Vreselijk incident, maar moet het echt direct op Facebook? Maar de inspectie zal het vast gaan onderzoeken, en wellicht kom je de familie nog wel tegen bij talkshows etc. Mij is ook zo iets ooit overkomen. Bad met temperatuurssensor aangezet op 37 graden. Ik laat Mw zakken en het water was heet! Mw direct er uitgehaald natuurlijk. Bleek het water 41 graden te zijn! Je voelt je echt vreselijk. Uiteraard direct familie gebeld, en inspectie kreeg een melding vanuit de organisatie. En deze kraan was echt begrenst...........
Wat erg voor deze meneer en voor de nabestaande, maar zeker ook voor de stagiair in kwestie. Ik vind dat er veel te weinig info in het artikel staat om iets te zeggen over de stagiaire.
dit staat ook in het artikel, dus waarschijnlijk zijn de kranen daar ook begrenst.. en is dit gewoon een hele erg ongeluk.. "We hebben direct na het incident eerder deze week alle kranen geïnspecteerd en geen andere defecten aangetroffen", legt ze uit. "
Zoals ik het begrepen heb heeft de familie dat zelf gedaan. Een kleindochter of zo. Ik zou zelf dat ook niet doen.
Jaren geleden is iets soortgelijks voorgevallen, de betreffende stagiaire was toen een klasgenootje van mij. Ik wijt dit, ondanks dat het ook niet echt intelligent is van de stagiaire, grotendeels aan de bezuinigingen in de zorg. Een stagiair is ALTIJD boventallig en nooit eindverantwoordelijke maar wat ik op mijn werk allemaal al ben tegengekomen..man man, daar lusten de honden geen brood van. Nood breekt wet (helaas) en ik heb gezien dat een stagiaire zelfs weken lang alleen stond tijdens haar diensten omdat er geen personeel was. En dan ook nog eens geen cent betaald krijgen ook he want neeee, dat mag dan opeens weer niet..
Natuurlijk komt het weer door de bezuinigen!! :x Iedereen moet bezuinigen, dus erg makkelijk om dit te zeggen! Die leiding is gewoon verantwoordelijk en niet iemand in Den Haag!
Dat vind ik ook onbegrijpelijk, dat de kraan niet begrensd was. En ook heel triest dat ze de man hebben laten verdorsten!
Arme man en arme familie... Onbegrijpelijk dat je een man in bad moet doen en dat je dan niet 1 druppeltje op je hand of arm krijgt..of dat de badkamer niet vol stoom stond met die hete temperatuur van het water. Kijk, dat per ongeluk zoiets gebeurd is al onbegrijpelijk, maar dat die man dan eigenlijk een beetje aan zijn lot over word gelaten zodat hij zulke erge brandwonden oploopt? Ik vind het echt nalatig.
Heeft iemand meerdere artikelen gelezen hierover? De meneer had een heftig CVA gehad, daarop een zware operatie. Werd liggend gewassen, en de stagiaire ging hulp halen toen zijn gedrag voor haar moeilijk te begeleiden was.... Soms mag je best wat vragen zetten bij een artikel in de Telegraaf. De meneer was 86, hersenbeschadiging opgelopen etc. Als hij was uitgedroogd kan het door meerdere oorzaken komen. En bij ons doet een stagiaire ook wel eens iemand onder de douche. Niet omdat we bezuinigen, maar omdat een derde jaars leerling veel zorg zelfstandig kan uitvoeren. En hulp kan vragen waar nodig, dat deed ze dus ook. Met helaas hele nare gevolgen.....maar of dat de reden is van zijn overlijden staat volgens mij nog niet vast?
Heel erg voor de man en familie, maar dat zo'n leerling openlijk aan de schandpaal moet snap ik niet zo. Waar mensen werken worden fouten gemaakt, dit is een hele erge uiteraard.
Precies dit. Heel erg voor die meneer, ik werk zelf ook in de zorg maar wat een ongelooflijke stemmingmakerij bah. Ik begrijp ook niet waarom dat op Facebook moet. Die stagiaire. ...pffff Hoe moet zij zich ook voelen. Triest hoor.
Arme man, arme stagiaire en arme familie. Wat er precies de omstandigheden waren geen idee maar wat wel is is dat er momenteel te weinig geld is voor voldoende personeel. En ondanks dat je denkt oh dit had nooit mogen gebeuren hoe dom kan je zijn. als je te hard moet werken dan maak je makkelijker fouten zeker als je met moeilijke patiënten werkt. In die zin hebben de bezuinigingen er wel degelijk mee temaken. Er is gewoon te weinig personeel voor goede zorg en dus krijgen mensen maar de helft vd zorg die ze nodig hebben. En andere discussie is hoe ver gaan we met al die stokoude mensjes. Had deze man hier eigenlijk wel moeten liggen? Waarom zo'n oude man nog opereren en daar als een kasplanten laten zitten. Zo erg zo'n oude man gun je toch ook een waardig einde.
Daarom moet je als bedrijf tijd uittrekken om je stagiaires te begeleiden. Kan dat niet, neem ze dan niet aan en laat geen opleidingsplekken open... Dat moet te realiseren zijn.
Ik snap niet dat je iemand in die conditie in zijn nakie met stromend water zo lang zo ver achterlaat dat je m niet hoort herrie maken (afasie hoeft niet mutisme te zijn, en hij kon schoppen en slaan met zijn goede kant) als hij zo verbrandt! Ik zie niet zo snel hoe je zo iemand met verlamming veilig tegen vallen kan achterlaten op een douchestoel of brancard. Zoals altijd zijn zulke gebeurtenissen een samenloop van factoren. Waarom was er geen assistentie-oproep-systeem in de badkamer?
zoals ik had begrepen ( dochter of kleindochter had het bericht geplaatst op facebook ) Was dat de man niet meer kon praten en halfzijdig verlamt was door de hersenbloeding. De stagaire zette hem onder de douche maar de temperatuur was misschien niet goed ( te koud? ) want hij werd heel onrustig en probeerde met handgebaren het duidelijk te maken wat de stagaire niet snapte. Ze zag alleen dat ie heel onrustig en dwingend was, waarop ze hulp ging halen. De man is toen gevallen en op een of andere manier de heet water kraan aangegaan en zo lag ie dus in het hete water en zo vonden ze hem toen de stagaire terugkwam met hulp. Maarja, hoe het precies is gegaan kan je nooit zeggen natuurlijk. De man kon niet praten en is nu dood en de stagaire...die moet je maar op haar woord geloven.
Je gaat er weer vanuit dat de situatie zo was, ook stagiaires werken soms zelfstandig.....ik vind dit wat kortzichtig hoor!
waar mensen werken gebeuren fouten stagiaires zijn niet voor niks in opleiding om te leren jammer en heel veel medelijden voor de man dat dat nu zo moet. ik snap echt werkelijk waar niet dat er geen blokkades staan op de kraan. dan zullen we het over bezuinigingen hebben onze cv staat op eco stand en ik weet niet 100% zeker dat is mijn mans afdeling maar daardoor word het niet warmer dan 60 of 80 graden hoe kan er in gods naam kokend water uit een kraan komen....
Beetje kortzichtig jammer. Op fb heb ik het nieuws ook al voorbij zien met kopstukken zoals, dit gebeurd als er vezuinigd word of idd zoals hierboven door bezuinigen is er geen goeie begeleiding. Nou sorry bij ons word ook bezuinigd maar de leerlingen van de BOL opleiding staan boventallig en de leerlingen van de BBL opleidingen moeten zelfstandig kunnen werken na de eerste helft van hun 2e leerjaar. Ik ben zelf ook leerling begeleidster en steek heel veel tijd in mijn leerlingen.