Man aan de deur...

Discussie in 'De lounge' gestart door Lavita, 31 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yoshi

yoshi Actief lid

12 aug 2015
    362
    45
    28
    Er zit toch iets van angst anders zou je zonder nadenken de deur opentrekken.

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hoeft toch geen angst te zijn, ik vind het gewoon verstandig eigenlijk, je hoort genoeg gekke dingen tegenwoordig.

Syane vindt dit leuk.
  3. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.242
    11.820
    113
    Precies.

4. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Ik doe niet open in zo'n geval (onze voordeur zit sowieso altijd op slot en meestal heb ik de sleutel niet in m'n zak.) Vraag wel even door het deur-raampje (enkel glas) of de brievenbus wat er aan de hand is. Meestal zijn dat hier verkopers of bedelaars.

5. rums

rums Niet meer actief

Zorg er wel voor dat je wachtwoord veranderd. Er is een site waar je mee kan kijken op gehackte cameras. Wij hebben een ip camera dus dat scheelt

6. beccie

beccie Niet meer actief

ik zou ook zo open doen overdag.
    ik kijk niet eens van tevoren door een raam eigenlijk.
    Savonds als de kinderen op bed liggen heb ik er vaak geen zin meer in, dan doe ik niet open, als het fam is tikken ze dan op het raam want ze weten dat ik het savonds haat als de bel gaat en de kinderen slapen net. haha.

7. Tranquila

Tranquila Bekend lid

23 feb 2015
    744
    443
    63
    Vrouw
    Ik zou of naar boven zijn gegaan en uit het raam gekeken of ik had bij de deur gevraagd wie is daar?? Ik ben te nieuwschierig om niet te kijken vooral op klaarlichte dag.

8. Lavita

Lavita Bekend lid

23 aug 2016
    909
    953
    93
    Ik ben wel blij te lezen dat het merendeel de deur ook niet open zou doen. Zoals ik al zei, ik ben een schijterd wat dat betreft, maar je hoort tegenwoordig te vaak enge verhalen.

9. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.565
    601
    113
    #69 giebel, 1 jan 2018
    Laatst bewerkt: 1 jan 2018

Zo reed ik toen ik een jaar of 22 was ofzo, op de snelweg naar mijn werk overdag. Kwam er een auto naast mij rijden, personenauto, maar wel politie uniform en die man wees dat ik moest stoppen op de vluchtstrook. Ik had het zweet in de nek staan, ik dacht straks is het een nep uniform en gaan ze me wat aan doen. Of wat doe ik fout dat ik van de weg wordt gehaald. Zegt die man 'mevrouw, u heeft de sleutel nog in de kofferbak zitten'. Ik kijk heel onnozel naar mijn contact waar mijn sleutel uiteraard ook in zit'... Maar mijn moeder had de auto gebruikt en er boodschappen achter uit gehaald maar was laat terug. Ik ben meteen weggereden toen ze de boodschappen had. Kennelijk zijn haar sleutels er nooit uitgehaald. Die man wilde waarschuwen, dat ik niet mijn auto zou parkeren met de sleutels aan de buitenkant erin (wat zeker gebeurd zou zijn, ik had het op mijn werk zeker niet gemerkt) Hij zei nog 'als je zo weer gaat rijden, eerst even vaart maken op de vluchtstrook en pas bij 80 weer invoegen. Fijne dag verder'. Ik heb bedankt gezegd, maar was flabbergasted. Ik was echt bang dat het niet zuiver was maar de man bleek goede bedoelingen te hebben.

Daartegenover een keer met mijn ouders met auto en caravan op de weg en een auto die extreem toeterde en op de banden wees. Mijn vader had wel eens gelezen dat je niet zomaar moest stoppen bij dit soort acties. Niks v aangetrokken en pas gestopt bij een groot tankstation. Hij heeft de auto en caravan helemaal nagekeken, was niks mis mee. Toen kreeg ik ook wel even bibbers. Misschien was het wel onschuldig, maar was blij dat mijn vader zijn hoofd koel kon houden toen.

10. NavyCrimson91

NavyCrimson91 Niet meer actief

Oh bah zulke verhalen lees je ook veel ja. Fijn dat het beide keren goed afgelopen is!
    Mijn vader heeft ook een soort antenne voor dit soort zaken. Hij heeft het altijd meteen door als iets niet klopt.
    Vroeger ook in het buitenland gewoond en daar gebeurden dit soort dingen veel vaker. Wij hadden standaard alle deuren op slot en zodra er een bedelaar ofzo langs kwam, direct alle raampjes dicht.
    Maar alsnog weleens gehad dat er mensen op de auto stonden te rammen of op ons in wilden rijden.
    Ik was altijd heel blij dat mijn vader dan zo rustig handelde, ik zag altijd al helemaal voor me dat er pistolen getrokken werden:oops:

11. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Hier in de stad wel (ook grote tegenstellingen)). Een buurtje verderop recent nog een gewelddadige overval, midden op de dag. Ze deden zich voor als pakketbezorgers. En onze bejaarde buurvrouw is aan de deur opgelicht door iemand die zich voordeed als nieuwe bovenbuur (en geld nodig had voor de loodgieter oid.) Soms als ik 's nachts wakker ben zie ik vage types door de straat lopen, auto's bekijken en aan portieren rammelen etc.

12. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Bij ons wel.... werd s avonds aangebeld en omdat wij al boven waren dus niet opengedaan. Ff later hadden ze het raam open gebroken. Omdat we wat hoorden is man naar beneden gegaan, waarna hun gevlucht zijn. Laptop er stond al klaar op tafel....

13. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Hier in almere is dit niet overdreven anders.. hier overvallen ze gewoon overdag.

Ik had mn hond gepakt en in de gang gezet en dan open gedaan.

Deel Deze Pagina