hoeveel voedig baby 1 jaar. moeders die voeden op verzoek

Discussion in 'Borstvoeding' started by baby001, Oct 18, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. baby001

baby001 Bekend lid

Mar 5, 2015
    897
    18
    18
    Hallo allemaal

Dl is net 1 jaar. Dronk voorheen nog 2 voedingen op het kdv. (2x 150 cc Drinkt ze bijna nooit op) thuis krijgt ze nog op verzoek, geen vaste tijden dus)

hoeveel kreeg jullie kindje mee rond deze leeftijd? En hoe ging het thuis?

Gr baby001

2. manamana

manamana Fanatiek lid

Apr 30, 2014
    1,372
    22
    38
    het Noorden
    Rond die leeftijd kreeg dochter twee flesjes van 150 cc bij de opvang (die gingen vrijwel altijd op). Thuis dronk ze daarnaast drie keer ('s morgens, 's avonds voor het slapen en een droomvoeding). Op mijn vrije dagen dronk ze dus vijf keer bij mij. Niet helemaal meer op verzoek, omdat ze er op die leeftijd niet vaak meer zelf om vroeg. Dus bood ik gewoon op bepaalde momenten de borst aan en dan dronk ze wel.
    Ik kreeg op een goed moment niet meer zoveel gekolfd (ik kolfde helaas niet zo makkelijk en vanaf 11 maanden ging ik 1x per dag kolven), dus één van beide flesjes bij de opvang was vaak poedermelk.

3. autumn86

autumn86 Bekend lid

Sep 3, 2014
    790
    532
    93
    In de opvang nog max 80cc. Meestal weigert DL. Bij papa in de nachten niks in de avond tussen 80-200cc. Thuis drinkt ze nog 6-8 uur. Het meeste in de ochtend en nacht. DL heeft sinds het begin een hekel aan de fles, alleen als het echt nodig is drinkt ze hieruit.

4. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Hier nog steeds 5 a 6 keer met 1 jaar.
    Smorgens, voor het 1e slaapje, voor het 2e slaapje, s'avonds voor het slapen gaan en dan nog vaak s'avonds laat als ik naar bed ging.en dan ook nog wel eens snachts.

Hier drinkt ze nu wel een stuk beter water bij het eten en tussendoor en drinkt nu bij 18 maanden 3x overdag (Smorgens, smiddags voor het slapen en s'avonds voor het slapen ) en word ze snachts soms ook nog wel eens rond 1u wakker voor een slokje. 4 keer dus.verder geen flesvoeding of koemelk/yoghurt ivm allergie.

De oudste heeft ook lang meer voedingen gehad maar ik heb er geen probleem van gemaakt. Ze drinken vanzelf steeds minder en minder vaak.de oudste is zelf met 2 jaar 4 maanden gestopt.

5. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,473
    4,922
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Zoon is nu bijna 11 maanden. Krijgt twee voedingen op de opvang (ongeveer 130cc) en drinkt daarnaast nog twee keer bij mij.

6. baby001

baby001 Bekend lid

Mar 5, 2015
    897
    18
    18
    En dan ook nog ander drinken tussendoor?

7. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Hier 3x per dag. Meestal voor een slaapje, dus een beetje op vaste tijden. Maar zoon vraagt er verder ook niet om.
    De rest van de dag krijgt hij water in een rietjesbeker en 1 keer pap met een lepel.
    Dit gaat al een maand of 3 op deze manier.

8. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Hier dronk ze toen 1 rietjesbeker van de hema leeg gedurende de dag .(water) we hebben die in handbereik staan dus ze kan die pakken als ze dorst heeft en tijdens het eten staat hij ook op tafel.
    Uit een open beker gaat nu (1 1/2 jaar) pas redelijk goed zonder al te veel te knoeien.

9. NafNaf

NafNaf Fanatiek lid

Feb 5, 2015
    1,258
    55
    48
    NULL
    NULL
    Hier 's ochtends bij het wakker worden een fles, voor het middagslaapje en vlak voor het naar bed gaan 's avonds. Bij elke maaltijd drinkt hij water uit een rietjesbeker.

10. Kache

Kache VIP lid

Jan 11, 2012
    6,257
    1,165
    113
    Met 1 jaar:

Mijn middelste kreeg naar KDV een flesje van circa 100 ml BV mee, dronk daar verder water, yoghurt en diksap.
    Thuis dronk ze op verzoek nog steeds 10 keer per etmaal, waarvan 2-3 nachtvoedingen.
    Met 14 mnd volledig gestopt met kolven en kreeg ze dus niets meer mee naar KDV.

Mijn jongste kreeg op KDV 150 ml yoghurt, ik was met 10 mnd al gestopt met kolven ;). En verder water en diksap.
    Thuis dronk ze op verzoek nog steeds 8-10 keer per etmaal, waarvan 2-3 nachtvoedingen.

Beide dames zijn voedingen thuis pas wat gaan minderen na 18 mnd, maar met 2 jaar (toen ik zelf besloot te stoppen met BV) dronken ze nog steeds 6-9 keer per etmaal ;)... Na het stoppen merkte ik, vooral bij de middelste die tot die tijd nauwelijks brood at, dat ze die calorieën gingen compenseren door (veel) meer te eten. Ze vonden BV gewoon erg lekker, lekkerder dan bepaalde andere dingen ;), en zo lang ze konden kiezen, gingen ze voor het lekkerste en haalde redelijk veel calorieën uit de BV. Maar toen melkkraan dicht ging, was die boterham ook prima :D.

Share This Page