Wij hadden laatst ook zoiets vaags. Een man van noord afrikaanse afkomst, zoals ze dat in het nieuws zo leuk kunnen zeggen, stond aan de deur en bood aan om 1x per jaar de containers te komen schoonspuiten. Verder geen bedrijfsgegevens, je moest nu tekenen en geen internetsite......ja hoor...... Oh en 2 weken terug werden we door de rabo gebeld. Er waren vreemde transacties gedaan vanaf mijn partner zijn creditcard. Er is geprobeerd om meer dan 2500,00 er van af te halen. Gelukkig heeft de rabobank het tegen kunnen houden.
'Vroeger' werd er wel vaker in de straat gecollecteerd als er iemand overleden was om een bloemstuk te kunnen kopen. Ik woon zelf ook in Tilburg maar heb het hier nog nooit meegemaakt. Dus dat is wel vreemd want vaak is het meer iets voor in dorpen waar ons-kent-ons geldt. Maar ik ken lang niet iedereen bij ons in de straat dus zou niet weten of er wel of niet iemand is overleden of hoe de mensen die kunnen komen collecteren er uit zouden zien. Vind het wel een raar tijdstip om dat 's avonds te doen met deze kou. Lijkt me beter om het dan rond etenstijd of zo te proberen. Maar gezien het uiterlijk van de man zou ik inderdaad de deur dichtdoen en niks geven.
Ik had in de eerste instantie de deur niet eens open gedaan om dat tijd stip, als ik alleen thuis was. Maar je heb het goed aan gepakt! Ik zou die man ook geen geld mee gegeven, zou denk ik gezegt hebben dat ik geen contant geld in huis heb. Voordeel hier bij ons is dat ik eigenlijk alle buren wel ken, dus als ik dan een vreemde voor de deur heb staan, doe ik écht niet open.
Thanks voor de reacties allemaal Jaa achteraf had ik beter niet open kunnen doen.. Maar tis toch te gek voor woorden dat je 's avonds je deur niet eens meer open kunt doen.. Pff Ik ga mn buurman es ff vragen of hij iets weet..
Bij ons in de straat is het wel normaal dat iemand langskomt om geld in te zamelen voor een bloemstuk als iemand uit de straat is overleden. Maar goed die man die dan langskomt ken ik wel van hier in de straat. Zou iemand langskomen die ik helemaal niet ken dan zou ik niks geven en ook erg achterdochtig zijn.
Ik doe (in de winter) om 19 uur de deur al niet eens meer open, laat staan om 21 uur.. Dan komen ze overdag maar terug. Maar ja ook overdag kun je overvallen worden natuurlijk.. Maar ik begrijp dat je achterdochtig was, het komt op mij over alsof hij wat geld bij elkaar wilde scharrelen voor eten/drinken/wat dan ook.. erg eigenlijk dat je zulke vooroordelen hebt naar aanleiding van een beschrijving van zn uiterlijk maar toch is het zo.
Jeetje wat een eng verhaal!! Ik doe overigens wel gewoon de deur open hoor haha scheelt misschien dat ik woon in een flat en dat ze eerst de hal in lopen voor de bij me deur zijn... Maar ik zou zéker de politie even bellen en er een melding van maken..! Als ze niet meer meldingen hebben gehad dan was je misschien de enige of het was natuurlijk gewoon echt zo Buurman al gesproken??
Nee die draait nachtdiensten dus die ligt nog in zijn bed.. heb een berichtje gestuurd.. Zal de rest ook eens vragen als ik ze zie..