Nu is mijn vent aan de antbiotica voor een urineweginfectie...Vruchtbare dagen zitten eraan te komen, is antibiotica nadelig voor het zaad van de man? Kan je het beter de volgende ronde weer gaan proberen? Kan iemand hier meer over vertellen?
Antibiotica is inderdaad slecht voor de zaadkwaliteit. Mijn man was ziek toen wij met de ICSI-behandeling bezig waren en de huisarts raadde aan om geen antibiotica te nemen vanwege het effect op de zaadkwaliteit. En als je een zaadonderzoek laat doen, wordt er ook altijd gevraagd of je de laatste 3 maanden antibiotica hebt gehad, omdat dit van invloed kan zijn op de uitslag van het onderzoek. Maar je kunt natuurlijk gewoon de vruchtbare dagen benutten, er hoeft natuurlijk maar één goed en eigenwijs zaadje bij te zitten! Niet geschoten is altijd mis!
Jippie, dankjewel voor je reactie. Dat vermoeden had ik al, waar het mij oa ook omgaat is, of het niet nadelig is, in die zin, kan het van invloed zijn op het gestel van het kind, og eigenlijk, het klompje cellen. Is er meer kans op afwijkingen etc. Ik bel de dokter wel even straks. Bedankt hoor!
Er komt ook nog eens bij dat de zaadjes die er nu uitkomen zeg maar al een poos geleden gemaakt zijn... dus die antibiotica heeft invloed op zaadjes die jullie later zouden gebruiken...
Het duurt geloof ik 3 maanden om zaadcellen aan te maken bij de man, zag ik laatst op tv. Dus wat er nu uitkomt is niet aangetast door de antibiotica.
Volgens mij heeft antibiotica wel meteen effect, net als koorts. Anders zou het niet van toepassing zijn als je antibiotica hebt gebruikt vlak voor een zaadonderzoek of een behandeling. Maar normaal is het inderdaad zo dat het effect pas drie maanden later zichtbaar is, omdat zaadcellen elke drie maanden opnieuw worden aangemaakt. Antibiotica heeft geen nadelig effect op een vruchtje. Het beinvloedt de kwaliteit in het algemeen, er zitten meer slechte zaadcellen in. Een zaadcel die niet goed is, heeft niet het vermogen om een bevruchting tot stand te brengen. Dus je hebt door de antibiotica niet meer kans op een afwijking of miskraam, als je wel zwanger mocht worden.
Overigens, ik zie aan mijn banner dat ik vandaag mn eisprong heb....ik heb alleen nog helemaal geen slijmverlies geconstateerd, is dat niet raar?
Is dat niet laat, dag 16? Of heb je een cyclus van 35 dagen ofzo? Trouwens wat Jippie zegt klopt helemaal dus maak je daar maar geen zorgen om!
Gemiddeld heb ik als cyclus 29 dgn... Vind het zo raar, heb altijd slijmverlies rond of tijdens de eisprong. De laatste keer viel dr zelfs een hele flats ervan op de grond toen ik had geplast en een papiertje erlangs haalde (sorry, klinkt niet waanzinnig lekker...) Misschien is het nu wat later?
Nog later bij een cyclus van 29 dagen? Nee, denk het niet hoor; meestal zijn je vruchtbare dagen tussen dag 10 en 15 met zo'n cyclusduur! Sperma kan wel tot 2 dagen goed blijven, dus als je op dag 10, 12 en 14 vrijt, heb je de meeste kans!
een zaadcelsycles is inderdaad 3 maanden. dus je zou er deze maand nog egen "last" van moeten hebben. de kwaliteit zal wellicht de komende maanden iets minder zijn maar ik denk niet een reden om het niet te proberen. het is gewoon even niet anders. ziek is ziek en moet behandeld worden. het zal misschien een paar maanden langer gaan duren voordat je zwanger bent en wie weet misschien ook niet. er hoeft er maar 1 de finisch ( hoe schrijf je dat ) te halen tenslotte.