With friends like these who needs enemies... Hoop voor het slachtoffer dat hij er weer boven op komt zonder blijvende schade. Wat hier een straf op moet zijn... Ik vind het een erg goed idee als je deze gast dan toch in ieder geval een voorwaardelijke straf krijgt voor het geval hij nog eens denkt grappig te moeten zijn.
Dit komt behoorlijk rottig je ''mond'' uit moet ik zeggen...Oftewel,ik ben een dom,jong (26)type... Mwah,mijn gemiddelde (nette) medemens beschouwd mij toch anders. Ik heb zoiets met een auto gedaan en dat vindt jij dom,jij doet wellicht weer dingen die ik abnormaal vind.
Of je nou 18 of 88 bent, ik vind het gewoon een oerdomme actie, zie er de lol niet van, en kan me eerlijk gezegd ook niet voorstellen dat iemand zoiets doet. Met een fiets inderdaad, jochies van een jaar of 10 doen dat misschien als ze last krijgen van de eerste hormoontjes of zo. En peuters die last hebben van territoriumdrift. Maar een meerderjarig iemand? Sorry, mensen die zoiets doen snappen niet dat je een auto als dodelijk wapen gebruiken kunt. En die horen wat mij betreft niet achter het stuur. Nooit meer. Die gaan maar lekker fietsen. En als ze een thrill zoeken, dan maar met losse handjes.
Nou, nee inderdaad. Ik ook niet hoor Dat zijn geen grapjes lijkt mij zo. En zo zie je ook maar hoe gevaarlijk het kan zijn.
Even voor de duidelijkheid dames,wat die jongen heeft gedaan,DAT heb ik nog nooit gedaan. Maar wel dat als je aankomt rijden,en diegene naar wie je toe bent gegaan staat bijvoorbeeld buitenniet een meter voor haar/hem stoppen maar 30cm (terwijl stapvoetsrijdend) Deed mijn vader vroeger ook wel eens en dat is toch echt een man met een serieuze functie.
Nee, als je vader het ook deed, moet het wel goed zijn Dit soort dingen doe je niet. En als je bedenkt dat zelfs een kleine auto al gauw meer dan 600 kilo weegt, dan zou ieder weldenkend mens kunnen snappen waarom. En anders zou de titel "man in coma" je misschien alsnog op het juiste denkspoor kunnen brengen.... Helaas voor deze jongen wel te laat!
Het gaat er niet om dat ik het niet met je eens bent, maar wel om de manier hoe je het in die eerste post brengt. Dat kan vast anders. Trouwens, ik haalde mijn vader erbij omdat ik wilde aangeven dat niet alleen jonge mensen dat doen en niet om te zeggen dat als hij het doet etc...
Dan zouden iedereen overigens ook moeten stoppen met paardrijden want een beetje paard weegt ook al snel 600 kilo. Ik heb ooit eens een ongeval met een pony gehad (geen 600kilo dus maar wel zo 350/400) en heb het volle gewicht op me gehad dus dat dat hard aankomt begrijp ik.
dus met alles waarbij zoiets gebeurd moet je rekening houden dat iemand ooit eens zo'n "slimme" actie mogelijk heeft uitgehaald en opletten wat je zegt om zo iemand niet te kwetsen? je zou ook kunnen denken.. tjemig dat was dan wel idd een oerdomme actie van me... ipv jezelf te verdedigen. en er is natuurlijk wel een verschil tussen een ongeval! (met een paard of wat dan ook) en zo'n "geintje"
Wat die jongen heeft gedaan heb ik zelf ook nog nooit gedaan en vind ik ook gevaarlijk. Maar goed,laten we het hierbij houden. Mijn eerste reactie was ook alleen maar dat het heer rot en erg is etc maar dat het een heeeel verkeerd uitgepakt geintje is gewest en ik een celstraf wel wat heftig vind.
Zoals ik al schreef, het maakt me niet uit of iemand 18 of 88 is... Met die aantekening dat het wel een beetje uitmaakt of iemand zoiets doen met een ouderwets Renault 4-tje of een eend, die oude auto's wogen veel en veel minder dan die bakken van tegenwoordig. Dat is ongeveer de vergelijking tussen geraakt worden door een bolderkar of een tank.