Volgens mijn contract krijg ik het altijd wanneer ik reis voor mijn werk. Nu werk ik 3x pw een uur. Normaal werkte ik ook 3x dus de reisafstand is hetzelfde. Nu krijg ik geen vergoeding. Dus nu kost het me 150 om te gaan werken. Ja kreeg ik te horen..het is maar een uurtje op vrijwillige basis? ( ik moest op adv arbo gaan proberen) ook zo'n uitspraak??? En ik vind het leuk om te doen maar ik kan bet reizen gewoon niet betalen :/ wat nu? Straks krijg ik werkweigeraar aan mijn broek te hangen terwijl het niet willen maar niet kunnen gaan is. Als tandartsass heb ik helaas geen CAO. .. Wie weet het antwoord?
Ook wanneer jij op therapeutische basis naar het werk moet komen, zou je in aanmerking moeten komen voor reiskostenvergoeding. En het is idd geen "vrijwilligerswerk" zoals je werkgever het nu zo leuk vertelt, maar gewoon een verplichting vanuit de wet Poortwachter.
Vreemd idd, want het is geen vrije keuze. Je moet gewoon als je toe in staat bent. Zou toch nog eens goed navragen en zeggen, wantbiets klopt niet lijkt me.
Wat je baas zegt, klopt iig niet. Hier ook op "therapeutische basis" gewerkt, 3x in de week 2 uur. Ik kreeg die ritjes gewoon vergoed.
Dit dacht ik al wel. Ik moet inderdaad nog wat werken van de arbo tot mijn verlof dat 14okt in gaat dus dat op vrijwillige basis is ook onzin.
Dus jouw baas heeft liever niet dat jij komt voor dat ene uurtje per dag? Laat hem dat dan maar op schrift stellen, staat niet best in zijn dossier. Hij is net zo goed als jij verplicht volop mee te werken aan jouw reïntegratie in het arbeidsproces. Als hij dat niet doet, is hij toch echt in gebreke. Ik zou zeggen: kaart het nog even aan bij de ARBO, en vraag hun wat ze je aanraden. Je wilt er natuurlijk geen conflict van maken, maar het is onzin dat jij nu zelf je reiskosten moet gaan betalen als jij dit normaal vergoed krijgt.
Nou paar dagen verder en nog niks verder. Hij zou instanties bellen. Sjonge jonge! Laatste x dat ik gewerkt heb was het uur om en werd er geacht dat ik langer bleef terwijl ik me echt niet goed voelde. .hoop commentaar. Volgens mij baalt de baas van de hele situatie maarja.... ik nog meer dusja! Wou dat ik het kon veranderen! Maar mijn kind en ik gaan voor! Nog 6 wk volhouden!
Had ik destijds ook maar moest van mijn chef een apart reiskosten vergoedingsformulier invullen en kreeg ze daarna wel vergoed. Ik werk wel bij een groot bedrijf.
Helaas een verhaal dat je vaak hoort. Even om de tafel zou ik zeggen. Als 'goed werkgever' is het wel erg netjes om hierin tegemoet te komen daar je meewerkt aan je eigen re-integratie. Werken = werken! Helaas is 'arbeidstherapeutisch werken' zo'n vaag begrip. Als dit bij jou zo geformuleerd is ben je niet verplicht te gaan werken of kun je naar huis zodra het voor jou niet gaat. Dat uurtje hoef je dan niet vol te maken. Bedrijfsarts geeft ook altijd een advies, geen verplichting. indien oneens kun je een deskundigenoordeel aanvragen bij het uwv. Succes!
De reiskosten krijg ik deze maand met terugwerkende kracht vergoed. Gelukkig. Jammer dat het zo moet gaan. Maar krijg eigenlijk alleen meer stress en harde buiken nu ervan. Vandaag met de vk overleg gehad en de arbo gebeld. Bellen nog terug, zat in vergadering. Ik kan het zo niet meer... ervaar lichamelijke pijnen :/ Hopelijk echt hopelijk hoef ik niet meer... ben gebroken