Straks bel ik uiteraard meteen de tandarts....maar hoop zo dat het toch niet weer een ontsteking is. Ik heb al jaren een slecht gebit. Gedeeltelijk kwam dit ook omdat ik een aantal jaren (door angst) niet bij de ta was geweest. Uiteindelijk ben ik een paar jaar geleden weer braaf na de ta gegaan,en is alles langzaam opgeknapt. Maar vorig jaar begon de ellende weer. Begin het jaar viel voor de zoveelste keer mijn kroon eruit. Bij controle bij de ta had hij geen goed nieuws,mijn wortel (waar de kroon aan vast zat) was weg aan het rotten. De wortel moest eruit gehaald worden en er moest dan een (ets) brug of implantaat voor in de plaats komen. Wegens financieen heb ik toen voor de goedkoopste optie (ets-brug) gekozen. In mei is deze geplaatst. In de zomer kreeg ik op een woensdag last van verdikte tandvlees rond mijn brug. Ik dacht dat het toen om een tandvlees ontsteking ging en wachte. Tot ik vrijdag's pijn begon te krijgen en mijn voortand ook klachten begon te vertonen. Zaterdag's uiteindelijk toch na de weekend ta gegaan,en wat bleek volgens haar had ik twee ontstekingen. Bij mijn voortand en bij de ets-brug. Uiteindelijk antibiotica etc gehad en een aantal dagen terug bij mijn eigen ta. Alleen hij maakte alleen een foto van mijn voortand (ik had nog gevraagd hoe het met mijn kies zat,maar hij zei dat daar geen ontsteking zat) En bij die voortand was dan uiteindelijk een wortelkanaal behandeling gedaan. Tot de dag van vandaag nergens geen last meer van gehad. Tot vanochtend,hoewel ik (nog) geen pijn heb....voel ik dat mijn tandvlees rondom mijn brug weer dik word. Ben zo bang dat hij het vorig jaar fout had en dat er toen toch een onsteking zat,en dat die nu weer begin op te spelen. sorry jullie kunnen hier ook niks mee,maar moest het even kwijt.
He bah, dat is heel erg vervelend Helaas moet je toch eventjes doorbijten en naar de tandarts gaan, niet te lang mee wachten want dan verergerd het alleen maar. Sterkte en beterschap!
oh naar en herkenbaar hier altijd gedoe met tanden en kiezen.. Herken dat er zo klaar mee zijn ! Sterkte
Ja hoor ook dat weer. Net mijn ta gebeld,en hij is er (net als de vorige keer) niet. De assistent adviseerde mij om dan iig de weekend ta te bellen. Maar die zit vandaag in een dorp 45 fietsend hier vandaan. En ik kan pas vanmiddag rond half 4 over de auto beschikken. Ga zo toch maar even bellen en hopen dat ik rond 4 uur mag komen.
En ja hoor over toevallig gesproken. Bel net het nummer word ik doorverbonden,gaat het om de zelfde tandartspraktijk waar ik vorig jaar zomer ook in het weekend was geweest. Het enige balen is dat er niet word opgenomen (straks nog maar eens proberen)
Weet precies hoe je je voelt. Hier ook een verschrikkelijk slecht gebit helaas..Ben de afgelopen weken al meerdere keren geweest en moet volgende week weer.. Mijn ontsteking deed gelukkig geen pijn maar ik had heel veel andere klachten waarvan ik niet 100% zeker ben dat ze daarvan kwamen. Ik heb een apexresectie gehad omdat de ontsteking in een kies zat waar ik al een wortelkanaalbehandeling had gehad. Ik zou vragen of je eventueel een kuurtje kan krijgen om tijdelijk door te komen. Zelf aan de pijnstilling gaan iedere 4/6 uur en goed spoelen. Met een kuurtje is het misschien nog te doen om het over het weekend te tillen. Anders spoedje aan het einde van de dag? Bij ons houden ze die plekjes altijd vrij voor dit soort gevallen. Veel sterkte
Tja dat is nu ook het lastige,ik heb nu (nog ) geen pijn. Maar dat had ik de vorige keer de eerste twee dagen ook niet en toen ging het ineens heel snel. Ik weet ook niet zeker of het nu een ontsteking is. Bij de vorige keer zei de weekend ta namelijk van wel maar mijn eigen ta van niet. Dus daar is nooit geen behandeling geweest.
Ik heb diverse wortelkanaal behandeling gehad, maar brug en implantaten ik doe er niet meer aan mee! Weer ontsteking na wortelkanaal is trekken. Hou ik te weinig tanden over (gelukkig alles achterin....) dan gaat alles eruit!