Misschien raar, maar ik zou juist wel opendoen (deur wel op de ketting natuurlijk) en vragen wat er nu precies aan de hand is. Voor hetzelfde geld denkt hij dat er iemand anders woont en vindt hij het raar dat er nooit iemand open doet.
Of je leest alles voor je reageert. Ik zou nog eens contact opnemen met de politie en zoals iemand al zei vragen of ze niet wat meer willen surveilleren rond de tijd dat die gast aanbelt. Wij hebben hier een hele tijd een stel kinderen (tieners) gehad die voorbij reden met een hoop herrie al spiegel aftrappend. We hebben toen ook een aantal keer met de politie overlegd want dat was ALTIJD in rond de zelfde tijd in een tijdsbestek van 30 minuten. Ze wilden niet dat half uurtje bij ons in de tuin staan (dan stonden ze beschut achter een struik tot de heren spiegeltrappers weer voorbij kwamen. Maar vaker langs rijden wilden ze dan wel. Uiteindelijk stond mijn man er rond die tijd met een stuk hout (2 meter lang en voor de duvel niet bang...ik kneep hem wel!) en is hij het licht ingestapt zodra die gastjes dichterbij kwamen. Het lallen hield onmiddellijk op en ze kregen ineens ENORME haast Hij was niet van plan iets te doen hoor. Dit was alleen even een duidelijk signaal naar die jochies dat het nu onderhand wel eens klaar was. Spiegels kosten nml nogal wat...vooral elektrische zoals die van ons toen. En als je je dan bedenkt dat onze straat net iets langer is als een kilometer... Dit had mijn man ook aan de politie laten weten trouwens dat als zij er niets aan zouden gaan doen hij iets ging doen. Politie zei dat hij dat kon doen maar er dan wel voor moest zorgen dat ZIJ het niet zagen !! En volgens mij is er met camera bewaking een verschil tussen filmen en het opnemen van die beelden. Ik had in mijn koophuis met mijn ex ook camera bewaking. Maar we namen de beelden niet op. En dat mocht gewoon. Maar goed daar heb je op dit moment weinig aan natuurlijk! Succes in het vangen van die gek.
Maar als jij bij iemand aanbelt omdat je denk dat er een bekende van je woont, doe je dat toch niet midden in de nacht Mbt filmen/ beelden bekijken, we hebben een soort oprit van een meter of 3 naar onze voordeur. Als we daar een camera op plaatsen, hoeven we de beelden niet te gebruiken richting politie maar kunnen we wel gebruiken om te zeggen hoe hij eruit ziet. De babyfoon van de buren kan sowieso niet opnemen maar wij kunnen wel beelden bekijken... We moeten de politie ook direct bellen als hij er weer staat. Ook al zijn ze dan niet op tijd, zij kunnen dan wel een melding maken van het tijdstip waarop hij er stond. gebeurt dit vaker binnen een bepaald tijdsbestek dan kunnen ze wel komen posten. Vannacht schrok ik ineens wakker bij mijn ouders, ik zat stijf rechtop in bed met mn hart in mn keel....ik hoorde een deurbel (dacht ik)...alleen besefte ik me toen dat ik bij mijn ouders was en niet thuis