Ongelukken kind.. Door drukke ouders..

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door LittleMonsters, 23 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

2. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ja, ik las het ook net. Ik moet zeggen dat ik het wel om me heen zien, in kleinere mate. Of de ouders druk zijn, weet ik niet, maar wel met veel andere dingen bezig. Voornamelijk op sociaal niveau. Buiten gezellig kleppen met een buurman of -vrouw, aan het bellen (binnen en buiten).

Maar ik moet zeggen dat ik het gevoel heb dat dat 'vroeger' ook gebeurde. Maar toen was er veel meer sociale controle vanuit de maatschappij.

Een voorbeeldje: Onlangs waren wij op een feestje, een BBQ in een tuin met een vijver. In het begin lette ik heel erg op, maar ik kwam er achter dat er wat oudere tantes waren, die heel erg op de kleintjes letten. Dat ze niet te dicht bij de vijver en BBQs kwamen. Daardoor ontspande ik een beetje en kon ik ook lekker gezellig buurten. Maar op een feestje met leeftijdsgenoten, zie ik dat nog niet zo snel gebeuren! Sterker nog, het gebeurt steeds vaker, dat als jij andermans kind ergens voor waarschuwt (niet te dicht bij de vijver, hoor!), dat je dan boze blikken krijgt.

Ik denk dus dat het een combinatie is, tussen als ouder zelf druk zijn met andere dingen, en het ontbreken van die 'extra ogen' uit de omgeving.

3. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

Ja idd dit merk ik ook heel vaak..

Mijn moeder was vroeger juist dankbaar als buurtgenoten even tegen mn moeder kwamen vertellen als ik iets gevaarlijks deed of gewoon iets dat niet mocht, en dat de buurvrouw dan bijvoorbeeld een beetje kwaad op me werdt.

Nu mag je dat absoluut niet meer doen,, dan krijg je te horen waarom bemoei jij je met MIJN kind!

4. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    ik dnek door de mobiele telefoons het wel een stuk erger is geworden als ik kijk hoeveel mensen er met hun telefoon bezig zijn tijdens het lopen of in de metro of waar dan ook.

Maar ik heb een kind wat met me mee loopt zodra de telefoon gaat of ze word boos als ik niet opneem haha maar merk ook wel dat ik soms zo in een boek zit op in me verhaal op de laptop maar ik heb een kind wat gelukkig neit in me kasten zit en op dingen klimpt ja alleen op het krukje bij het aanrecht en dan speelt ze met water hahaha en dat krukje staat voor het kastje van de schoonmaakmiddelen en ze is er nog nooit in geweest het kastje met thee en koffie zal lekkerder ruiken want die maakt ze wel open.
    Maar ik hoor vaak dat kinderen zich verbrand hebben aan strijkijzers hete thee of frituur vet.
    Hier heb ik de regel alles wat heet is blijft zij uit de buurt dus kook ik moet ze uit de keuken blijven en strijk ik moet ze in dr kamer spelen.
    Ik ben als de dood dat er wat gebeurd.

En heb dr een keer schoonmaak middel laten proeven door een druppie op me vinger te doen nou dit vond ze zo vies dat ze nu steeds bah zegt hahaha.

5. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Hmm, ja dat herken ik wel, LadyXochi.
    Als ik bij familie ben, dan kan ik ook echt veel meer ontspannen ;) ipv haar constant in de gaten moeten houden. Maar meer, omdat ík ze vertrouw en weet dat ze zich met haar durven te bemoeien. Vanwege de familieband(?) En dat kan net zo goed mijn zusje zijn als mijn moeder, ook mijn szus trouwens. Dus heeft mi niet perse met leeftijd te maken, maar meer met vertrouwen en hoe close je bent..
    Met vrienden heb ik dat idd minder, maar met de een toch meer dan met de ander.

Verder wil ik best geloven dat ouders tegenwoordig 'drukker' zijn.

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Niet dat ik dat zou doen ( laten proeven) maar ik vind het altijd zo vreemd dat er kinderen zouden zijn die echt slokken schoonmaakmiddel drinken. Dat is toch meteen heel vies? Mijn dochter haalt haar neus al op als ze iets niet kent en het ruikt iets anders.

7. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik zou het mijzelf nooit vergeven als een kind in het water valt en verdrinkt, terwijl ik dat had kunnen voorkomen, omdat ik er 3 minuten ervoor voorbij liep...

En de ouders denk ik ook niet ;)
    Hier ook! Ik kan hier 3 vriendinnen opnoemen, die ik daar blindelings in vertrouw, dat als ik het even niet zie, dat zij dan ingrijpen. Maar de andere 40... sja... Die zijn daar niet zo mee bezig, omdat ze zelf nog geen ouder zijn, of omdat ze denken dat het wel los loopt en kinderen zelf moeten leren van ongelukjes... ;)

8. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Nou ja, 1 klein slokje wc ontstopper ofzo.. das toch behoorlijk gevaarlijk lijkt me.

Mijn dochter stopte toch wel veel in dr mond hoor, wat ze buiten vond op straat. Oh, een besje.. ff proeven. Alles ging direct naar dr mond, ze was heel erg oraal ingesteld. Gelukkig tegenwoordig wel een stuk minder.
    Maar ja, laatst zat ze nog in een (veelvuldig) gebruikt afwas-sponsje te bijten.. Dus helaas kan ik t bij mijn dochter wel voorstellen.
    Sowieso een kind dat vrijwel alles lust en graag eet.

9. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    ja hier ook een kind die veel eet en drinkt en ze noemde dus ook schoonmaak middel drinken dus heb het haar om die reden laten proeven .
    Ze kan beter het proeven dan een keer uit nieuwschierig heid het zelf proberen is het niet bij mij dan wel bij anderen.

10. NoukjeTygo

NoukjeTygo Fanatiek lid

3 apr 2012
    1.379
    0
    0
    WAT!?
    Ik hoop dat ik dit verkeerd begrijp, echt..

11. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Haha herkenbaar ladyxochi, ik was laatst met mijn zus (heeft geen kinderen) bij zo'n mc donalds langs de snelweg. Mijn dochter speelde bij de glijbaan dus stond daar bij met mijn jongste zoontje op de arm. Mijn zus zou op mijn oudste zoontje letten.. zie ik hem op een gegeven moment in mijn ooghoek richting de parkeerplaats rennen! Echt joh haha, en zij heerlijk ontspannen zitten met de sigaretje een had niks door..

12. 2lovelychildren

2lovelychildren Niet meer actief

dat meen je toch niet echt of wel,ik vindt het echt niet grappig hoor.
    je bent bang dat er wat gebeurd maar je doet dit wel,sorry maar dit vind ik ontverantwoord gedrag .
    ik heb een heel hoog kastje in de bijkeuken waar ik nog moeite mee heb om er bij te komen,daar staan alle gevaarlijke dingen.
    als ik wat moet hebben zeg ik tegen mijn man pak even de chloor in het gevaren kastje.

13. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    ja ik ben heeeeel serieus en mijn dochter heeft nog nooit in dat kastje gezeten .
    Ik heb niks hoog staan of achter slot en grendel.
    De enige beveiliging in huis is het trap hekje. Wij hebben een open keuken en zie er alles wat er gebeurd en heb dingen snel door.
    Mijn moeder heeft ook nog nooit iets hoog gezet of beveiligd wij zaten er gewoon niet aan.

Kijk ze heeft geen chloor geproeft ( heb ik niet eens in huis meer kan er na me zwangerschap neit tegen) DUs heb alleen alles reiniger en schoonmaak azijn en dasty in dat kastje) Wc reiniger staat op een plank in de wc. DUs ze heeft alleen zeep geproeft nou sorry maar als ik kind heb ik ook wel eens een zakje smurfen snor kapot gebeten en ik leef nog steeds.
    Mensen doen altijd zo betuttelend in deze maatschappij ik sla mijn kind niet doe aan co sleepen maar laat haar ook de wereld zelf ontdekken zonder dat er elke sec een moeder op dr lip zit.

14. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Ik heb ook geen slot op mijn gootsteenkastje.

15. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    ik leg haar ook uit waar het voor is dus om bah schoon te maken en dat het geen drinkie is.
    Ik vind het echt dat je ze beter dingen kan uit leggen laten proeven enz dan ales weg te bergen want dalijk speelt ze een keer bij iemand die het ook niet weg bergt hoef ik niet bang te zijn dat er iets gebeurt.
    Het enige wat hoog zit zijn de medicijnen maar meer omdat die daar altijd al lagen.
    Dan kan je in de badkamer ook alles hoog zetten. ( alleen scheermesjes zijn hoog )
    En ze is nu 2 en heeft echt nog nooit in dat kastje iets gepakt terwijl ze vaak er naar toe loopt de prullenbak staat er ook en ze gooit dr dingen weg en komt terug.

Verwarming heb ik ook neit afgeschermd tafel lag altijd van alles op. Ik wil van me huis geen gevangenis maken ik wil haar bewust maken van gevaar.

Ze had voor ze 2 was ook al een eigen 1 persoonsbed en de deur sluit ik niet ze kan de trap op naar boven maar doet dit niet ze loopt naar ons toe.

Kijk zou ik merken dat ze wel ineens in het kastje gaat tuurlijk pas ik het aan maar ze doet het nu niet en ze is er ook niet nieuwschierig naar de snoepjes kast is veel leuker hahaha

Dus het ligt ook echt aan het kind hoor.

Buiten het huis en tuin ben ik een havik en laat haar geen tel uit het zicht. Maar binnenshuis ken ik de gevaren en zij zoekt ze niet op.

16. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Toen ik afgelopen donderdag de badkamer aan het schoonmaken was had ik lege fles schoonmaakmiddel op de vloer gezet. Met dop erop. Mijn zoontje pakt ineens die fles en zet hem aan zijn mond.

Nu zat er niets in (gevulde flessen staan hier sowieso niet op de grond), maar de slok is in principe zo genomen. Mijn zoontje snapt nu ook wel hoe hij een dop moet opendraaien.

Dus stel: ik let niet op, fles is wel gevuld en hij draait de dop open dan is de slok zo genomen. Hij zal het dan wel vies nemen, maar het kwaad is al geschied. En bij bepaalde middelen kan een theelepel al veel kwaad doen.

17. 2lovelychildren

2lovelychildren Niet meer actief

ik wordt al kwaad als mensen as van de sigaret op de grond gooien,daar staat de asbak he zeg ik dan.

18. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

ik gooi ze altijd in een put of maak ze uit en gooi ze in de prullenbak.
    Juist met oog op andere kinderen.

19. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Wat heeft dat met die flessen schoonmaakmiddel te maken dan?

20. thisisus

thisisus Lid

16 jun 2012
    80
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sorry !!!!!!!! Laten proeven?

Deel Deze Pagina