Ik zou een aantal duidelijke afspraken met hem maken, hij doet de boodschappen, de was en zorgt dat het huis netjes is als jij thuis komt (om maar een paar voorbeelden te niemen). Verder: verplaats je ajb ook in je man! Ik heb zelf in deze situatie gezeten en je wordt er niet bepaald vrolijk ben als je hele dagen naar banen moet zoeken. Soms had ik om 10.00 uur 's ochtends al 3 afwijzingen binnen, je voelt je afgewezen en 'nutteloos'. Op sommige dagen stond mijn hoofd gewoon niet naar alle was wegstrijken Ongewild werkeloos thuis zijn is psychisch best zwaar. En een 'zeurende' partner die het niet leuk vindt dat je vaak thuis bent is dan helemaal niet leuk... Ik hoop dat hij snel een leuke baan heeft!
Hij hangt niet dehele dag niks te doen hoor! Hij is wat klussen aanhet doen op ons kantoortje, maar dat is gewoon in huis. Vrienden heeft hij zat maar die werken overdag. Het is gewoon even doorbijten denk ik. Beetje jammer sommige reacties, ik heb gewoon veel behoefte om alleen te zijn, normaal geen probleem maar nu is mijn dagelijkse routine gewoon compleet anders. Ik vroeg enkel wat tips of herkenning
Ik herken het niet, sterker nog wij werken zelfs samen... als ik alleen wil zijn, ga ik naar de sportschool of trek ik me terug achter de laptop met een fijne serie. Verder vind ik het heerlijk om mijn man om me heen te hebben.. waarom heb je veel behoefte om alleen te zijn? Straks als jullie met pensioen zijn, ben je ook 24/7 bij elkaar?
Oh ik zou daar ook gek van worden! Moet er niet aan denken zo vaak samen te zijn. Alleen thuis zijn heb ik ook echt nodig, anders kan ik niet opladen. Geen tips, denk dat er al wat tips gegeven zijn. Hopelijk is het snel opgelost.
Ik snap het wel hoor. Zeker als je man hiervoor gewoon werkte dan is t toch anders om iemand continu om je heen te hebben die ervoor niet was. Ik heb overdag echt behoefte aan het huis voor mij alleen. De reacties met foto's maken en sneu snap ik weer niet. Het is net zo goed zijn huis. Niet echt tips voor je, even doorbijten denk ik en misschien vaker vragen of hij op stap wil met de kinderen. Gewoon een uurtje kinderboerderij, boodschappen doen oid.
Sneu? Hij heeft zn baan verloren... zit niet vrijwillig thuis he? Het is ook gewoon zijn huis/thuis, dus waarom hem de deur uit schoppen terwijl je zelf ook weg kan gaan?
Ik herken het wel van een periode dat mijn man ook een periode thuis was in between jobs. Ik ben altijd wel bezig in huis met iets van huishouden. Terwijl hij zich uren kon vermaken met tv kijken. Verder was hij veel rommeliger dan ik, dus liep ik de troep weer achter hem op te ruimen. Nadat bij mij even de emmer overliep hierdoor, wel afspraken gemaakt. Hij heeft toen ook aangegeven dat ik meer moest aangeven als hij iets moest doen. Vooral omdat hij zich nergens aan ergert en ik inwendig dus wel (maar het dan niet uitte). Dus ik gaf hem, misschien heel kinderachtig, af en toe een lijstje met klussen. Bovendien weet hij inmiddels ook dat ik ook af en toe behoefte aan rust heb. Dus dan neemt hij de kinderen soms even mee of gaat met de hond uit, zodat ik even momentje voor mezelf heb. Of je kan ook afspraken maken, zodat je zelf even eruit gaat en hij even op de kinderen past. Maar denk dat communicatie het belangrijkste is. Geef aan waar je je aan ergert en wat je nodig hebt.
Fijn dat jouw man wel actief en betrokken is naast zijn werk. De man van TO is dat totaal niet (zoals ik uit haar post haal). Dat hij geen werk heeft kan hij (waarschijnlijk dat weten we niet) niets aan doen. Maar dat hij verder de hele dag eb avond niets doet en verder geen leven lijkt te hebben is wel triest. Dat zou hij kunnen veranderen. En dat iemand die alle tijd heeft rommel maakt en niet deelneemt aan het huishouden is natuurlijk verkeerd. Dat kan hij prima van TO overnemen.
Ik heb even teruggelezen, en je hebt een dochter die naar school gaat en een zoontje van 2? Kan je man niet een paar keer per week met je zoontje op pad, dat jij dan even een uurtje of 2 alleen thuis bent? Als ik 's avonds zin heb om alleen te zijn ga ik op tijd naar bed, een boek lezen of internetten.
Totale onzin!! In overleg met het uwv mag dit gewoon! Natuurlijk gaat betaald werk voor en moet je daar actief naar zoeken. Maar vrijwilligerswerk kan je zelfs helpen bij het vinden van een nieuwe baan. Ik heb als werkgever liever een actieve vrijwilliger dan een bankhanger... Het UWV kijkt natuurlijk ook of het wel echt vrijwilligerswerk is (gratis werken in een café onder het mom van vrijeilligerswerk mag dus niet...)
Ik zeg toch niet dat het niet mag? Maar dat je dat niet zomaar kunt doen. In overleg mag/kan het soms wel. Dus beetje overdreven met je totale onzin. Er zitten echt wat regeltjes aan hoor.
Ik herken het, ik ben zelf de kostwinnaar en ben een tijdje thuis geweest. Ik ging toen elke dag weg om ergens anders te zitten en te solliciteren. Anders irriteer je elkaar alleen maar idd. Is het nog een idee dat hij dus met laptop weggaat en aan de slag gaat om te solliciteren? Ik heb vlakbij bijv koffiebarretjes, de bibliotheek en cultureel centrum waar je kunt zitten (met/zonder betaalde drankjes).
Ik herken het vooral van als mn man verlof heeft. Eind verlof word ik ook echt knetter gek van m. Het erge is ze kunnen er niks aan doen. Kan je hem niet eens met de kids op pad sturen of naar de sportschool of iets. Dan heb jij heel even me-time. Hier stuur ik mn man met zoon wel eens naar soort van ballorig. Heb ik hele middag voor mezelf
Verandering van de dynamiek doordat 'eigen domeinen' plots 'samen' worden. Begrijpelijk, herkenbaar en ik vind er niets triest aan en ook niet sneu. Niet van jou en niet van jouw partner. Wel is het goed om dit te bespreken met jouw man. Geef aan dat je ergernis voelt en waaraan. Hou het enkel bij jezelf (want wie zegt dat zijn troepje niet gewoon ook mag/kan in zijn huis?). Maar jouw ergernis en regels tellen net zo goed als dat hij in eigen huis ook mag bepalen waar hij zich goed bij voelt. En dan kijken naar -tijdelijke- nieuwe regels. Enkele goede tips zijn al gegeven, als een taakverdeling, 'kamer'-verdeling om even alleen te zijn, apart het huis uit, etc. En elkaar een beetje steun en begrip geven. Het is niet leuk om in-between-jobs te zitten, voor jullie allebei. Gelukkig geen geldzorgen! Succes, en zoals ik al zei: begrijpelijk en herkenbaar. Mijn man en ik kunnen zeer goed samen werken thuis, maar in vrije tijd vind ik hem (ik als vanuit huis werkende zzp'er met een autistisch, verstandelijk gehandicapt zorgenkindje bij een tweeling) vaak dominant bepalend. Mijn man werkt veel meer dan voltijds, en zoals ik niets bepaal in zijn kantoor, is mijn thuis en de noodzakelijke regelmaat bij ons thuis 'mijn domein'. Ieder weekend is onze lieve autist thuis dus lastiger (vooral naar zijn tweelingbroer) doordat manlief op drukke (en leuke) wijze een niet-werk zondag of zaterdag onze routine doorbreekt. Ergernis: ja, maar ik snap het ook. Maar dat hoef ik ook niet 4,5 van de 7 dagen om me heen . Dan zouden er nieuwe regels nodig zijn. Begrijp het helemaal!
Ik herken het wel hoor. Hier is vriend nu al een jaar thuis met een burn-out. De routine die je had in je eentje met de kinderen, is ineens weg. Of in elk geval anders. Wat wij doen om elkaar niet teveel 'in de weg' te zitten: ik werk een paar uur per week, en we gaan om en om met dochter naar gym en zwemles enz. De ene keer doet hij boodschappen, de andere keer ik (met of zonder kinderen). Hij gaat soms even met de kinderen naar zijn ouders. Kleine dingetjes, maar het werkt hier wel. Al kijk ik wel uit naar het moment waarop hij weer gaat werken. Dan kan ik gewoon weer mijn eigen gang gaan in huis.
Ik herken TO hier wel in eerlijk gezegd, ik moet ook altijd ‘bijkomen’ na een avond ket vriendinnen etc. En ben ben de gelukkigste vrouw ter wereld als ik een avond alleen door kan brengen met een pak koekjes en een goed boek/ leuke serie. Heeft iets met introvert en extravert te maken volgens mij. Verder is mijn dochter de enige die ik 24/7 om mij heen kan verdragen, niet iedereen houdt van drukte en veel en vaak sociaal zijn. Is het overigens geen idee dat je gewoon zegt ik ga nu even iets voor mijzelf doen en je dan terugtrekt in de slaapkamer voor een paar uurtjes? Hij kan/mag je niet storen en jij kwetst hem ook niet onnodig en op zondag middag Vraag je of hij even een paar uur met de kinderen de hort op kan.
Ownee een eindeloze discussie of voortdurende irritatie is beter. Even vergeten Als hij ervan overtuigd is op te ruimen en als zij het een troep vindt, kan ze best een keer een foto van de woonkamer maken als zij hem heeft opgeruimd en hem dan laten kijken naar de volgens hem opgeruimde kamer.