig te zijn. De apparatuur van tegenwoordig is zo geavanceerd en gevoelig dat elke afwijking naar boven komt. Vaak hoeft het helemaal niet om iets kwaadaardigs te gaan. Je ziet gewoon alles op die scans, tot littekenweefsel, kleine ontstekingen, oude breuken of kneuzingen, slijtage. Het punt is alleen dat je enorm in de stress schiet. Zeker als je kanker hebt gehad (helaas zelf ervaring met borstkanker...) en zo'n afwijking een uitzaaiing kan zijn. Bij het vinden van een afwijking, moet er vervolgens weer een ander soort scan gedaan worden om het een en ander uit te sluiten en om duidelijkheid te krijgen. Die onzekerheid en angst is slopend. Moet ze morgen opnieuw voor longfoto's? Of heeft ze een of ander soort scan? Een CT-scan of MRI kan duidelijkheid geven. Of een PET-CT, waarbij je hele lichaam wordt gescand op tumor-activiteit. Als er meerdere onderzoeken nodig zijn en het om kanker of uitzaaiingen kan gaan, dan kunnen die scans vaak redelijk snel. Hier kon dat binnen een paar dagen tot een week. Maar soms is na de ene scan nog een ander soort scan nodig. Tussendoor en achteraf wachten op de uitslag. Dus dan ben je zo twee weken verder voordat je echt duidelijkheid hebt. Hoe lang heeft ze die opgezette lymfeklieren al? Zitten die aan de kant van haar foute borst? Is het één klier of zijn het meerdere? Wanneer is ze voor het laatst op controle voor de borstkanker geweest? Sterkte voor morgen!
Nou, we zijn wakker, ff eten en dan zo naar het ziekenhuis. Jippie, we weten nog niks eigenlijk, wat ze willen doen vandaag. Ze is door een ct scan geweest donderdag, op verdenking van een longembolie. Op die ct scan hebben ze wat afwijkends gevonden. Volgens mij moet ze nu 's ochtends eerst voor rontgenfoto's van de longen. die lymfeklieren vielen ons een paar weken geleden op, geen idee hoe lang ze er zitten. pafferig gezicht van vocht ook al een poos. En vage pijn en vermoeidheidsklachten maar ja dat kan allemaal ook van de bk zijn. Zo moeilijk te plaatsen dan.. Nouja, we zullen het zien. Hopelijk snel weer thuis met goed nieuws
Succes en sterkte! Mijn oma heeft longkanker. Uitgezaaid. Ze ging heen voor baarmoederhalskanker en de doktoren zagen toen ookal plekjes op der longen maar die waren niet urgent genoeg. BMHkanker is "wegbestraald" en nu heeft ze 2 extra plekken op der longen plus een hoop vocht achter de longen wat vol zit met dat rommel Ze kunnen haar niet meer helpen Januari BMHkanker ontdekt, eind mei was het "schoon". Eind juli in het ziekenhuis vanwege uitdroging en een week later erachter gekomen dat het longkanker is. Ze geven haar geen levensverwachting want het kan kort en iets minder kort duren! Die vrouw betekent alles voor me Nogmaals heel veel sterkte! En ik hoop op een goede uitkomst voor jullie!
nou, slecht nieuws. morgen bronchoscopie, donderdag of vrijdag pet scan om uitzaaiingen te zoeken. Maar waarschijnlijk wel kanker. Bne nu bij mams dus update verder later..
Ik wil jou en je gezin heel veel sterkte wensen de komende tijd. Wat een slecht nieuws zeg, zeker in een tijd die zo mooi zou moeten zijn. Ik hoop dat het een goed behandelbare vorm is, want bepaalde vormen zijn goed te behandelen. Maar dat zullen jullie allemaal wel te horen krijgen. Ik heb afgelopen januari mijn schoonmoeder verloren aan longkanker. Bij haar is het heel snel gegaan, 3 maanden. Maar zij had ook al uitzaaiingen in haar hersenen toen het gediagnosticeerd werd. Gelukkig heeft ze nog bij ons huwelijk kunnen zijn, maar haar kleinzoon zal ze niet leren kennen. Wat een verschrikkelijke ziekte is het toch! Heel veel sterkte.