man "betrapt" stiekem roken.. ben kapot

Discussie in 'De lounge' gestart door Sabrinakenneth, 19 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. augustus

augustus Niet meer actief

:$ Mijn god raar zeg dat hij het stiekem doet.. Wat een reactie

2. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik heb slechts een paar reacties gelezen. Hoewel ik het verhaal van TS wel van de categorie drama queen mét hormonen vind, vind ik dat een hoop reacties wel erg van het 'roken moet kunnen, wat een drama om roken' vind. En kan ik mij dus niet in vinden. In mijn ogen mag TS best boos en verdrietig zijn.

Ik vind roken zeer smerig. Ik vind het er ook kansloos uitzien als iemand rookt en ik eis niet zo veel van mijn vent. Maar dus wel dat hij niet rookt. Voorheen hadden we de afspraak: alleen op festivals. Gelukkig ziet hij nu zelf ook in hoe kansloos roken is en doet hij dat absoluut niet meer. Maar jaren terug heb ik ook eens een pakje sigaretten gevonden in onze auto. Mijn reactie naar hem was ook niet zoetsappig.

Als mijn man zou gaan roken zou dat voor mij de eerste breuken in onze relatie geven... Ik wil niet iemand die zulke keuzes maakt..

3. Leontine1978

Leontine1978 Niet meer actief

Fijne karaktertrek om met weggaan te dreigen om af en toe een peuk, het is niet zo dat de beste man een spuit bruin in z'n aderen zet!
    En dan dat gesnuffel in z'n telefoon en het nog goedpraten ook, omdat je hem op een leugen heb betrapt. Mens! Doe normaal!
    Als jou man zijnde, had ik je vriendelijk verzocht om een paar dagen ergens anders te gaan vertoeven. Ga daar maar mooi de paniekmiep uithangen! Tabee✌️

4. dnise

dnise Fanatiek lid

16 feb 2010
    1.819
    0
    0
    regio rotterdam
    Wauw drama Queen factor ligt erg hoog zeg

5. prisje22

prisje22 Fanatiek lid

4 mei 2012
    1.137
    21
    38
    .
    nou heb liever dat mijn partner dan rookt dan drugs hoor...
    =.=' alsof het de einde van de wereld betekend.. =.=' en om daar nou ruzie over te zoeken zou mooi wezen als mijn vriend zou zeggen dat ik iets niet mag dan is het dikke pech voor hem en dat zou hij ook vinden.. als hij er geen last van heeft of ik dan is het ieder zijn eigen keus

6. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Ik was er spontaan van gaan roken als mijn partner zo zou zijn...
    Kom op hoor, we hebben het hier over een volwassen man, niet over je minderjarige kind...
    Ik snap heus wel dat het niet leuk is dat hij erover liegt, maar ik denk dat je moet gaan nadenken waarom hij erover liegt, hij wist waarschijnlijk maar al te goed wat de consequenties zouden zijn...
    En dat je dus reageert alsof je zijn moeder bent.

Overigens vind ik je man ook een doetje dat hij braaf beneden is gaan slapen, had ik serieus geweigerd!
    Te zot voor woorden... niemand gaat me vertellen waar ik slaap...
    En no way dat ik akkoord ga met een partner die in mijn telefoon snuffelt, ik heb niets te verbergen maar ik vind dat echt not done om stiekem te gaan doen...

Maargoed, nu staan jullie wel gelijk, allebei wat stiekems gedaan.
    Kusje geven en klaar.

7. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Dit. Met uitzondering van het stukje over festivals. Ik vind roken een no-go, dikke afknapper etc. Mijn nu man had dus ook nooit mijn man geworden als hij had gerookt en had blijven roken. Zou hij er nu mee gaan beginnen (wetende hoe ik daar over denk) dan zou ik zeer teleurgesteld en ja ook boos zijn.

8. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Sjonge jonge jonge zeg, wat een hoop woorden om stiekem roken ;)
    Ik zat vroeger ook in huis met twee hevig paffende ouders en ik ben er ook heel vies van, net als jij. Maar het gaat een beetje ver om je partner te verbieden en hem van bedrog te beschuldigen. Wat hij doet mag hij weten. Hij mag wel rekening met je houden. Mijn man rookt ook en heeft respect voor mijn aversie ertegen.

9. Deliana

Deliana Niet meer actief

Zou je serieus niet met hem gertrouwd zijn om het feit dat hij af en toe een sigaretje rookt?

Verder is het natuurlijk niet leuk dat je man erover liegt, maar waarschijnlijk was hij bang voor je reactie, en dat kan ik op basis van wat ik lees eerlijk gezegd wel begrijpen.

Praat er gewoon samen over.... Als hij af en toe tussendoor op zijn werk een sigaretje wil roken om te ontstressen, is dat dan echt zo erg? Mijn man doet ook wel eens dingen waarvan ik denk "moet dat nou?". Dan praten we er over en komen we soms tot de conclusie dat we het eens zijn, dat we het oneens zijn. Ik ga hem zeker geen dingen verbieden, is ook een vertrouwenskwestie denk ik....

10. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Wat zul jij een zwaar leven hebben als je hierom al 'kapot bent' en eventueel wilt scheidden. Ik begrijp wel waarom je man stiekem rookt. Wat een belachelijke reactie zeg!

11. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Dat moet ze toch zelf weten? Als mijn man nog steeds dingen deed uit zijn verleden had ik inderdaad niet met hem getrouwd! Dat is namelijk mijn keuze. Deed hij het wel is dat zijn keuze..

Ipv alles accepteren wat man/vrouw wilt heb je zelf ook een keuze om het niet te accepteren..

12. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik snap je vreselijke ophef eerlijk gezegd niet.mik begrijp dat je dit niet waardeert, maar om zo te reageren.. Sjemig

13. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ps, ik kijk nooit in zijn telefoon of wat dan ook.

14. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Heb een paar jaar terug hetzelfde meegemaakt. Alleen wij waren bezig met zwanger worden en aangezien ik er echt alles voor deed om gezond te leven baalde ik daar nog extra om.

Het ergste vond ik het stiekeme gedrag, we waren 10 jaar samen, waarom in vredesnaam hierover liegen? Nu rook ik zelf niet, maar ben verder geen anti-roker. Zolang hij het buiten doet en daarna een kauwgompje pakt vind ik het best. Alleen dan net toen we zwanger wilden worden..

We hebben er veel over gepraat. Het voelde voor hem als falen. Zijn ouders roken en hij had zelf altijd gezegd er niet mee te beginnen.. En nu kon hij er niet mee ophouden! Hij schaamde zich er echt voor.
    Twee dagen later bleek ik zwanger, maar dat ter zijde :)

Hij rookt nu 's avonds een of twee sigaretten, al is hij nu al een week (verplicht) gestopt aangezien hij niet kon rijden door een knieblessure en ik weigerde om sigaretten te kopen haha..

Praat er over, ik begrijp je frustratie echt, dat was ook mijn eerste gevoel. Maar het is zo te lezen verder een geweldige vent die gewoon ook zijn foutjes heeft.

15. adi

adi Niet meer actief

Wat een mooie reactie!!!
    Ik hoop dat ts dit nog leest en jouw advies ter harte neemt.

16. Pechvogol

Pechvogol Fanatiek lid

19 jun 2014
    1.361
    678
    113
    Wat een verhaal!!;) Ik denk dat mijn man MIJ zou verlaten als ik zo reageerde haha! Tis dat je zwanger bent, anders zou ik zeggen: steek er 1 op en ontspan ff!

Groetjes, een niet rookster die door haar ex flink belazerd is en nog steeds niet in haar vriend zn telefoon kijkt

17. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Ik heb alle pagina's niet gelezen, en stop ook maar met lezen...

Eerlijk? Ik zou ook liegen als ik zo vreselijk aangevallen werd.
    En waarom? Is hij minder omdat hij soms rookt?
    Is hij niet meer de man waar je van hield of houdt omdat hij rookt?
    Tlijk het stinkt, maar hey zo erg was dat je niet opgevallen.

Dat jouw ex al jouw vertrouwen gebroken heeft prima, maar dit is niet jouw ex, dit is jouw man en toekomstig vader van jullie kind(eren) dus hey jammer, maar hij heeft niet gelogen omdat er met jou te praten is.

Liegen is niet netjes, maar als een man zich gedwongen voelt te liegen om zoiets simpels als een afentoe sigaret dan moet je ook eens naar jezelf kijken.
    Heb je gevraagd waarom hij soms een peuk wil? Misschien zit hij ook in een spannend moment in zijn leven. Heb je hem ook maar 1 kans gegeven? Nope!
    Zo gek is het niet dat hij er over gelogen heeft, en dat zeg ik terwijl ik liegen absoluut niet goedkeur.

18. Onyx

Onyx Bekend lid

10 sep 2014
    550
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik snap het ergens wel hoor!

Hij liegt gewoon om zoiets stoms, en dat is nog erger dan het roken zelf. Vind dat iedereen hier wel heel hysterisch reageerd op de TS.

19. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Dat de reactie van ts overdreven is kan, ik had ook niet zo heftig gereageerd. maar ik vind een aantal reacties van meiden hier ook kansloos. Reacties als: ik zou er juist 1 op gaan steken of dat ze er zelf 1 op moet steken gaan toch nergens over? Dat vind ik pas kinderachtig.

Blijkbaar is roken voor veel meiden prima als je maar niet zwanger bent. Ik heb jaren gerookt en mijn man ook en ik hoop echt nooit meer te beginnen en dat geld ook voor mijn man. Als hij dat dan nu opeens wel zou doen en vooral stiekem zou ik ook echt niet fijn vinden.

En ik snap de reacties ook niet helemaal die van: alsof je hem met drugs betrapt hebt, dan is een boze reactie wel terecht? Roken is toch net zo goed een erg slechte gewoonte?

De reactie van ts was erg heftig, maar zo te lezen komt dat ook ergens anders vandaan. Vertrouwen. Als je moeite hebt met vertrouwen door een vorige relatie is het moeilijk dat weer te winnen, als je nieuwe partner dan ook nog eens wat stiekem doet, (terwijl je hem er zelfs nog naar gevraagd hebt en hij heeft ontkent) en je komt daarachter is je vertrouwen beschaamd. Ik denk dat ts dat vooral erg vind (of ik zit ernaast dan moet ts dat zeggen).

20. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.565
    3.068
    113
    Denk niet dat ts nog reageert

Deel Deze Pagina