Heel veel sterkte meid! Ik hoop voor jullie dat het allemaal meevalt. Wij zitten hier ook een beetje in spanning omdat mijn vader ook al een hele tijd kwakkelt en vage klachten heeft. Hij wordt binnenkort ook helemaal doorgelicht. Liefs Puck.
pfff meid wat een verdrietig nieuws al. Hopelijk blijken de gevonden plekjes om longkanker te gaan en niet al om uitzaaiingen. Sterkte met wachten verder..!
Zo, ik ben thuis. mijn man is de kleine ophalen bij zijn moeder. Ik bleef liever even zelf thuis... ze hebben dus een plek gevonden op de linker long. We hebben de plek gezien op de rontgenfoto en op de ct scan. Het zag er volgens de longarts niet uit als een typische uitzaaiing van borstkanker maar eerder als iets dat op zichzelf staat. er zijn drie scenario's:" 1: het is toch geen kanker (maar hij gaf wel aan dat de kans hierop niet erg groot was aangezien ze verder nooit longklachten heeft gehad etc..) 2; het is alleen die plek en wel kanker. Dan kan de longkwab er af en dan verder chemo of bestralen. Dan kan ze beter worden. 3; het is uitgezaaid, dan kunnen we de begrafenis vast regelen. nouja dat zei de arts niet maar daar kwam het wel op neer. Morgen krijgt ze een bronchoscopie, dan kijken ze in de longen en kunnen ze hopelijkw at weefsel weghalen om te onderzoeken. Als dat niet lukt gaan ze met een naald tussen de ribben door, maar dat doen ze liever niet want dan kan ze een klaplong krijgen. Donderdag een petscan van haar hele lichaam, dan kunnen ze zien of er uitzaaiingen zitten, dit is eigenlijk het meest spannende onderzoek omdat deze uitslag nogal bepalend is. Mams heeft veel pijn, in haar nek/schouders, eigenlijk ook al maanden. Ik hoop niet dat dit komt door uitzaaiingen in haar botten. Ze heeft ook artose dus we weten eigenlijk alle pijn daar aan..maar nu ga je wel denken. nouja...we moeten afwachten. langste week van mijn leven
Pff wat heftig zeg, ik hoop echt voor jullie dat het allemaal toch wel meevalt. Verschrikkelijk die onzekerheid, voor jullie maar ook voor je moeder Bij mijn oma is het gelukkig goed afgelopen, ze is geopereerd en bestraald. Die had tegelijkertijd ook borstkanker, die twee stonden los van elkaar. Maar dankzij de borstkanker is de longkanker op tijd ontdekt. Dit soort momenten zijn verschrikkelijk, die onzekerheid en angst. Ik wil je nogmaals heeeel veel sterkte wensen!
Jeetje... Wat een spannende rottijd zeg! Bah... Helaas herken ik die onzekerheid. Mijn moeder moest vorig jaar februari fotos laten maken ivm longontsteking. Daar zagen ze ook meer op. Binnen een paar dagen wisten we dat ze een tumor had in 1 van de longen. Stadium 3b, betekend niet meer te genezen of opereren. De grond werd echt onder mn voeten vandaan getrokken! Wat voel je je slecht en machteloos op zo'n moment zeg! Ze wilden nog wel chemo en bestraling proberen. Om "te rekken" zeg maar. Tumor werd kleiner door de behandelingen en de meeste klachten verdwenen ook. Nu, precies een jaar na het afsluiten van die behandelingen gaat het nog steeds goed! De tumor zit er nog steeds, maar tot nu toe houdt die zich stil. Nu natuurlijk alle hoop op dat ze oma gaat worden. Nog een half jaartje... ergens gaan we ervan uit dat het gaat lukken maar het is ook heel spannend en eng... Hoop voor jullie op hoopvol nieuws! Indd de langste week van je leven... Kon je maar IETS doen... Maar dat kan niet, alleen maar afwachten. Probeer kracht te halen uit alle kleine dingen die hoop geven. Heb bij mezelf gemerkt dat "hoop houden" helpt en je er wel doorheen sleept.. Sterkte!!
Mams heeft nu zo de bronchoscopie, een vriendin is mee omdat ik geen oppas had en de fysio dalijk langs komt voor mijn zoontje. Ze heeft een half uur geleden de medicijnen gehad waar ze wat suf van moet worden en dan ongeveer nu de scopie. Ze halen als het lukt ook wat weefsel weg om te onderzoeken. Ik hoop zo dat het lukt anders moeten ze met een naald tussen de ribben prikken, met kans op een klaplong.
Ow nee. Vio wat een ontzettend klote nieuws lieverd! Weet niet wat ik moet zeggen! Heel veel sterkte. Hopelijk is het optie 2 die je eerder beschreef!
bronchoscopie is zo gedaan gelukkig het is wel vervelend maar niet heel pijnlijk of iets dergelijks. hoop dat alles goed gelukt is!
Mijn schoonvader gaat morgen starten met chemo voor zijn longkanker. Hij is blij dat ze eindelijk kunnen beginnen met behandelen maar tis altijd maar weer afwachten hoe hij zich gaat voelen. Rotziekte is het!!