man belt 's nachts bij ons aan

Discussie in 'De lounge' gestart door heppiedepeppie, 6 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Op zich voel ik me wel veilig, en is ook wel sprake van wat sociale controle maar je merkt wel dat de buurt verslechtert.
    De flat waar vorig jr die explosie is geweest is weer volledig bewoond, ik geloof dat de woningbouw wel een beetje gelet heeft op het soort mensen dat ze geplaatst hebben.
    Maar die man die de explosie veroorzaakt had destijds, zag ik iedere dag. Wel een beetje een vreemde snuiter maar dit hadden we nooit verwacht. Dus vandaar dat ik nergens meer van sta te kijken!

2. Mama van Sepp

Mama van Sepp Fanatiek lid

5 feb 2010
    3.399
    0
    0
    Ah ok! Jeetje tja wat moet je er dan mee hè. Het is in ieder geval al super vervelend da je uit je slaap gehouden wordt.

Misschien inderdaad toch maar eens vragen uit je raam wat hij nu wil.

3. cc93

cc93 Bekend lid

10 okt 2010
    996
    2
    18
    Kan ik me voorstellen, had zoiets ook nooit daar verwacht. Waar ik nu woon kan ik het me enigzins voorstellen maar daar niet. Zo zie je maar overal lopen rare mensen rond. Moet er maar niet teveel bij nadenken brrr

4. rianne19

rianne19 Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.366
    0
    36
    Purchaser
    Zuid-Holland
    Gatsie wat eng.
    Hopelijk kun je zijn kenteken zien!

Ik zou zeker een knuppel onder mijn bed leggen!

5. Marjolente

Marjolente Bekend lid

13 jul 2011
    969
    0
    0
    Secretaresse
    Leiden
    Misschien rare vraag, maar heb je wel gemeld hoelaat hij gemiddeld ongeveer voor de deur staat? Dan kunnen ze rond die tijd misschien een extra rondje doen in de straat namelijk...

Als hij dan voor de deur staat, dan kunnen ze sneller ter plaatse zijn...

Kun je met die babyfoon niet naar het nummerbord kijken? dan hoef je niet zozeer iets op te nemen, maar dan kun je wellicht het nummerbord zien zonder die man in de ogen te moeten kijken....

Verder zou ik zeggen enorm veel succes en hopelijk blijft hij weg.

6. rianne19

rianne19 Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.366
    0
    36
    Purchaser
    Zuid-Holland
    En, is hij nog geweest vannacht?

7. Jute

Jute Fanatiek lid

20 jul 2011
    2.011
    204
    63
    Vrouw
    Ik pik dit er even uit.
    Je weet dat als je goede beelden van hem hebt je hier niets mee kunt doen? Wanneer jij de camera op de straat richt, gaat de wet op de privacy in. Flauw maar het is helaas wel zo.

8. Snowy09

Snowy09 Actief lid

13 aug 2011
    466
    0
    0
    Onder Rotterdam
    Ik zou ook de politie inlichten

9. flowerpower50

flowerpower50 Niet meer actief

Hoe is het vannacht gegaan?

10. catharin

catharin Fanatiek lid

5 jan 2010
    1.072
    2
    38
    NULL
    NULL
    En is het manneke nog langs geweest vannacht??
    Echt vreemd hoor dat hij precies bij jullie huis, en dan ook nog rond hetzelfde tijd stip aanbelt.
    Zie je in jullie woonplaats nooit een oude man op zo`n soort brommertje rijden?

11. bijtjuh16

bijtjuh16 Niet meer actief

jeetje wat een ellende zeg! ik zou de politie eens bellen om te vragen of je zo'n camera mag ophangen. Dan ben jij in ieder geval niet diegene die er straks voor op moet draaien

12. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

Als je aangifte doet van stalking heeft de politie zelf de mogelijkheid om een camera neer te hangen. Als je hem er zelf neerhangt en die gezellige man ziet deze en besluit aangifte te doen i.v.m. de wet van privacy dan hebben jullie een probleem. Dat is het fijne aan onze wetgeving, de omgekeerde wereld!

Als de mogelijkheid er nog niet is van aangifte doen is het misschien verstandiger om hem te laten weten dat je er niet van gediend bent en dat je contact hebt gehad met de politie, door het raam boven of zo.

Wel erg vervelend dat hij zo bezig blijft, snapt toch niet wat sommige mensen bezielt om andere zo lastig te vallen!!

13. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.500
    13.977
    113
    Vrouw
    Bij ons in het dorp (overigens ook met een flatexplosie, dus weet niet of je de zelfde bedoeld) was ook een autokrasser. Die man heeft iets van 3 jaar lang auto's bekrast in een wijk. Op een gegeven moment heeft een buurtbewoner een camera opgehangen en toen hij 'beet' had de beelden op youtube gezet. De politie was er niet echt blij mee omdat het niet officieel verkregen beelden zijn. Maar ondertussen had het halve dorp deze man al herkent en is hij maar uitzich zelf naar de politie gestapt om zich aan te geven.
    Houd er dus rekening mee dat de politie de beelden officieel niet mag gebruiken, maar dat ze je wel kunnen helpen.
    Hopelijk heb je snel het kenteken te pakken en kunnen ze die engert oppakken!

14. Ukkie2

Ukkie2 Niet meer actief

Volgens mij klopt dat niet, want te eerste je richt het in de straat. Openbaar gelegenheid. En daarnaast ken ik iemand die stiekem op straat een foto heeft gemaakt van een kerel die wapens op zak had. De politie heeft naar aanleiding van die foto die kerel opgepakt. Verder geen gezeur van politie over privacy ofzo.

15. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Wat betreft de camara.

Je mag je eigen voordeur filmen, en je eigen tuin verder niet.
    Je moet ook een sticker of iets ophangen zo dat mensen weten dat ze gefilmd worden.
    Hoe het zit om de beelden te gebruiken in evt een rechtszaak weet ik niet, was bij ons niet van toepassing.

Wij hadden veel gezeur met onze oude buren (auto's bekrassen, mijn honden opstoken) en alleen de camara ophangen hielp al, hij nam niet eens op.
    We hadden de camara bij onze overburen aan dakkapel hangen.

Inmiddels zijn wij verhuisd!

Waarom trek je zelf niet het raam open en vraag je wat er is? Misschien heb je het al gezegt, sorry dan heb ik er over heen gelezen.

Succes

16. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Dat is het vreemde je mag wel met je mobiel ofzo filmen en foto's maken maar een camara ophangen in het openbaar mag niet.

17. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Maakt toch niet uit? Als je zijn gezicht hebt, kun je tegen de politie zeggen dat je hem hebt gezien en een compositietekening laten maken.
    Als je zijn kenteken hebt op camera, dan kun je zeggen dat je die zelf hebt gezien.

18. Ukkie2

Ukkie2 Niet meer actief

Hnmm idd erg raar. Die criminelen hebben het meeste recht hier in Nederland. Naja, wat al gezegd is, dan maar een compositietekening maken naar aanleiding van die foto! Is wel een goeie!

19. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Je mag wel degelijk je eigen voordeur en tuin van camerabewaking voorzien, mits je dit kenbaar maakt (dus even een stickertje op de ruit).

Indien je opnames hebt van de openbare weg (dus stel een gedeelte van het beeld is de stoep voor jullie huis) wordt er door een rechter een afweging gemaakt tussen wiens belang in dit specifieke geval zwaarder weegt. Weegt het schenden van de privacy op tegen het belang wat hiermee gewaarborgd wordt? (Dus bijvoorbeeld het beschermen van je eigendommen enz)

Wanneer bijv. een inbreker een woning binnen treedt (dus wederrechtelijk) acht ik de kans heel klein dat hij een beroep kan doen op eerbiediging van zijn persoonlijke levenssfeer (inbreuk op privacy) en er zijn voldoende uitspraken waarbij het wederrechtelijk verkregen bewijs (dus bijv. cameraopnamen zonder dat dit aangegeven stond) toch werd toegestaan.

In het geval van TS ligt het wel moeilijker, want in feite doet deze man natuurlijk weinig verkeerd. Hij mag in beginsel gewoon aanbellen en handelt daarmee zelf niet wederrechtelijk. Maar het kan wel degelijk als "ongewenst" gedrag worden gezien.

Ik zou adviseren om aan te geven dat er opnamen worden gemaakt en de camera op jullie voordeur/tuin te richten.

20. mamav4

mamav4 Niet meer actief

Ik woon naast een BN'er en die heeft toch echt videocamera's ophangen aan zijn tuinmuur. Niet eens gericht op een deur oid in die muur maar gewoon op de stoep en rijweg.
    Hiervoor hebben wij contact opgenomen met de plaatselijke politie, maar die geeft aan dat dat gewoon mag. En het zijn echt geen gamma-camera's oid, heel professioneel!

Deel Deze Pagina