Ik doe ook altijd gewoon open. Een inbreker gaat toch niet aanbellen lijkt me. Misschien hangt het af van de buurt waar je woont, maar ik voel me best veilig hier. Er heeft weleens iemand aangebeld omdat mijn sleutels nog op de deur zaten☺️
Ik had denk ik wel opengedaan,of door de brievenbus gevraagd wat er was. wij hebben veel glas in de voordeur dus ik kan goed zien wie er voor de deur staat, als het bekenden zijn laat ik de hond in de kamer, bij onbekenden neem ik hond mee naar de deur. Mijn dochter heeft eens de deur open gedaan toen ik boven was, de hond liep met haar mee en begon te blaffen en ging tussen mijn dochter en de man in staan. Ze stopte pas met blaffen toen ik haar weg stuurde. Het was een man met een rode clowns neus op van de clinici clowns de hond vond dit reden genoeg om alarm te slaan en mijn dochter te beschermen vond het wel een fijn idee...
Als ik dit soort dingen lees vraag ik me altijd af of ik nou echt zo naïef ben dan. Ik heb die man natuurlijk niet gezien, maar ik had de deur wel gewoon open gedaan. Waarom niet denk ik dan? Maar nu gebeurd er hier in de buurt ook niet veel, dat kan ook meespelen.
Sorry hoor, maar wat een denigrerende opmerking zeg. We hebben het hier over mensen die overdag de deur opendoen als er iemand aanbelt. Dan ben je niet gelijk wereldvreemd hoor.
Verdacht gedrag. Het gevoel. Schichtig om zich heen kijken. Opvallende kleding. Geen 112, maar een melding kan geen kwaad.
Dat kan ja, maar als je onderbuik gevoel zegt dat er iets niet pluis is klopt dit meestal en vind ik t dus echt iet vreemd dat ze niet open doet. Des te vreemder vind ik dan dat jij zegt dat je best open kan doen omdat het overdag is, ook overdag gebeuren er zulke dingen hoor
Hier roept de politie juist op om melding te maken. Nee, ik zou ook niet open gedaan hebben, je gevoel klopt toch wel meestal.
Getsie ik ben ook echt een angsthaas hahaha. In ons vorige huis nam ik dan ook altijd standaard onze hond mee naar de deur, die wist het al precies.. ging in de deur opening staan staren. Deed verder niks, maar toch.. het idee maakte me wel wat zekerder. In dit huis hebben we geen deurbel en dat bevalt me echt heel erg goed. Nooit meer iemand aan de deur.
Ik had gewoon open gedaan, misschien was die wel op zoek naar iets of iemand en keek die daarom zo om zich heen. 's avonds zou ik hem wel laten staan en anders boven uit het slaapkamerraam roepen wie of wat hij is of komt doen.
goh .. ik zou denken dat iemand in de buurt zou moeten zijn maar het adres niet kan vinden... dus opendoen. Maar ik woon dan ook in een nieuwbouwwijk waar dit regelmatig voor komt.. en mensen vinden het toch vaak rot om bij een vreemde aan te bellen - dus zijn gedrag zou ik niet zo raar vinden..
Precies. Juist goed om te doen. Misschien dat er verderop in de straat wat gebeurd dan kan men de signalen optellen. Als er een patrouille in de buurt is dan komen die echt wel even door de straat en wijk rijden. Juist ook om preventief te werken. Juist met oud op nieuw gebeuren veel inbraken en zo.
Ehm, wel hoor. Juist handig. Of ze proberen uit of er iemand open doet en zo niet, komen ze terug om in te breken. Het kan allemaal.
Ik had de deur wel open gedaan. Maar hier loopt de hond standaard mee als ik niemand verwacht. Zodra de deur open gaat stapt iedereen een stapje naar achter. Maar goed, als je gevoel zegt dat het niet goed zat is het goed dat je de deur niet open gedaan hebt. Je gevoel zit vaak goed.
Ik heb wel eens gehoord dat, inbrekers aanbellen om te kijken of er iemand thuis is. Het komt dus soms voor. Er zijn zelfs inbrekers indien ze deze weten, naar je huis telefoon bellen om te kijken of er iemand thuis is. Overdag gebeuren ook verassend veel inbraken.
Ik had denk ik wel open gedaan, ben veels te nieuwsgierig en zou wel willen weten wat die komt doen. Maar dan vast wel met een mes in m'n handen, alsoff ik stond te koken just in case. Heb op Opsporing verzocht vaak gezien dat er wel gewoon aangebeld wordt door inbrekers,ook als postbode of zelfs in polietieuniform om dan met geweld binnen te dringen en de boel leeg te halen.