Man aan de deur...

Discussie in 'De lounge' gestart door Lavita, 31 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Ja zal best maar ik heb niet zon zin om in angst te leven. Ik denk dat je altijd overal mensen met kwade bedoelingen kan treffen maar vooralsnog ga ik altijd van het positieve uit. Ik zou in zon geval liever laten weten dat ik thuis ben.

Overigens niet alleen in deze tijd. 20 jaar geleden stond er op klaarlichte dag een man bij m’n ouders in de keuken. Was gewoon door de achterdeur naar binnen gestapt.

Chelsey88, cowgirl80 en Micera vinden dit leuk.
  2. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.873
    7.937
    113
    Tjonge je bent wel van het zelf invullen zeg. Of het slecht lezen.
    Waar adviseer ik haar dat ze de deur open moet doen? Voor mijn part doet ze voor niemand de deur open.

Ik probeerde alleen aan te geven dat er misschien wel een hele normale plausibele verklaring is voor het feit dat deze man aanbelde. Op basis van wat TS schrijft beoordeel ik het iig niet als heel beangstigend. Maar ik adviseer haar helemaal niets

3. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.147
    23.230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ja hoor, een inbreker kan zeker wel aanbellen. Heb het een keer gehad toen ik nog thuis woonde. Ik sliep op zolder en was aan het studeren rond uur of 12. Er werd aangebeld maar dat hoorde ik laat. Ik keek toen dus uit het zolderraam en zag net iemand weglopen. Ik dacht: het zal wel. 10 minuten later hoorde ik geluid en ik ga mn kamer uit en roep naar beneden: I. (Zusje) Ben jij dat? Nee dus, was die gozer die aan de deur stond die dus gewoon ingebroken had...

4. dreamcatcher

dreamcatcher Niet meer actief

Ik zie geen reden om de deur niet open te doen wanneer iemand aanbelt. Ben niet snel angstig en er gebeurd hier in de omgeving ook niet vaak iets spannends. Dus ik had gewoon open gedaan.

5. manaolana

manaolana Niet meer actief

Ik ben misschien wel te makkelijk hoor... maar hier hoeven ze niet aan te bellen als ze kwaad willen want de achterdeur staat de hele dag open :rolleyes: bij ons komt ook echt iedereen achterom. Als de bel gaat is het meestal de postbode :p (misschien zeg m binnenkort wel dat ie ook achterom mag komen, hij is er te vaak :roflmao:) Maar ook wel eens iemand die met een lege accu stond bv. die hebben we netjes geholpen. Toch sneu als je zo iemand voor een dichte deur laat staan.

marb, Manque, cowgirl80 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    Ik denk ook dat het er aan ligt waar je woont. Hier in Rotterdam hou ik de achterdeur niet eens open, maar bij mijn schoonouders in Zeeland kan je de achterdeur gewoon open houden niemand die zomaar binnenloopt

7. NavyCrimson91

NavyCrimson91 Niet meer actief

Oei, ligt eraan. Ik woon nu in een huis waarin je overduidelijk ziet dat ik thuis ben. Als ik in de woonkamer of keuken ben, zie ik dus direct die persoon die aan de deur komt. En hij mij ook ;)

En dan zou ik het echt ongemakkelijk vinden om gewoon door te gaan en de deur niet open te doen.
    Maar mocht ik in een ander huis wonen, had ik hem waarschijnlijk buiten laten staan...

En dan vervolgens de hele middag nieuwsgierig zijn wat hij nou eigenlijk kwam doen :p

8. Livia75

Livia75 Fanatiek lid

2 dec 2012
    1.257
    47
    48
    Verstandig en goed dat je je intuitie volgt! Misschien de volgende keer even vragen via brievenbus wat hij wil?

Misschien de folder bezorger voor nieuwjaars fooi ;)!

Maar hier in de regio gebeuren er ook op klaarlichte dag woningovervallen dus ik vind het absoluut niet overdreven!

Grote kans dat het iets onschuldigs is, no worries maar beter safe than sorry!

fanona vindt dit leuk.
  9. MiaMaria

MiaMaria Niet meer actief

In onze wijk wordt regelmatig ingebroken. De politie raadt hier in elk geval aan om melding te maken van verdachte situaties. Bijvoorbeeld mensen die op willekeurige adressen aanbellen. Dat zou ik dus echt wel gedaan hebben. Plus dat ik het op de buurt app zou zetten. Dit soort meldingen komen hier in de buurt app ook echt wel voorbij hoor.
    Die ongure types checken gewoon rustig even alle huizen door aan te bellen of te voelen of de poort open is, zeker zo rond de feestdagen wanneer veel mensen van huis zijn.

10. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik had gewoon open gedaan, als het een inventariserende inbreker was had hij dan gezien dat jullie niet op vakantie zijn bv en een streep door jullie adres gezet. En als hij dan een raar verhaal had, had ik melding gemaakt.

Maar gewoon een man die aanbelt en wat om zich heen kijkt, die kan allerlei redenen hebben om aan te bellen; lampen van auto branden, z’n hondje is weggerend, etc etc...

11. mapepejo

mapepejo Fanatiek lid

27 aug 2014
    1.593
    541
    113
    Ik zou mijn gevoel volgen en ook niet open hebben gedaan!

Als het iemand is die mij kent en me echt wat te melden heeft, dan kan diegene me ook bellen/appen en zeggen dat 'ie aan de deur staat. Alle anderen: jammer dan! Niet belangrijk genoeg om open te doen als ik er geen goed gevoel bij heb!

bien86 vindt dit leuk.
  12. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Hier raadt ook de politie aan altijd even door te geven als je vreemde types ziet in je buurt hoor. Dan goed je nog geen vermoedens te hebben van inbreker, maar toch gewoon melden. Echt niet vreemd.

Bij mijn ouders lopen de inbrekers ook gewoon naar binnen, hier in de wijk naast ons dagelijks ook, het gebeurt echt HEEL veel, meer dan je weet of hoort.

13. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Ik zou gewoon open hebben gedaan. Er staat hier regelmatig iemand voor de deur die ik niet ken. Jehova's, energieleverancier, nieuwe buren, buurkindjes die iets verkopen, collectanten, collectanten die aankondigen dat ze volgende week gaan collecteren, mensen die de weg kwijt zijn, en ga zo verder...

Als het midden in de nacht is doe ik niet open, dan slaap ik ;) Maar overdag doe ik standaard open, denk ik niet eens over na.

Hopsatee vindt dit leuk.
  14. bien86

bien86 Actief lid

8 nov 2012
    156
    15
    18

Precies dit!
    Ik had hetzelfde gedaan, hier gaat met regelmaat de bel, maar als ik s avonds alleen thuis ben met kids doe ik de deur niet open. Knipper wel keer met de lamp zodat ze weten dat er iemand is.
    Als het bekenden zijn bellen/ appen ze wel als de poort en achterdeur dicht zitten..wordt hier veel ingebroken, dicht bij snelweg....
    Weinig sociale controle.
    Overdag doe ik wel open mits ik vreemde types. zie, en niet pluisgevoel.

Ik zou zeggen, goed gehandeld

15. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.657
    113
    Dit idd! In de avond doe ik minder snel open maar om 1 uur in de middag wel.

16. rums

rums Niet meer actief

Wij hebben een camera hangen. Dus savonds kijk ik sowieso eerst op mijn mobiel of ik ze herken. Overdag doe ik eigenlijk altijd open zonder op telefoon te kijken

17. NORAH1979

NORAH1979 Fanatiek lid

18 aug 2017
    1.329
    645
    113
    Vrouw
    Die heeft mijn vriend afgelopen week ook besteld. Je hoort zulke vreemde verhalen. Een kennis van mij had op klaarlichte dag een man met bivakmuts voor de deur staan. En zelf heb ik jaren terug een inbraak meegemaakt terwijl ik thuis was.

Nu hebben wij gelukkig een grote hond en die slaat keihard aan als de deurbel gaat. Dat schrikt hopelijk ook al af.

@ts nee ik had dus niet open gedaan.

18. yoshi

yoshi Actief lid

12 aug 2015
    362
    45
    28
    Ik denk dat ik heel goed van vertrouwen ben. Overdag maak ik altijd de deur open. Ik kijk niet eens wie er staat.
    Ik wist niet dat zoveel mensen eigenlijk bang zijn voor vreemden.

Ligt misschien aan de omgeving waar ik woon maar ik ken niemand die dat heeft.

dus ik

Hopsatee vindt dit leuk.
  19. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.242
    11.820
    113
    Tsja, bij mij is het niet echt zo dat ik bang ben voor vreemden. Maar ik ben wel oplettend en voorzichtig.

20. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Ik weet niet of ik mij nu heel dom moet voelen, maar ik heb er nu echt nog nóóit bij nagedacht om de deur niet open te doen als de bel gaat overdag. Ik kan ook niet zien wie er voor de deur staat want wij hebben geen glas in de deur en niet echt een goed raam in de buurt van de voordeur. (Tenzij ik naar boven loop, maar dat vind ik dan al te veel moeite :D)

Doen jullie de deur dan ook niet open voor de postbode, pakketbezorger, collectant of weet ik veel wie?

Hier staan niet echt heel vaak vreemden voor de deur, maar ik denk er eigenlijk niet eens bij na..

Deel Deze Pagina