man "betrapt" stiekem roken.. ben kapot

Discussie in 'De lounge' gestart door Sabrinakenneth, 19 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Echt een belachelijke reactie van je. Sorry hoor. Je doet net of hij zwaar aan de drugs zit. Wat een overtrokken reactie. Het was inderdaad beter geweest als hij eerlijk was geweest maar als ik zo'n reactie zou krijgen zou ik ook mijn mond houden. En dan "er kapot van zijn"? Zeker nog nooit iets echt ergs meegemaakt?

En jij denkt dat elke vrouw in haar mans telefoon neust? Echt niet. No way! Wat een vreemde hersenkronkels.

2. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    mee eens. en ja ik kijk wel eens in zijn telefoon, hij die van mij.
    maar dat is meer om gewoon te laten zien wat voor gare gesprekken hij nu weer heeft gevoerd met weet ik t wie. hij zit er dan ook gewoon naast. maar dat is meer op de: kijk eens haha manier.
    dat is toch wel ietsjes anders....
    en ja, ik heb laatst ook in zijn jas gekeken, omdat die zo naar verse shag rook. maar heb het later ook gewoon gezegd dat het wel verdacht erg er weer naar rook en of ie het weer deed, maar hij zei van niet.
    en anders zou ik wel erg teleurgesteld zijn, maar de wereld zal niet vergaan... als ie het maar niet naast me doet ;)

3. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Dat vertrouwen moeilijk is gezien je verleden, snap ik helemaal.
    Maar als je om zoiets al zo overdreven reageert zou ik je adviseren om in therapie te gaan en op die manier je verleden proberen een plekje te geven, want blijkbaar heb je dat nog niet.

4. lemontree

lemontree Niet meer actief

Ik vind je reactie echt bizar! Ik zou me vreselijk gekleineerd voelen als mijn man zo op mij zou reageren in zo'n geval.

5. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Inderdaad. Je overdrijft echt enorm, je doet alsof hij vreemd is gegaan of iets van dien aard. Het gaat om een sigaret. Ik zou ook er niet van gecharmeerd zijn als mijn man dit, stiekem, zou doen. Maar zo hysterisch reageren? Ik begrijp helemaal dat je man het niet zou durven zeggen ;)

6. Catheny

Catheny Actief lid

1 jul 2014
    320
    34
    28
    ....
    ...
    Niet netjes van hem dat hij het stiekem doet maar jemig wat ben jij een aanstelster... het is niet het einde van de wereld en hij gaat niet vreemd of wat ook.

Relax !

7. Jurassic

Jurassic Actief lid

13 jan 2014
    475
    68
    28
    Sorry, ik dacht even dat ik "ondertussen op het vivaforum" zat te lezen, het leek me niet serieus. Dat is het dus wel. Tja, ik denk dat alles wel gezegd is ondertussen. Wees blij dat het bij een sigaretje blijft en dat hij niet vreemdgaat.

8. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.806
    4.191
    113
    Ik zou in therapie gaan als ik jou was.....
    Als je op zoiets zo heftig reageert zit er duidelijk heel veel onverwerkt meer achter

9. djennes

djennes Bekend lid

24 apr 2012
    823
    29
    28
    Vrouw
    Thuis mama
    Rsn
    Jeetje je man uit bed trappen omdat hij rookt op het werk?
    Je had ook een goed gesprek aan kunnen gaan ipv zo dramatisch te doen.

10. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Ik zal een van de weinige zijn maar ik zou ook boos zijn!

Puur om het feit dat hij in het begin zegt iets niet te doen/vies vind. Daarna toch blijkt te doen en er nog eens over liegt!
    Of het nu roken/vreemdgaan/drinken weet ik veel wat is..
    Dan had hij in het begin gewoon niet moeten zeggen dat hij het niet meer deed of vies vind..

Maaaar ik vind wel dat je extreem reageert! Slaap er nog een nachtje over en zen!

11. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Je spreekt jezelf heel erg tegen. JIJ hebt problemen met vertrouwen, maar snuffelt in zijn telefoon. Dat deed je met een reden. Als jij hem volledig vertrouwt, zou dat niet eens in je opkomen.
    Ik vertrouw mijn man dus wel, en heb werkelijk waar nog NEVER in zijn telefoon gesnuffeld, zoals jij het zelf noemt. Dit is ook totaal iets anders dan dat je zijn sms leest als hij naast je zit, of iets opzoekt in zijn mail omdat hij dat vraagt aan je.
    Je moet dus echt eerst goed naar jezelf kijken voordat je met verwijten naar hem toe komt. Jij bent hier de grootste reden waardoor het vertrouwen beschaamd is/kan worden en niet hij omdat hij stiekem zou roken.

12. Pluisje88

Pluisje88 Niet meer actief

#172 Pluisje88, 19 feb 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 feb 2015
    Ik vind wat je schrijft (of je het nu wel of niet tegen hem gezegd hebt, het geeft weer hoe je erover denkt natuurlijk) nogal ver gaan. Vertrouwen is idd een belangrijk iets in een relatie, zeker als je vertrouwen in het verleden beschaamd is. Alleen vind ik wel dat een nieuwe partner hier niet de dupe van mag zijn, jouw man kan er niks aan doen dat jouw ex je bedrogen heeft. Maar hij mag daar wel voor boeten, ook al is dit het eerste wat er in jullie relatie gebeurd op dit gebied.

Je kunt een persoon niet de prijs laten betalen voor iets wat een ander je aangedaan heeft. In die zin denk ik dat het een goed idee is voor jezelf om hier aan te werken, want als ik je topic lees vraag ik me heel erg af hoe je zou reageren als er iets heftigers zou zijn dan een sigaret roken. Ik denk niet dat dit goed is voor jullie relatie en ook niet voor jou zelf.

Ik snap heel goed dat je hem vanaf het begin dit al duidelijk hebt gemaakt, dat je roken niet accepteert. Hij heeft toen gezegd dat hij gerookt heeft maar gestopt is, waarschijnlijk dacht hij dit vol te houden. Dat dit niet gelukt is heeft hij, denk ik, verzwegen omdat hij ook heus weet hoe jij erover denkt en zal reageren. En eerlijk is eerlijk, ik begrijp hem wel. Ook al zeg je niet alles wat je denkt, hij kent je goed genoeg om te weten wát je niet zegt maar wel denkt.
    En dan begrijp ik dat je de keus maakt om het te verzwijgen, als ik je relaas zo lees. Het klinkt alsof je meteen in een paniekaanval schoot, wat (ook al ben je fel tegen roken) m.i erg overdreven is.

Ik rook zelf ook, heb al een paar keer geprobeerd te stoppen en elke keer weer begonnen. Zwak? Ja, eigenlijk wel maar dat geef ik ook toe. Ik geef ook toe dat ik er bij de meeste pogingen ook niet volledig achter stond. Als jouw man voor jou gestopt is, kan ik me voorstellen dat het moeilijk is. Stoppen met iets wat je graag doet (wat dat ook is) voor een ander is lastig, mijn ervaring is dat je moet stoppen voor jezelf en er ook 100% achter staan.

Ik zou proberen het van zijn kant te bekijken, hoe moeilijk je dat misschien ook vind. Je hoeft niet te snappen waarom hij rookt, wat hij er lekker/fijn aan vindt etc. Maar geef hem in ieder geval de kans erover te praten, zonder ruzie te maken. Zet de deur open voor hem om dit te bespreken en geef hem het gevoel dat dat ook mag. Want eerlijk gezegd krijg ik het gevoel dat die ruimte er niet is voor hem om e.e.a uit te leggen. Je mag best aangeven dat je teleurgesteld bent dat hij dit niet met je heeft besproken maar het lijkt me belangrijker om te weten waaróm hij dat niet heeft gedaan. Dat zegt veel meer dan het feit dat hij een sigaret gerookt heeft.

Wat ik zou doen is een goed gesprek aangaan zoals ik hiervoor al zei. Het is nooit leuk om erachter te komen dat je partner liegt over iets wat voor de ander belangrijk is, maar dat geeft ook aan dat je partner zich niet vertrouwt genoeg voelt om zulke dingen te bespreken. Dus van beide kanten zijn er dingen die aangepakt moeten worden. Als roken zo'n dealbreaker is zal hij moeten stoppen óf ervoor kiezen te blijven roken en jullie relatie verliezen. En jij zou je vertrouwens issues aan moeten pakken vind ik, want ik denk dat je vorige relatie een behoorlijke impact heeft gehad op je wat je nog niet (volledig) verwerkt hebt. Anders zou je anders reageren, vermoed ik.

Enne, nee ik heb nog nooit in mijn vriend z'n telefoon lopen neuzen. Ik kijk alleen in zijn telefoon als ik een nummer nodig heb (en ja, dan zoek ik ook alleen dat wat ik moet hebben op) of hij aan me vraagt of ik wat op wil zoeken. Ik weet ook zeker dat ik niet de enige ben, in een gezonde relatie zijn er weinig mensen die dat doen denk ik. In mijn beleving vertrouw je je partner niet of niet genoeg als je dat soort dingen doet. En ik denk ook niet dat je in zijn telefoon hebt gekeken alleen omdat je vermoedde dat hij rookte. Sorry, maar ik denk dat daar ook meer achter zit.

13. mamabri

mamabri Niet meer actief

Nou helemaal dit!! Sorry ts maar je maakt mijn dag helemaal goed. Voor jou niet leuk, maar ik moet hier echt om lachen. wat een drama om....helemaal niks :(

14. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Dit doe ik niet hoor; ga mijn man z'n telefoon echt niet controleren om te kijken met wie hij omgaat.

Ik begrijp wel dat jij je min of meer "bedrogen" voelt maar denk dat je echt te heftig reageert.
    Het is een volwassen vent en jij kan nou eenmaal niet volledige controle over hem uitoefenen.
    Een relatie verbreken omwille van wat sigaretten vind ik ook erg ver gaan...goed gesprek lijkt mij ook op z'n plaats hier. :)

15. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik vraag me af wat maakt dat je zo vreselijk tegen roken bent. Ik vind dat je ook heel heftig reageert erop, maar aan de andere kant vraag ik me af waarom je zo anti-roken bent?

V.w.b. jullie relatie: praten, praten, praten. De reden dat je man het stiekem doet is waarschijnlijk omdat hij bang was voor jouw reactie. Verbieden kun je het niet. Dan dwing je iemand om het stiekem toch te blijven doen. Roken is verslavend en het zal dan ook niet makkelijk zijn om er zomaar mee te stoppen. Je kunt wel met je man afspreken dat je niet wil dat hij in huis rookt. Ik keur het zeker niet goed dat hij erover heeft gelogen toen je hem erom vroeg.

Ik heb zelf ook altijd gerookt. Gestopt zodra ik wist dat ik zwanger was. Mijn man niet, maar die moest van mij naar buiten. Hij heeft later een klaplong gekregen en is toen ook gestopt. Ik heb hem daarna ook betrapt op stiekem roken en was toen ook heel boos op hem, maar dat kwam niet omdat ik anti-roken ben maar omdat hij dus net een klaplong had gehad en dus zijn gezondheid op het spel zette. Inmiddels is hij volledig gestopt met roken.

Maar praat met je man. En probeer om dat niet te heftig te reageren, maar goed te luisteren en samen afspraken te maken erover.

16. tuc

tuc Niet meer actief

idd anders schrijf je ook niet: toen hij weg was keek ik even in zn tel, en dat doet toch elke vrouw. Daarmee maakt ze voor mij duidelijk dat het dus als stiekem checken bedoeld is.

17. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Dit vind ik toch echt een andere situatie dan in je beginpost.
    Op het moment dat jij 's nachts naar beneden gaat om zijn gsm te pakken om "te kijken met wie hij allemaal omgaat" doet mij dat bijna denken aan een moeder die controleert of haar ontspoorde puberzoon geen drugsdealer is ofzo.

Denk al met al dat je hem echt teveel als een kind behandeld en dat kan eigenlijk nooit goed zijn in een relatie...

18. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Ja, het was beter geweest als hij het had gezegd. Maar ik vind dat je vreselijk overtrokken reageert. Misschien was hij daar al bang voor en durfde hij het daarom niet te vertellen?
    Ik zou hier nooit mijn relatie om beëindigen. Dan groeit je kind op in een gebroken gezin omdat papa rookte. Is dat het je waard?

19. Islah

Islah Niet meer actief

Hier ook iemand die fel antirook is, maar ik vraag me toch wel af hoe oud ts en haar echtgenoot zijn.

20. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Jeetje je draafde als door als een dolle mina over dingen voor er echt iets was. En je man kent je waarschijnlijk dus ik begrijp helemaal dat hij niks gezegd heeft/durfde zeggen.

Hoe gaat dat soms? Stressvolle tijd en misschien een sigaret aangeboden gekregen terwijl collega's in groep stonden. Je man pakt aan zonder nadenken en de volgende dag weer omdat ze gezellig staan te kletsen. Dan koopt hij eens een pakje want je kan moeilijk enkel blijven aannemen, je moet ook eens geven. En voor hij het weet is het toch ineens moeilijk om ermee te stoppen. Genoeg zo'n gevallen gezien waar het zo ging. Waaronder ikzelf al heb ik er nooit stiekem over gedaan.

Deel Deze Pagina