Even een vraagje... Ik heb sinds gisteren last van een bultje op mijn lip. Nu vannacht een beetje koorts gehad en voelde me niet zo lekker en vanochtend word ik wakker en ziet het er uit als een beginnende koortslip. Nu heb ik dit nog nooit gehad en weet het dus ook niet zeker. Hebben jullie hier ervaring mee en in hoeverre kan dit kwaad voor de baby? Ik ben nu al 38 weken. Moet je hiermee naar de verloskundige ? Ik hoor graag jullie mening
Zolang de baby in jou zit is een koortslip niet gevaarlijk. Maar het kan wel heel gevaarlijk zijn na de geboorte. Voor nu, afblijven en regelmatig je handen wassen, zo voorkom je verdere verspreiding. Meestal krijg je het namelijk op dezelfde plek terug, maar je kunt jezelf ook elders besmetten. Zeker bij je ogen opletten. Ik zou het zeker even melden bij de vk, je hoeft niet nu meteen te bellen, maar het is wel nuttig in je dossier.
Het is wel positief dat je het nu krijgt, want dan krijgt de baby ook antistoffen mee. Maar als je het na de bevalling krijgt moet je goed oppassen. Plakkertje, handen goed wassen, even niet kussen....
Let goed op idd want de eerste keer dat je het krijgt kan vaak heftig zijn! Ik kreeg het ook in m'n keel en op mijn vagina! Mijn mond zat ook aardig onder. Dokter zei toen dat je het de eerste keer heel heftig kan hebben en op verschillende plekken. Gelukkig is het nooit meer zo erg geweest maar als het eenmaal in je bloed zit kom je er niet meer vanaf helaas. Mijn vk zei dat als ik het tijdens de bevalling zou hebben ik de kleine geen kus zou kunnen gegeven want voor baby's kan het dodelijk zijn. Als ik last zou hebben op mijn vagina zou het allemaal afgeplakt moeten worden. Wil je niet bang maken ermee maar let aub heel goed op nu!! Was je handen en ga er echt niet aan zitten. Het is zo besmettelijke! Plak er anders van die speciale plakkers op!
Nee hoor je maakt mij niet bang. Vind het juist fijn om dit te horen zodat ik er goed rekening mee kan houden omdat ik wel eens eerder heb gelezen dat het echt heel gevaarlijk is voor pasgebore baby'tjes. Dankjewel voor je reactie!
Helemaal mee eens. Nu islam het geen probleem en opzichte juist goed. Als de baby er al is moet je heel goed oppassen. Misschien mondkapje opdoen