Wat zijn jullie allemaal hard voor ts, wie weet wat ze in haar leven meegemaakt heeft waarom ze misschien zo heftig reageert, ik Lees tussen de regels door dat ts een beetje onzeker persoon is. Wie zijn wij om haar een aansteller te noemen. Ik Lees dat sommigen hier het bijna een ware misdaad vinden als je in je partners telefoon kijkt Onze telefoons hebben geen ingestelde code en mijn man mag ten allertijde in mijn Telefoon kijken als hij daar behoefte aan zou hebben en ik in die van hem. Lekker belangrijk..we hebben niets te verbergen ofzo. Dat ts ging kijken was blijkbaar omdat ze een bepaald voorgevoel had. Dat ze zo heftig reageerd Tja..ik kan het me eigenlijk heel goed voorstellen. Ik heb 100 jaar geleden een relatie gehad waarin ik geestelijk en lichamelijk mishandeld ben. Er was niets meer van mij over. Mijn man heeft engelen geduld met mij gehad ik vertrouwde helemaal niemand meer ik was echt beschadigd, ik kon om niets de grootste ruzie gaan uitlokken. Als ik er op terugkijk schaam ik me echt voor mijn wantrouwen, dat mijn man mij altijd is blijven steunen hoe onredelijk ik ook was, daar ben ik hem dankbaar voor. , en ik ben er gelukkig heel sterk uitgekomen. Maar om ts nu helemaal de grond in te gaan trappen, aanstelster en ik snap dat je man liegt etc.. waar slaat dat nu op.. Hoe vaak wordt hier niet een topic geopend over een man die vreemdgaat? Dan roepen jullie toch ook niet, gaf je je man wel genoeg s@x? Ben je nog wel aantrekkelijk voor hem. Mischien is het gewoon je eigen schuld dat hij een ander heeft.. De man van ts gaf aan niet te roken en er een hekel aan te hebben en het dan stiekum toch doen.. lekker volwassen. Ts..ik zou even een gesprekje met je man aangaan, duidelijk maken wat je nu zo gekwetst heeft (het liegen) en hem vragen waarom hij hierover heeft gelogen. Heeft hij misschien toch de behoefte om te roken? Maar durft hij niet eerlijk er over te zijn?ik denk dat je hormonen misschien ook een klein beetje meespelen waardoor je extra heftig reageerd, maar liegen Tja ik zou er ook niet tegen kunnen.. Misschien is het iets eenmaligs dat hij een sigaret genomen heeft en wilde hij jou er niet mee belasten omdat hij het zelf misschien ook wel jammer vindt dat hij het gedaan heeft? Geen idee.. maak het vanavond gezellig als hij thuiskomt en ga een gesprek aan en probeer niet boos te worden. Succes ts! Probeer het op te lossen samen
even om iets recht te zetten.... Hier had ik ook nooit een code, tot mijn zoontje ouder werd en ging begrijpen hoe hij mijn telefoon moest ontgrendelen Vandaar nu wel een code
OMG!!!Je bedrogen voelen omdat partner stiekem rookt? Ik snap sowieso niet waarom jij stiekem in zijn mobiel gluurt. Het is helemaal niet zo normaal om dat te doen. Ik snap dat je roken vies vindt ( vind ik ook ) maar het beste kun je het er op een normale manier met hem over hebben. Ik vind dat je zwaar overdrijft!!!! Roken is niet gelijk aan vreemdgaan en vind het raar dat je dat voorbeeld aandraagt.
Ik vind dat er eg hard gereageerd wordt op TS. Ze is zwanger en daarnaast is het nogal wat... Ze komt erachter dat manlief rookt, ik zou (in zwangere toestand,ben misschien nu ook wel) woest zijn. Punt is dat je wel het gesprek aan zult moeten gaan, je woede is nu duidelijk, nu is het tijd om vooruit te kijken. Ik vind het forum af en toe zo zwart-wit. Als er hier iemand een ander berichtje leest op de telefoon van haar partner, vindt iedereen dat ze hem gelijk het huis uit moet trappen en nu krijgt TS er zo van langs...terwijl het beide over vertrouwen gaat.
Kijk dat je nu zo boos wordt omdat je man zijn sokken niet in de wasmand gooit kan ik me dan weer wel voorstellen
Meid, wat vervelend dat je zo'n probleem hebt met iemand vertrouwen en dat deze situatie je zo enorm overstuur maakt, Weet je van jezelf waarom je zo antirook bent? Heb je daar iets naars in meegemaakt? Of is het gewoon een principe van je? Dat vroeg ik me af eigenlijk, Ik zou je als tip willen meegeven om hulp te zoeken om je wantrouwen in andere mensen eens te onderzoeken,misschien weet je zelf wel waar het vandaan komt, maar kan een hulpverlener je helpen om wat minder snel groot wantrouwen te ontwikkelen, want dit lijkt me voor je man ook wel moeilijk om mee om te gaan,en je krijgt straks een kindje,en dan komen er ook momenten dat je andere mensen wel enigszins moet gaan vertrouwen want je kunt nu eenmaal niet 24/7 je kindje in de gaten houden of in een glazen kastje zetten, Ik hoop echt dat je met je man in gesprek kunt gaan als je emoties iets afgezakt zijn,en dat jullie er samen uit kunnen komen,ik zou het zo zonde vinden als jullie relatie verder zo goed en vol vertrouwen is deze ene situatie er voor zou zorgen dat jullie niet meer samen verder kunnen! Heel veel sterkte meis, houd je taai, Liefs van taart.
+1, he he eindelijk een reactie waar we wat mee kunnen. Ik denk ook dat er meer speelt in het leven van TS en hetgeen wat ze meegemaakt heeft. Ik sluit me verder aan bij deze reactie. Veel sterkte ts.
Wel lekker makkelijk voor TS dat het op hormonen wordt afgeschoven natuurlijk, maar dit moet toch ook echt in je karakter zitten hoor. En zoals blijkt uit TS haar posts, ligt het ook voor een deel in haar verleden, maar daar kan haar man niets aan doen en hij hoeft daar ook niet voor te boeten vind ik.
Helemaal mee eens, ik zou het ook fijn vinden als je iemand feedback wilt geven dat dat dan wel op een respectvolle manier gedaan kan worden, Het is zo makkelijk om te oordelen en om iemand naar beneden te halen..
hahaha :d of zijn voeten niet even wast voordat je gaat eten en hij zijn werkschoenen uitdoet nee maar TS ga eens goed met hem praten en probeer er desnoods met iemand van buiten af aan jullie probleem te werken. voor je eigen gemoedsrust, ik begrijp dat eerlijkheid op nummer 1 moet staan, maar aan de andere kant, je moet ook dingen kunnen relativeren. en kan me idd ook goed voorstellen dat hij dat niet gelijk bam verteld....
Nou....nav haar reacties is ze waarschijnlijk aan het bijkomen van de ramp die haar overkomen is......
Ik zou denk ik ook graag een sigaretje roken om te ontstressen als ik in zijn schoenen stond... Niet om het een of ander maar ik denk niet dat jouw reactie helpt om hem van het roken af te krijgen en ik snap dat hij ervoor 'gekozen' heeft om stiekem te gaan roken. Het is een verschrikkelijk moeilijke verslaving. Ik denk dat je er beter voor kan kiezen om hem in deze te steunen zodat hij het probleem kan oplossen.
Met zo'n overdreven reactie (sorry maar kan het niet anders noemen) zou ik ook niet durven zeggen dat ik af en toe rook.. Maar goed, ik kan niet in jou als mens kruipen en als jouw vertrouwen is gebroken dan zou ik stoppen met de relatie
Ik denk dat TS haar openingspost vanochtend in alle woede heeft geschreven. De eerste paniek zou dan al over moeten zijn, want ze heeft intussentijd ook geslapen. En de reacties zijn vooral gerelateerd op die paniek en woede. Ik las haar bericht vanochtend 2sec nadat ie geplaatst was, en mijn eerste reactie was ook ' jee, wat een dramaqueen, hormonen of geen hormonen' Ik zag haar al bij Jerry Springer zitten :- ) De reacties waren denk ik heel anders geweest als TS zonder zoveel drama haar pijn had beschreven. En ook misschien even in de spiegel had gekeken, zij vertrouwt haar man namelijk niet. Hij haar ook niet..
Ik wil hier graag even op reageren, ik vind dit een erg respectloze opmerking, ik vind het echt naar om te lezen dat je op deze manier reageert op iemand die het heel moeilijk heeft en hier haar verhaal komt doen, Vooral het stukje 'sorry ts maar je maakt mijn dag helemaal goed' vind ik echt heel pijnlijk om te lezen, Ik bedoel dit bericht niet om je af te branden, maar ik wil je wel aanspreken, we zijn allemaal volwassen mensen hier, en laten we dan ook zo met elkaar omgaan. Groetjes taart.
Omg... ik ben ook tegen roken en zou zwaar teleurgesteld zijn als mijn vriend zou roken (hij is gelukkig ook fel tegenstander) maar om nou zo te reageren door hem meteen uit bed te schoppen en de hele nacht buiten te sluiten... :S Ben je nu zo pissig over het feit dat hij rookt, dat hij het verzweeg of beiden? Ik vind het erg triest voor je man dat hij het als een schooljochie moest verzwijgen.... en je relatie is ten einde als hij begint met roken? :S jeetje ik vraag me af of jij met je ja-woord daar goed over nagedacht hebt, want dan is je relatie wel erg weinig waard. Ik snap heel goed dat je roken ontzettend smerig vindt en ik zou ook wel even een fikse woordenwisseling hebben over het feit dat het stiekem is gebeurd, maar jeetje.. als heel de familie het stiekem doet dan zal er wel een flink taboe op rusten bij jullie....
Meid.... Blijkbaar is roken voor jou een hele belangrijke no-go. Dat kan en mag je best zo vinden, maar wat heb je nou aan al die negativiteit?? Je relatie met je man wordt er niet beter van, je wordt er zelf niet beter van door al die stress, plus stress is niet goed voor je kindje! Adem dus diep in en uit en bedenk je, er zijn ergere dingen dan een man die rookt! Dat hij gelogen heeft is niet netjes, maar ook wel enigszins te begrijpen als jij er zo'n punt van maakt.