Hai, Blij met kindje ?4wkn) en blij met snel herstel, alleen ik word gek van mijn man! Echt, vreselijk. Had ik bij dE eerste ook. Het lijkt wel, in mijn ogen zie ik het zO, dat hij allEs' aangrijpt om maar niet met baby bezig te zijn. Hij komt bijv van werk en pakt niet even de kleine op ofzo. Hij moppert alleen en heeft geen oor voor mijn verhaal. Echt vreselijk. En maar klagen dat hij moe is etc. Hoe denk je wel niet dat ik me voel met 8 voedingen per dag, kindje dat steeds huilt vanwege krampjes en een peuter die ook aandacht vraagt. Ik Begin hem meer als een on-empatische zak te zien, maar bij bezoek? Oh ne dan ia hij super papa! Vreselijk. Ik mis echt steun van hem, echt een brompot. Ik baal ervan, denk soms echt dat hij maa even ook Beter weg kan blijven. Hard hè? Wie herkent dit? Ik ben (hopelijk) vast niet de enige.
Hm jou vent komt niet echt over als een sympathieke gozer.. Eerder een egoïst. Ik herken dit niet, maar ik zou in jou geval hem een keer goed de waarheid zeggen. Pffff hij is moe:x... wat een slap gelul. Pak m aan!! Succes meid en anders kom je hier maar even klagen!
Haha, hier nog iemand die dat had. Blijkbaar dus toch 1 van de weinigen. Nu lag het niet alleen aan mijn man hoor, want mijn hormonen wilde ook niet echt meewerken, maar joh...wat kon ik me enorm aan hem irriteren. Ik hoor mijn man ook regelmatig zeuren over hoe moe hij wel niet is..ook zegt hij onder werktijd tegen iedereen dat hij zijn vrouw en dochter zo mist, terwijl hij op zijn vrije dagen meestal achter de computer duikt en helemaal niet naar ons omkijkt....Hij kan zijn dochter nog net een uurtje zien voor ze naar bed gaat 's avonds, maar zal hij haar even oppakken??...nee tuurlijk niet. Ach ze ligt net zo lekker in de box of zit net zo lekker bij jou op schoot zegt hij dan. Verder is het wel een schat hoor. Hij helpt bijv. 's nachts ook met luier verschonen en ik geef daarna dan borstvoeding. Hij kookt meestal, omdat mn dochter net aan het clusteren is rond dat tijdstip. We doen samen de boodschappen. Laatst kreeg ik zomaar een bos bloemen van m. Jouw man zal toch vast ook zn leuke kanten hebben nietwaar? Gelukkig komt het meestal wel weer goed ! 1 tip...wees altijd eerlijk en krop niks op hoor. Zeg wat je dwarszit. Sterkte !
Yep hier ook zo een. Had er al rekening mee gehouden deze keer en toch valt het tegen, maar ik wist ook dat het de eerste weken zo zou zijn en dat klopte. Nu zijn we weer het gezellige vrolijke gezinnetje haha. Mijn man moet dus echt even wennen, ook aan het slaapgebrek en dat kan heel wat met je doen.
Dames! Bedankt voor jullie reactie!! I'm not alone. En ja, mijn hormonen razen ook lekker rond. Maar ik zal opletten en mijn ergernissen naar hem uiten. Hij heeft op een of amder manier in zij. Hoofd geprent dat het pas 'leuk' wordt na 6 mndn, dat hij nu niks kan doem behalve opruimen en cateren. Ik probeer hem duidelijk te maken dat dat niet zo is, maar goed.. Koppige man. Ook ben ik veel zachtaardiger dan hij. En pak het meisje veel sneller op, hij kan stoïcijns vOor zich uit staren (tv, krant, iPhone, laptop) en echt niet in beweging komen... Bloed onder mijn nagels. Maar goed, het is geen slechte vent.. Alleen erg brommerig door zijn zogenaamde slaapgebrek. Maar jullie hebben echt gelijk! Ik moet eerlijk zijn en mijn frustratie uiten! Ga ik doen!!! Thanks
Is een (ergonomische) drager niets voor je man? Kan hij ook met jullie kindje lopen en lichaamscontact hebben. Helpt misschien voor het opbouwen van een band?
Kan dat al bij zo'n kleintje? Ze is 4 wkn. Bedankt voor de tiP. Ongelooflijk, de wasmachine uitruimen is elangrijker dan even met kindje zitten. Grrrrr en vervolgens doet hij het niet, doet hij allerlei andere dingen tussendoor. Grom! En is geef de bitst va de bank. Het ia een fijne vent hoor, maar nu Even niey
Ja, kan zeker. Een draagdoek kan ook. Wel een ergonomische drager (geen babybjorn o.i.d.). In bijvoobeeld de manduca zit een speciaal inzetstuk voor hele kleintjes. Waarschijnlijk weet hij niet wat hij met zo'n kleintje aanmoet? Laat je hem wel eens alleen met haar? Dan moet hij wel en is ook goed voor zijn zelfvertrouwen en hun band. Stuur ze er samen eens op uit om te gaan wandelen ofzo, heb jij ook ff rust
Duidelijk zijn wat je van hem verwacht. Hier was het 1e jaar ook echt wennen aan het ouderschap en het samen doen. Inmiddels zijn we veel beter op elkaar ingespeeld en weet hij ook wat ik van hem verwacht. Maar hij droeg hij haar ook in de draagzak, ging ze de eerste maanden met hem s avonds mee onder de douche etc. Of ze lag bij hem te slapen na de voeding.
Ik ga op zoek naar die manduca, thanks voor tip. Ik heb hem net wel even dudelijk gemaakt dat zijn gebrom heel hard binnenkomt bij me en dat hij rekening moet houden met mijn hormonen. Maandagochtend mag hij de kleine entertainen en de oudste ook. Het zweet staat nu al op zijn voorhoofd .. Hihihi
herken het heeft vriendin van me ook en weet je wat het ergste is hij verschoon geen poepluiers dus wat deed hij zijn vrouw uit bed bellen hij zat beneden om naar beneden te komen om half 2 om de poepluier te verschonendus je ben echt niet de enige hoor
tis vaak een combinatie van factoren: mannen hebben vaak niet zoveel met kleine baby's, jullie zijn beide moe; jij van overdag baby en peuter en hij van zn werk. Vaak hebben mannen dan ook nog het idee dat zij meer " recht" hebben om moe te zijn omdat ze gewerkt hebben en jij zit nog in je verlof. Net of dat verlof gelijk staat aan niks doen Ik wilde je ook de tip geven om het vooral tegen hem te zeggen en proberen het gesprek aan te gaan. En proberen niet te boos te worden. Verder hem dingen met de kleine te laten doen die hij prima kan en wellicht ook nog wel leuk vind zoals stukje wandelen, in bad doen etc. Hormonen spelen in deze natuurlijk ook vaak niet echt mee Ik wens je sterkte en je weet vast van je eerste nog wel dat het vanzelf weer bijtrekt.
Beetje herkenbaar, maar probeer je ook te realiseren dat hij het misschien heel anders ziet, zonder al die hormonen. Misschien helpt het als je uit probeert te leggen dat jij vind dat ie meer aandacht kan besteden aan zn kind. En verzin dan ook iets wat voor hem is, hier was het samen douchen en vaak ook naar bed brengen. En ja, het is wel zo dat het nu vooral verzorgen is, dat is misschien niet echt iets voor je man, tsja, voor een deel zal je dat ook moeten accepteren. Maar zo'n draagzak is misschien wel wat. Wij hebben een babybjorn, gebruiken dat ding vanaf 7 weken, niet supervaak maar het is wel erg handig!
Ik herken het en wij zijn daarom (onder andere) dan ook uit elkaar. Sommige mensen veranderen gewoon nooit. echt proberen te praten meid!