na hoeveel weken/maanden/jaren woog je weer hetzelfde als voor de 1ste zwangerschap!?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Ons Kleintje, 21 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

na hoeveel weken maanden jaren woog je weer wat je woog voor je 1ste zwangerschap

1. vrijwel meteen na de bevalling

2. na 1 maand

3. na 2-3 maanden

4. na 3-6 maanden

5. na 6-12 maanden

6. na 1,5 jaar

7. na 2 jaar

8. na 2,5 jaar

9. na 3 jaar

10. langer of is niet meer gelukt

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

#1 Ons Kleintje, 21 feb 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 feb 2012
    Na hoeveel weken, maanden of jaren woog je weer wat je voor je eerste zwangerschap woog :) Het is mij nog niet gelukt maar ik ben druk op weg!:)
    Oudste is 3, daarna een tweeling mogen krijgen.
    ik woog iets van 68 geloof ik. inmiddels van 76 naar 71 gegaan, en op naar de 68!

2. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    na 2-3 maanden. Mede dankzij borstvoeding en al dat 'gesjouw' met een kleine. Alleen dat is er later weer allemaal bijgekomen! :D
    Mede door stoppen met bv, minder sporten en wel gewoon lekker door blijven eten.

3. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik moet nog twee kilo, dan ben ik er alweer. Ben in nog geen drie weken tijd bijna 15 kilo kwijt geraakt, waarschijnlijk mede dankzij een infectie, antibiotica en borstvoeding.

4. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

ik heb trouwens ook borstvoeding gegeven, 20 weken, bij alledrie. maar ik denk dat het bij mij meer de stress is geweest (veel in het ziekenhuis) waardoor het afvallen niet lukte, en doordat ik bij de tweeling 3000 cal op een dag mocht eten en dan ineens naar 1800 is een groot verschil, misschien speelt dat mee.

5. Amethist

Amethist Niet meer actief

Bij de 1e geen bv gegeven en na 6 maanden weer op mijn gewicht voor ik zwanger raakte. Toen gelijk weer zwanger (6 maanden na de bevalling), dus niet lang op dat gewicht gebleven.

Na de 2e wel bv gegeven (7 maanden) en nu nog ca. 1 kilo tot ik op mijn gewicht van vóór mijn 1e zwangerschap zit. Eigenlijk wil ik er dan nog 2 kilo extra af, maar dat is geen must.

6. Pickle

Pickle Fanatiek lid

7 mei 2010
    1.293
    5
    38
    Bij m'n eerste was mijn startgewicht 64 kilo en eindigde ik op 90 (jaja). Na een half jaar was ik weer op gewicht, op één kilo na, en weer zwanger. Niet gesport of streng gedieet, wel bv gegeven en op m'n eten gelet. Eigenlijk best knap van mezelf nu ik erop terugkijk :D
    Deze zwschap ben ik 'maar' 15 kilo aangekomen, op de een of andere manier denk ik dat het afvallen dan wat minder snel gaat dan wanneer je veeeeeel was aangekomen. Dan is het vaak ook veel vocht.

7. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Ik heb na 3 jaar ingevuld. Ben na mn 1e zwangerschap na 10 weken weer terug op gewicht gekomen, maar ben daarna weer zwanger geweest en dit keer duurde het een maand of 10 voordat ik weer terug op gewicht was. Nu dus nog steeds op mn oude gewicht.

8. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Ik heb niet gestemd, want ik ben nog te zwaar :( Maar er wordt nu wel eindelijk een beetje aan gewerkt.

Ik eet op zich gezond en beweeg nog redelijk veel, maar het kan altijd beter, en door de vermoeidheid doordat ons meisje nog altijd niet doorslaapt grijp ik wel te vaak naar eten.

9. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Na een week zat ik weer op mijn startgewicht.
    Ik was 10 kilo aangekomen...
    Inmiddels zit ik al onder mijn startgewicht en ik doe er niets voor, maar ik kan gewoon niet zoveel meer eten, dat had ik al tijdens de laatste 2 maanden van de zwangerschap.

Maar voor de zwangerschap was ik al flink wat aangekomen, dus er moet nu nog wel 10 kilo af!

10. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Bij de eerste na 10 dagen (was 26 kilo aangekomen maar was na 10 dagen 27 kilo afgevallen. Ik hield erg veel vocht vast)

Bij de 2e na een week of drie weer op gewicht. In de kraamtijd weer een paar kilo aangekomen en die zitten er nu nog aan (22 maanden bijna :( )

11. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Ik was ruim 20 kilo aangekomen maar zat 3 maanden na de bevalling alweer onder mn startgewicht. Toen moest ik eten om op gewicht te blijven. Borstvoeding en kindje sjouwen kostte me een hoop energie! ;) Nu tellen de kilo's weer flink maar ik maak me geen zorgen; straks twee kindjes die me bezig houden dus straks ben ik vast blij met een extra kilo'tje reserve...

12. Linana

Linana Niet meer actief

Gewicht voor zwangerschap: 86kg
    Gewicht einde zwangerschap: 97kg
    Gewicht een week later: 84kg

Ik hield blijkbaar enorm veel vocht vast, hier kwam ik achter op het eind toen ik geen enkel paar laarzen aan kreeg :D
    Gelukkig heb ik er niet veel voor hoeven doen, maar ik wil nog wel een iets strakkere buik, maar dat komt nog wel...

13. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik was 19kg aangekomen. Na 4 nachten zh kwam ik thuis en was ik 8 kg lichter, een hele teleurstelling want blijkbaar is iedereen in m'n omgeving onmiddellijk de zw-kilo's kwijt. Na 10w moest ik terug gaan werken en was ik terug op gewicht.

14. Vitamientjuh

Vitamientjuh Fanatiek lid

3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Ik was 17 kg aangekomen en dat was eigenlijk gelijk na de bevalling verdwenen (helaas).

15. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Hier vrijwel meteen na de bevalling weer op gewicht, terwijl ik wel 20kg aangekomen ben...benieuwd hoe het na deze zwangerschap is..

16. 11oktober

11oktober Actief lid

28 jul 2011
    266
    0
    0
    NULL
    NULL
    22 bijgekomen, 4 weken na de bevalling 12 kwijt, 6 weken na de bevalling weer gaan sporten en op mijn eten aan het letten, maar die 10 extra kilo's zitten er nog steeds aan... :( EN IK GEEF BORSTVOEDING! Ben zeker weer de enige vrouw op aarde die niet afvalt van bv...

17. pinguin

pinguin Bekend lid

8 apr 2011
    974
    1
    0
    somewhere
    dit had ik ook! 17 kilo gegroeid en meteen na bevalling zon beetje alle kilo's weer kwijt!
    ik had er graag 5 kilo bijgehouden!
    vond mezelf zo mooi tijdens zwangerschap!
    nu weer de magere lat die ik altijd was... :(

18. Vitamientjuh

Vitamientjuh Fanatiek lid

3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Inderdaad. Dat had ik ook, ben nu ook weer de magere lat helaas.

19. jubelteen

jubelteen Lid

11 aug 2010
    85
    0
    0
    Tijdens de zwangerschap 18 kg aangekomen. Na de bevalling 7 kg kwijt. Daarna na ongeveer 7 maanden weer op(nu er onder) mijn startgewicht van 57 kg.

20. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Nee hoor, hier nog een die niet afgevallen is door BV. Heb 9 mnd BV gegeven maar heb nu nog steeds 6 kg te veel...:(
    Ben met de bevalling 22 kg aangekomen, na de bevalling 10 eraf vinnen een week, en nu, 15 maanden later zitten er dus nog 6 aan...

Deel Deze Pagina