Man blijft thuis, ik werk!

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door kannietslapen, 30 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xBLOEMPJE

xBLOEMPJE Bekend lid

15 mrt 2013
    896
    1
    0
    Zuid Holland
    Mijn ouders zeuren letterlijk aan mijn hoofd en zijn hoofd dat ie beter werk moet vinden. Maar dat is niet een twee drie gebeurd. Zeker niet omdat ze overal wel een andere reden vinden.

Ik ben allang blij dat ie de moeite doet maar ik hou er niet van dat mijn ouders er zo op zeuren. Toen ik zei dat ik vervroegd met verlof zou kunnen dus nu al stoppen met werk ivm te zwaar en te moe keken ze ook al zuur.

2. CreaBea87

CreaBea87 Actief lid

5 jun 2013
    230
    0
    0
    Dan beslissen jullie toch mooi zelf :)

Het belangrijkste is dat jullie er samen achter staan en mensen die raar kijken.....sorry maar dit zegt heel veel meer over die mensen dan over jullie.

(kan een hele lijst lelijke woorden noemen maar je begrijpt wat ik bedoel :))

3. SuusD

SuusD Fanatiek lid

8 jan 2013
    3.004
    3
    38
    lekker je eigen ding doen hoor je hebt zelf een familie nu gevormd
    het is ik mijn man en de baby de rest boeit niet hihi

4. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ik ken een stel in soortgelijke situatie. Hij is thuis voor het kind (maar was ervoor ook al thuis, werkt thuis als kunstenaar) en zij werkt fulltime voor het gezinsinkomen. Ik vind het compleet normaal. Als de vrouw een goede baan heeft en de man deze om één of andere reden niet kan krijgen, prima toch? Het gaat erom dat jullie samen voor jullie gezin zorgen naar jullie eigen vermogen en wensen.

5. angel229

angel229 Niet meer actief

Ik werk nu nog 32 uur maar ga binnenkort wel 4 uur ouderschapsverlof opnemen. Mijn man is fulltime thuis. Hij is afgekeurd tijdens mijn zwangerschap. Dus toen was de keus snel gemaakt. Daarnaast had ik altijd al de beste baan. We redden het prima zo. Ik vind het niet erg om te gaan werken, doe mijn werk graag.
    Uit de omgeving word vaak raar gekeken, mensen vinden hem soms lui, maar aan de andere kant als je tegenwoordig 100% wordt afgekeurd, dan is er wel een reden voor! UWV arts zei zelfs dat hij maar een hobby moest gaan zoeken en accepteren dat hij niet meer aan het werk zou komen. Ik heb er inmiddels schijt aan wat anderen denken.

6. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mn vriend zou met liefde thuis blijven en ik wil best fulltime werken, waarschijnlijk doen we straks allebei een halve baan en rest thuis voor t kindje.

7. friezinne82

friezinne82 Bekend lid

6 mrt 2009
    719
    0
    0
    ambulant woonbegeleider
    Wat een herkenbaar topic! Ik zit ook in zo'n soort situatie. Ik werk 4 dagen (eigenlijk 3,5 want halve dag ouderschapsverlof) en mijn man werkt hooguit 1 dag in de week (eigen zaakje, gaat alleen als we verder niks hoeven op die dag).

Mijn familie (en de zijne ook trouwens) probeerden hem heel lang te pushen om aan het werk te gaan en iets te gaan doen met zijn (WO) opleiding, maar wij vinden het helemaal prima zo en ik ben juist heel blij dat de kinderen niet van hot naar haar gesleept hoeven te worden!

Deel Deze Pagina