( cv) installateur in the house?

Discussie in 'De lounge' gestart door LisbethSalander, 4 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LisbethSalander

LisbethSalander Fanatiek lid

1 dec 2015
    2.830
    5.566
    113
    wie o wie kan me helpen?

Wij hebben vloerverwarming in huis maar die gebruiken we niet. Om het toch in bedrijf te houden stond de pomp wel aan maar de temperatuur op laag. Nu heeft mijn man een paar dagen geleden de temperatuur omhoog gedraaid en blijkbaar de leidingen even dicht en open gedraaid. Hij hoorde dat het water begon te stromen.

Sinds enkele dagen stinkt het in de kelderkast ( waar de unit van de vloerverwarming hangt) Ik dacht eerst aan een gaslek, netwerkbeheerder heeft alle leidingen gecontroleerd en er is geen lek.
    Vervolgens is de hele kelderkast leeggehaald want ik dacht dat er dan iets moest liggen rotten. Eten of een dode muis. Niets gevonden.
    Daarna hoorde ik dus van man dat hij aan de unit van de vloerverwarming heeft gezeten. Denk dus echt dat het uit die unit komt.
    Kan dit? En zo ja, hoe kom ik van die stank af? Het is echt niet te harden.....

2. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.041
    16.546
    113
    Ik ben zelf geen CV installateur, maar ik denk gelijk aan een paar dingen moet je vloerverwarming net als gewone verwarmingen wel eens ontluchten? :oops: Dat kan namelijk erg stinken. Er kan ook een lek ergens zitten of aangezien jullie de vloerverwarming nooit gebruiken hebben jullie dan geen stilstaand water waardoor het is gaan stinken omdat je man iets open en weer dicht heeft gedraaid?

LisbethSalander vindt dit leuk.
  3. LisbethSalander

1 dec 2015
    2.830
    5.566
    113
    Dank voor het meedenken @Ysabella Geen idee of je dat moet ontluchten:oops:.
    Alleen waarom zou er dan nu opeens lucht uit ontsnappen en waar komt het dan uit..

Ik zie nergens vochtplekken dus ga ervan uit dat het systeem nergens lekt.

4. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.041
    16.546
    113
    @LisbethSalander hij heeft toch iets open en dicht gedraaid nadat jullie de vloerverwarming heel lang niet hadden gebruikt? Ik denk dat het de stank van stilstaand water is of de stank komt van het ontluchten.

puzzelstukje vindt dit leuk.
  5. Maan14

Maan14 Niet meer actief

6. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Mijn man is onderhoudsmonteur. Ik zal het hem zo eens vragen. Hij staat nu ff te roken buiten ;)

7. LisbethSalander

1 dec 2015
    2.830
    5.566
    113
    Naar zeggen heeft hij aan de knoppen gezeten waarmee je de verschillende vloerdelen open en dicht kunt zetten.
    Daar zou dan eigenlijk geen lucht uit kunnen komen denk ik. Zal morgen eens kijken of we dat systeem kunnen ontluchten ( met gasmasker op denk ik:roflmao:)

Mochten er nog tips of ideeen zijn dan hoor ik ze graag!

Maan14 vindt dit leuk.
  8. Maaike89

Maaike89 Lid

27 dec 2018
    68
    15
    8
    Vrouw
    De vloerverwarming is een gesloten systeem dat goed beschermd is tegen lekkage. Je krijgt daar ook jarenlang garantie op. Een lekkage ligt denk ik niet erg voor de hand.

Ontluchting heeft je man toch niet gedaan? Dan kan dat het ook niet zijn.

Heb je daar ook etenswaren liggen? Misschien is het iets dat ligt te rotten, tussen nieuwe producten. Bijvoorbeeld één rotte aardappel, in een zak met nieuwe aardappelen. Dat is veel moeilijker te vinden en kan enorm stinken.

9. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Hij werd tijdens het roken toevallig opgeroepen voor een storing en ging gelijk weg dus heb het hem nog niet kunnen vragen maar ik ben je vraag niet vergeten hoor!

10. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Hier wel eens een of andere afvoer in de meterkast die enorm stonk, half litertje water in de grijze pvc buis en was weer over :)

11. LisbethSalander

1 dec 2015
    2.830
    5.566
    113
    Nog iemand ideeen??

12. Maaike89

Maaike89 Lid

27 dec 2018
    68
    15
    8
    Vrouw
    Heb je het al opgelost?

13. LisbethSalander

1 dec 2015
    2.830
    5.566
    113
    De geur is langzaamaan minder geworden en nu weg. De hele kelder is leeggehaald en alles gecontroleerd en niets rottends tegengekomen. Het moet dus echt uit de unit van de vloerverwarming zijn gekomen.

Maaike89 vindt dit leuk.
  14. Maaike89

Maaike89 Lid

27 dec 2018
    68
    15
    8
    Vrouw
    Fijn! Een echte opluchting dus. :thumup:

Bijzonder dat het zo kan stinken.

Deel Deze Pagina