Ik vond mijn bevalling behoorlijk zwaar! De nacht van ma 16januari op di 17 januari begonnen bij mij om 03.00 de weeen. In eerste instantie dacht ik dat ik gewoon heel nodig naar de wc moest.. Ja weet ik veel! Na een uur wachten maakte ik dan toch mijn vriend maar wakker... Heel voorzichtig... Joey..? Joey....? Volgens mij is het begonnen hoor... Hoor je mij wel??? JAHAA.. Ow... Hahahaha We hebben een hele tijd op de bank gezeten.. tv kijken (er was zoveel op midden in de nacht!! ) Om 06.30 me moeder wakker gebeld.. Die zou er bij zijn.. Om 07.30 de vk gebeld.. Die kwam om een uur of 8 half 9... Nou bleek dat ik dus nog maar 1/2 cm ontsluiting had!! Pff dah gaat lang duren... 12 kwam ze terug.. Geen verandering... Was moe het werd steeds zwaarder! Om 17.00 kwam ze weer langs toen had ik 4/5cm ontsluiting.. Ze ging mijn vliezen breken en als het om 21.30 niet verder was moest ik naar het ziekenhuis! Dat was dus wat ik eigenlijk niet wilde!! Om 21.00 kwam er een andere want de dienst zat erop van de vorige. Nog steeds 4/5cm ontsluiting!!!! Op naar het ziekenhuis dus.. Die rit was zwaar en pijnlijk! Waren om 22.30 in het ziekenhuis. In het ziekenhuis werden de weeen en de hartslag van me kleine in de gaten gehouden.. Om 23.30 kon ik het niet meer volhouden en kreeg ik een verdoving. Een spuit in mijn been. Ze kwamen om 01.30 kijken hoe ver ik was. 6cm... Schoot niet echt op dus.. Onderhand begon de verdoving een beetje uit te werken. Steeds meer pijn maar ook heel moe!! Om 03.30 kwamen ze weer 7/8 cm pfff... Ik kreeg nadat ze overlegd hadden nog een spuit omdat ik echt moe was en het niet meer kon volhouden. Om 05.30 kwamen ze weer en had ik eindelijk voledige ontsluiting!! Ik mocht gaan persen!! Maar waar waren mijn persweeen??? Ik moest het eerst op eigen kracht proberen maar dat lukte echt niet. Ik kreeg een infuus maar ze voerde de dosis zo snel op dat de hartslag van me kleine heel snel daalde! het infuus werd dus weer verlaagd. Na overleg kwam ze met de vacuumpomp aanzetten en moest hij gehaald worden! Meestal zetten ze dan een knip tijdens een wee maar omdat ik die dus nauwlijks had voelde ik dat dus!! Ze zetten de pomp op zijn hoofdje en begonnen te trekken. Maar hij bleef vast zitten. Hij hing er half uit zeg maar.. Zijn rechterschoudertje bleef achter mijn schaambeen haken. Mijn vriend moest gelijk op de alarmknop drukken en er werd ook nog een kinderarts bijgehaald. 2 mensen begonnen heel hard op mijn buik te duwen en de arts aan de pomp te trekken. Gelukkig kwam hij er dan toch nog uit. Hij werd gelijk meegenomen naar de kinderarts. Mijn vriend en mijn moeder mochten al snel gaan kijken en hij werd al weer direct door mijn vriend bij mij gebracht. Gelukkig was alles goed gekomen! Hij had/heeft er niets aan over gehouden! In totaal heeft mijn bevalling zo'n 28 uur geduurd vanaf de eerste wee.
Ja dat was behoorlijk zwaar hahahaha. Nu kan ik erom lachen maar toen vond ik het echt niet meer leuk hahaha. Maar hebben er dus beide niets aan overgehouden en daar gaat het toch om?!
pffff meid toch wat een bevalling 28 uur dat is nog al wat das wel wat anders dan bij mij ik was er binnen 2 uur vanaf,had in 1 uur tijd 10 cm ontsluiting. maar ja,van de 2de kan natuurlijk heel anders zijn. gelukkig is alles goed met jullie genieten maar!!!!!
Maar zo snel is ook niet alles. (wat ik zo hebgehoord) Heeft dat niet ontzettend pijn gedaan???!! Ja ik hoop idd dat de 2de iets sneller gaat. Zou wel fijn zijn hahahaha.
omdat het zo snel ging had ik geen tijd om de vk te bellen moesten racen naar het ziekenhuis. maar ik ben van mijn kindje begonnen mee te persen om 19.10 uur en om 19.43 uur was tony er al het ging allemaal wel erg snel ja niet erg veel pijn gehad alleen last gehad van het inknippen en de hechtingen omdat tony een grote baby was,hij woog maar liefst 4220 gram dat hoop ik dan weer wel dat de volgende niet zo zwaar wordt hihi
Jeetje dat is allemaal echt snel gegaan! Pff...! Hoop ook voor je dat de tweede niet zo zwaar word! Dyango was bij de geboorte 3835gr. ook heel groot! En dan moet je even nagaan dat ik maar 1,58 ben! Haha ze hadden hem ook veel kleiner geschat! Nou niet dus!